«مایکل بی جردن» ابرقهرمان تلویزیونی

شبکه پرکار و فعال نتفلیکس تصمیم گرفته است «بزرگ کردن دیون» را مستقیما به صورت یک مجموعه تلویزیونی تهیه کند و قید تولید نسخه سینمایی آن را بزند. تا قبل از این قرار بود این درام خانوادگی با بازی مایکل بی جردن، به صورت یک مجموعه فیلم دنباله‌دار سینمایی درآید. در شرایط تازه، بزرگ کردن دیون در یک فصل ده اپیزودی وارد مرحله تولید خواهد شد. هر قسمت مجموعه هم یک ساعت خواهد بود. این درام خانوادگی، حال و هوایی علمی ـ تخیلی دارد و سازندگانش می‌گویند نقطه عطفی در تولید کارهای قاب کوچک خواهد بود. به گفته آنها تا قبل از این، رسانه تلویزیون اقدام به ساخت مجموعه‌های خانوادگی با المان علمی ـ تخیلی نکرده است.
کد خبر: ۱۰۸۹۱۶۳

فیلمنامه مجموعه براساس داستان یک فیلم کوتاه به همین نام نوشته میشود. این فیلم کوتاه درباره یک مادر آمریکایی آفریقایی تبار به نام نیکول بود که کشف میکند پسر جوانش دارای تواناییهای چندگانه و غیرقابل باور است.

در داستان مجموعه تلویزیونی بزرگ کردن دیون، ماجراها با مرگ همسر نیکول آغاز میشود. او مجبور است پسر خود دیون را به تنهایی بزرگ کند. مادر بتدریج احساس میکند دیون مثل بچههای دیگر نیست و متوجه تواناییهای ابـرقهرمـانگـونـه او میشود. نیکول که نگران سرنوشت و آینده دیون است، تلاش میکند راز او را مخفی نگه دارد. در این راه یکی از اقوام نزدیک هم به کمک نیکول میآید. اما کاراکترهای خبیث و بد ماجرا، بزودی متوجه تواناییهای دیون شده و سراغ او میروند. هر اپیزود مجموعه، مبارزه دیون و مادرش با این موجودات شرور را به نمایش میگذارد.

دنیس لیو کار تولید «بزرگ کردن دیون» را به عهده دارد. او نویسنده داستان کمیک استریپی بزرگ کردن دیون است و کارگردانی فیلم کوتاه آن را هم انجام داده. فیلمنامه اپیزود آزمایشی مجموعه که قسمت اول آن هم هست، توسط کارول باربیه نوشته شده است. او در کنار لیو، خالق مجموعه به حساب میآید. نقش کاراکتر دیون را مایکل بی جردن بازی میکند و انتخاب دو بازیگر اصلی دیگر آن، ادامه دارد. نتفلیکس اعلام کرده این درام علمی ـ تخیلی را به صورت همزمان، در 190 کشور دنیا پخش خواهد کرد. دنیس لیو کارگردانی اپیزود اول را به عهده دارد. کارگردانان قسمتهای بعدی هنوز انتخاب نشدهاند. احتمال دارد خود لیو این کار را به عهده بگیرد.

به نوشته امپایر آنلاین، لیو از چند سال قبل به دنبال ساخت فیلم سینمایی بزرگ کردن دیون بود. به باور او«مشابه چنین کاراکتر ابرقهرمانی تا به حال روی پرده سینما ظاهر نشده و جای خالی آن کاملا احساس میشود. در عین حال، برایم بسیار مهم بود که این شخصیت را سیاهپوست انتخاب کنم. نمیدانم چرا ابرقهرمانهای فیلمهای سینمایی همه باید چشم روشن و موطلایی باشند! بعد از صحبت و مذاکره با مدیران نتفلیکس، به این نتیجه رسیدم که این داستان در یک مجموعه تلویزیونی بهتر جواب میدهد تا یک فیلم سینمایی. شاید هنوز تماشاگران سینما، آمادگی رویارویی با ابرقهرمانی سیاهپوست را نداشته باشند.»

مهبد آستانی

جامجم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها