چگونه کاربران را به خواندن مشتاق کنیم؟

این‌که محتوای خوبی بنویسیم یک موضوع بسیار مهم و حیاتی است، اما این‌که محتوای نوشته‌شده از جانب خواننده‌ها رتبه خوبی بگیرد و کامل خوانده شود مهم‌تر از آن است.
کد خبر: ۱۱۰۶۰۴۰
چگونه کاربران را به خواندن مشتاق کنیم؟

عناوین، فروشندگان محتوای مقالات هستند. آن‌ها مقاله را به موتورهای جستجویی مثل گوگل، سرویس‌های ایمیلی و شبکه‌های اجتماعی می‌دهند و جای تعجب نیست که چالش بسیاری از شاغلین در فعالیت‌های بازاریابی، انتخاب یک عنوان گیرا باشد.

منصور کیارش مشاور تبلیغاتی کسب‌وکارها، در وب‌سایت خود، به 5 راهکار تأثیرگذار در راستای افزایش جذب کاربران اشاره می‌کند که شرح آن در بخش زیر خواهد آمد:

  1. از عناوین عملی و درعین‌حال کاربردی استفاده کنید:

بسیاری از عناوین به‌کاررفته در مقالات کلی هستند. این عناوین که شامل کلمات عام هستند. نظیر: بزرگ کردن صحیح بچه‌ها! / کاهش هزینه‌های کسب‌وکارها.

این عناوین دیگر باوجود بمباران‌های تبلیغاتی، ارزشمند نیستند. می‌بایست عناوین را بیشتر شخصی‌سازی نمود. مانند: چه میزان شیر در روز، استخوان‌های کودک را ایمن می‌کند؟ / مشاور بازاریابی، چگونه در 2 ماه، جذب مشتری را آسان‌تر می‌کند؟

  1. عناوین دقیق به کار ببرید

اگر عنوانی جذاب درست کردید که می‌گوید: 10 شرکت که دیگر نیازی به تبلیغات آنلاین ندارند!

پس سعی کنید واقعاً این عنوان را ساخته باشید و مقاله‌ای کاملاً منطقی در این مورد داشته باشید. زیرا عدم صداقت و کاهش دقت در نگارش مقالات، به‌شدت در جذب کاربران برای مقالات بعدی تأثیر منفی خواهد داشت. پس با هرچه شروع کردید، با همان تا انتها ادامه دهید.

جالب است بدانید این‌گونه عناوین، تا 38% افزایش کلیک را به همراه دارد.

  1. جذاب، جذاب و بازهم جذاب

تنها دقت تعیین‌کننده افزایش کارایی نیست. بلکه متن شما باید از سایر جذابیت‌ها نیز بهره ببرد.

به مشتریان هدفتان نگاه کنید. کدام از تبلیغات را بیشتر می‌پسندند و دوست دارند بر اساس شخصیت کلی‌شان، کدام تبلیغ را ببیند؟

حال بسته به علایقشان محتوا سازی کنید:

  1. از کلمات محکم استفاده کنید: باشکوه، تضمینی، محکم، قوی، خیره‌کننده
  2. در 2 کلمه اول کار را تمام کنید: فرمولی شکست‌ناپذیر برای رشد موهای سر
  3. تصویر، غوغا می‌کند!
  4. روی چه کسانی تکیه کنید تا روی چراها!

4. خواهشاً کوتاه!

نیازی نیست عناوین را طولانی بسازید، زیرا، کسی آن‌ها را نخواهد خواند!

بدانید که فرمولی نیست که برای اندازه عناوین به کار برود! پس به دنبال قاعده خاصی نباشید. تجربه من نشان داده است که عناوینی با 8 الی 12 کلمه، بیشترین میزان بازخورد را ارائه داده‌اند.

5. سعی کنید عناوینتان را برای موتورهای جستجو آماده کنید

البته بازهم میگویم، سعی کنید!

بسیاری از کسب‌وکارها برای اینکه بتوانند عناوینی بنویسند که با آن در کلمات کلیدی رشد کنند (SEO)، به زیبایی و تناسب عنوان لطمه می‌زنند. این لطمه باعث می‌شود حتی در زمان جستجو نیز، کسی روی مقالاتشان کلیک نکند!

پس بیشتر از این‌که بخواهید باهدف تبلیغات و بازاریابی، مقاله بنویسید، به کاربران فکر کنید و از روش‌های دیگر برای افزایش توان سئو بهره ببرید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها