تا یک دهه پیش، هر زمان صحبت از دربی شهر منچستر می‌شد، طرفداران من‌یونایتد با خیالی راحت از برد تیم خود حرف می‌زدند و تنها بر سر تعداد گل‌های زده به حریف‌شان اختلاف نظر داشتند، اما حالا چند سالی می‌شود که من‌سیتی با خریدن بازیکنان گران‌قیمت و آوردن مربیان سرشناس از زیر سایه شیاطین سرخ بیرون آمده و به یکی از قطب‌های اصلی فوتبال انگلیس و اروپا تبدیل شده است. در فصل جاری لیگ برتر، پپ گواردیولا و شاگردانش تمام رکوردهای لیگ برتر را جابه‌جا کرده و با 13 برد متوالی و کسب 43 امتیاز از 15 بازی، امروز در ورزشگاه اولدترافورد به مصاف منچستر یونایتد می‌رود. شاگردان مورینیو بخوبی می‌دانند این تنها فرصت آنهاست تا بتوانند فاصله هشت امتیازی خود را با من‌سیتی کمتر کنند.
کد خبر: ۱۱۰۰۹۱۶

صبحت‌های گواردیولا و مورینیو در کنفرانس خبری پیش از بازی بخوبی نشان داد که هر دوی آنها می‌دانند این بازی در ادامه راه کمک زیادی به آنها می‌کند. سرمربی منچسترسیتی در این باره گفت‌: در صورت کسب پیروزی، تساوی یا شکست در بازی روز یکشنبه نه قهرمان لیگ می‌شویم و نه قهرمانی را از دست می‌دهیم چون هنوز دسامبر است ولی بازی مهمی پیش‌رو داریم چون با تیم دوم جدول رده‌بندی بازی خواهیم داشت و به عبارتی بازی شش امتیازی است. گواردیولا درباره همتای خود در تیم منچستریونایتد گفت‌: من و ژوزه مورینیو شباهت‌ زیادی داریم. هر دوی ما به دنبال کسب قهرمانی هستیم و از قهرمان شدن خسته نمی‌شویم. من فکر می‌کنم که آنتونیو کونته، یورگن کلوپ و پوچتینو نیز همین طور هستند. با این حال فرقی که من با ژوزه مورینیو دارم، در این است که من مثل او از همکارانم گلایه و شکایت نمی‌کنم. هیچ وقت در گذشته این کار را انجام نداده‌ام و در آینده هم این کار را انجام نخواهم داد.

مورینیو در حرف‌هایش درباره بازیکنان و مربی رقیب بیشتر به کنایه سخن گفت. او در جمع خبرنگاران گفت: من‌سیتی بازیکنانی شگفت‌انگیز و مربی فوق‌العاده دارد، اما اگر از من بپرسید از چه چیزی درباره این تیم خوشم نمی‌آید، باید بگویم، بازیکنان سیتی بسادگی تعادلشان را از دست می‌دهند و با کوچک ترین وزش بادی به زمین می‌افتند. مورینیو همچنین به روبان زردی اشاره کرد که پپ گواردیولا در هفته‌های اخیر برای آزادی سیاستمداران زندانی کاتالونیا بر لباسش زده و گفت: گواردیولا یک شهروند آزاد است و می‌تواند هر کاری که می‌خواهد بکند اما شک دارم قوانین به ما مربیان اجازه رساندن پیام سیاسی را بدهد.

بازیکنان کلیدی

من‌سیتی در فصل جاری لیگ برتر به قدری درخشان عمل کرده که می‌توان گفت تمام خطوط این تیم، نقاط قوت آن به حساب می‌آیند. بازیکنان این تیم در 15 بازی انجام داده 46 گل زده‌اند که به این ترتیب هجومی‌ترین تیم جزیره به حساب می‌آیند. آنها با دریافت 10 گل بعد از من‌یونایتد، بهترین خط دفاعی را دارند. با این حال به زعم بسیاری از کارشناسان، خط هافبک این تیم متشکل از کوین دی‌بروین، دیوید سیلوا و لروی سانه مرکز ثقل این تیم به حساب می‌آیند. دی‌بروین و سیلوا با دادن هشت پاس گل، تا این جای فصل بهترین پاسورها به حساب می‌آیند. در اردوی سرخ‌های منچستر، چند هفته‌ای می‌شود که تعدادی از بازیکنان کلیدی از مصدومیت رها شده و نتایج خوب چند هفته اخیر به واسطه بازگشت همین بازیکنان است. با تمام این اوصاف، ستاره بی‌چون و چرای این روزهای تیم مورینیو، دیوید دخیا دروازه‌بان اسپانیایی این تیم است. او با دریافت تنها 9 گل در 15 بازی موجب شده، عنوان بهترین خط دفاعی لیگ به تیم او برسد. شاهکار او هفته گذشته و در دیدار با آرسنال رقم خورد که توانست در طول 90 دقیقه، 14 سیو فوق‌العاده داشته باشد. تنها تاسف مورینیو در این بازی، غیبت پل پوگبا، هافبک فرانسوی این تیم است که در بازی گذشته با کارت قرمز از زمین اخراج شد.

آمار و ارقام چه می‌گوید

کفه ترازو در دربی‌های شهر منچستر در 12 بازی گذشته، بیشتر به سمت آبی سنگینی می‌کند. من‌سیتی در 12 بازی اخیر توانسته هفت بار حریف همشهری خود را شکست دهد. سیتی همچنین در دربی‌هایی که در اولدترافورد برگزار شده، توانسته 27 گل به ثمر برساند. آخرین باری که این دو تیم در صدر بودند و مقابل یکدیگر قرار گرفتند، به ماه آوریل سال 2013 باز می‌گردد.

منچستر تاکنون در 40 بازی متوالی در خانه شکست را تجربه نکرده است. از سوی دیگر، تنها شکست در خانه منچستر در 42 بازی گذشته زمان مربیگری مورینیو به سپتامبر سال 2016 و مقابل همین تیم من‌سیتی بازمی‌گردد. تیم مورینیو در فصل جاری تنها یک گل در ورزشگاه خانگی خود دریافت کرده و همین، کار مهاجمان من‌سیتی را سخت‌تر می‌کند. این بیستمین تقابل مورینیو و گواردیولا در لیگ‌های مختلف است که سهم مورینیو تنها چهار پیروزی و هفت تساوی بوده است. از سوی دیگر، من‌سیتی اگر در بازی امروز بتواند به پیروزی برسد، به رکورد 14 برد متوالی آرسنال در سال 2001 می‌رسد. گواردیولا در این بازی، حساب ویژه‌ای روی آگوئرو باز کرده، زیرا مهاجم آرژانتینی تیمش در 9 بازی گذشته خارج از خانه، موفق به گلزنی شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها