کلیک شما

سوالات خود را به clickhelp@jamejamonline.ir ایمیل کنید تا پاسخگوی شما باشیم. ذکر نام، نام خانوادگی و شهر یا روستای محل اقامت خود را فراموش نکنید، زیرا به سوالات بدون نام و مشخصات پاسخ داده نمی‌شود.
کد خبر: ۱۰۸۵۲۴۳

مدنی از تهران

چطور می‌توان از هک شدن رمز مودم ADSL وایرلس جلوگیری کرد؟ آیا نوع مودم موثر است؟

نوع مودم چندان تاثیری در هک شدن مودم ندارد، اما مواردی که باید در تمام مودم‌های ADSL با پشتیبانی از اتصال وایرلس رعایت شوند عبارتند از:

قابلیتی را که تحت عنوان WPS در مودم وجود دارد غیرفعال کنید. (در برخی مدل‌ها به کمک حفره‌های امنیتی شناخته شده در این بخش می‌توان به مودم نفوذ کرد)

حتما رمز عبور پیچیده‌ای را برای اتصال به شبکه انتخاب کنید.

پروتکل امنیتی مودم را به‌هیچ وجه روی WEP قرار ندهید و حتما از پروتکل‌ امنیتی WPA2 استفاده کنید.

نام شبکه وایرلس را از حالت پیش‌فرض خارج کرده و نامی منحصربه‌فرد برای آن انتخاب کنید.

نام کاربری و رمز عبور مربوط به پنل مدیریتی مودم را تغییر دهید.

قابلیت فیلتر آدرس‌های مک را روی مودم فعال کنید.

نرم‌افزار مودم را از سایت اصلی آن همواره به آخرین نسخه به‌روزرسانی کنید.

حمید حکاک‌زاده از یزد

یک فلش مموری دارم که اطلاعات مهمی داخل آن ذخیره شده است، متاسفانه هنگام اتصال به ویندوز 7 پیغام نیاز به فرمت قبل از استفاده را نمایش می‌دهد. چگونه و با چه نرم‌افزاری بدون آسیب به فایل‌ها می‌توانم آنها را کپی کنم سپس عملیات فرمت را انجام دهم؟ با نرم‌افزار checkdisc مراحل را انجام می‌دهم، اما هنگام کپی یا نوشتن اطلاعات پارتیشن خطا می‌دهد. لطفا راهنمایی کنید.

اولین پیشنهاد ما به شما اتصال حافظه فلش به یک رایانه دیگر است. در ادامه پیشنهاد می‌کنیم از یک رایانه مجهز به سیستم‌عامل لینوکس نیز کمک بگیرید. ممکن است در لینوکس دسترسی به فایل‌های ذخیره شده برای شما فراهم باشد و می‌توانید فایل‌ها را کپی کنید. پس از مراحل اشاره شده چنانچه موفق به دستیابی به اطلاعات نشدید، می‌توانید از نرم‌افزارهای بازیابی اطلاعات همچون Active file Recovery کمک بگیرید. این نرم‌افزارها می‌توانند صرف نظر از فرمت فایل حافظه فلش شما، اطلاعات ذخیره شده را اسکن کرده و آنها را در اختیارتان قرار دهند.

در پایان چنانچه با نرم‌افزارهای بازیابی اطلاعات نیز موفق نشدید اطلاعات را ذخیره کنید، پیشنهاد می‌کنیم بیش از این تلاش نکنید و حافظه فلش را به یکی از مراکز مجاز بازیابی اطلاعات ببرید تا به‌صورت تخصصی اطلاعات شما را بازیابی کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها