پلان آخر

ایجاد سپاه با 10 هنرور و 7 اسب

داریوش یاری کارگردان فیلم «کربلا جغرافیای یک تاریخ» که تاسوعا از تلویزیون پخش شد در برنامه «چهلچراغ» از صرف وقت شش ساله تحقیق برای ساختش صحبت کرد و گفت این‌قدر کار سختی بود که پیش‌بینی اطرافیانش برای اتمام ساخت سه سال بود.
کد خبر: ۱۰۹۱۶۴۹

نکته جالب صحبت‌هایش جایی بود که از زمان 17 ماهه برای جلوه‌های ویژه آن گفت که مثلا نمای دور از سپاه 72 نفره امام حسین‌(ع) و 33 هزار نفری دشمنان را تنها با داشتن ده هنرور و هفت اسب ایجاد کردند. اشاره قابل تاملی هم به لحظه ضربت خوردن حضرت ابوالفضل‌(ع) و افتادن از اسب در فیلم داشت او در حالی که بغض کرده بود گفت می‌توانستیم به بهترین نحو آن را نمایش دهیم اما عظمت و بزرگی این حضرت مانع شد و از نمای دور نشان دادیم؛ چرا که پس از 1400 سال ایشان هنوز در نظر مردم سواره و با عظمت است.

گرهی که به مدد امام رضا‌ع باز شد

عباس غزالی در برنامه «حب‌الحسین» یکی از مهم‌ترین خاطراتش از روزهای محرم در دوران نوجوانی را مربوط به جمع‌آوری پول از اهالی محل برای برپایی هیات و مراسم‌های این ماه عنوان کرد و ادامه داد این موضوع تبدیل به عادت هر ساله‌شان شده بود و از این بابت بسیار خرسند است. وقتی از او درباره حضور در آثار دینی سوال شد پاسخ داد نمایش‌های مذهبی فراوانی بازی کرده و چند سالی هم در ماه مبارک رمضان در یک گروه و با زبان روزه نمایشی در‌باره زندگی حضرت علی‌(ع) روی صحنه می‌بردند. وی افزود در چنین آثاری تکنیک فراموش و درونیات بیان می‌شود. غزالی در این برنامه همچنین از باز شدن گرهی در زندگی‌اش به عنایت امام رضا‌(ع) گفت و تصریح کرد در حالی که اصلا امیدی نداشته، اما در حرم به این امام متوسل شده و حاجت گرفته است.

تالیف و ترجمه 180 عنوان کتاب

تالیف 80 عنوان کتاب و ترجمه 100 کتاب موضوعی بود که سیدمهدی شجاعی در برنامه «کتاب باز» به آن اشاره کرد. نویسنده کتاب‌های دینی در این برنامه از تالیف دایره‌المعارف عاشورا نیز یاد کرد و آن را منبع کاملی دانست که افراد را از جست‌وجو درباره ابعاد مختلف این واقعه بی‌نیاز می‌کند. کتاب‌های فراوان به انتشار رسیده که فقط کتاب کشتی پهلو گرفته آن به چاپ 48 رسیده، وقتی از او درباره کتابخوانی سوال شد او با گلایه از وضع کتابخوانی وترویج آن در کشور گفت: وقت تماشای فوتبال و پارک رفتن داریم، اما وقت کتاب خواندن نداریم. او ادامه داد که گلزنی یک بازیکن بارها در اخبار می‌آید، اما رمان خوب جایی برای عرضه ندارد او تاکید کرد شبکه‌های اجتماعی حتی کتابخوان‌ها را دور کرده است.

بازیگری که می‌گوید خراسانی است

مهدی باقربیگی در برنامه «حالا خورشید» گفت همچنان او را با نام مجید سریال قصه‌های مجید می‌شناسند و اطرافیان نیز او را مجید خطاب می‌کنند تا جایی که در خیابان وقتی اسم مجید می‌آید رویش را برمی‌گرداند. باقربیگی افزود سال‌های پس از این سریال با وجود بازی در نقش‌های مختلف همچنان او را با نام مجید می‌شناختند و توقع همان شخصیت را از او داشتند، بنابراین سعی کرد چند سالی دور باشد. به گفته باقربیگی این تصمیم کم‌کم به دوری‌اش از این عرصه منجر شد تا این‌که با سریال «در چشم باد» دوباره برگشت. نکته جالب این‌که او گفت اصالتا اهل خراسان است، اما به دلیل شغل پدرش که ارتشی بوده به اصفهان آمده‌اند و به شوخی گفت، اما از اصفهانی‌ها، اصفهانی‌تر است. او در بخشی از برنامه به پسر هفت‌ساله‌اش اشاره کرد و گفت بدش نمی‌آید بازیگر شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها