ساعت 14:30 امروز به وقت تهران ورزشگاه یک دست قرمزپوش سئول با جوی وحشتناک که پیش از این تاثیرش را در عنوان چهارمی کره جنوبی در جام جهانی نشان داده بود ، میزبان تیم ملی ایران خواهد بود.
کد خبر: ۱۰۸۴۶۸

هر چند کره ای ها هم اکنون 14 پله در رنکینگ فیفا پایین تر از ایران قرار دارند اما آمار بازیهای مستقیم این 2 تیم هم ، حکایت از دشوار بودن این دیدار برای تیم ملی ایران می کند. 2 تیم تاکنون 18 بار با یکدیگر بازی کرده اند که سهم کره 8 پیروزی و سهم تیم ملی ایران 7 برد بوده است . به عبارتی کره جنوبی تنها تیم آسیایی است که در بازیهای مستقیم با تیم ملی پیروزی های بیشتر به دست آورده است . آخرین بازی ایران و کره جنوبی به دیدار دوستانه 12 اکتبر 2005 (20 مهر 1384) باز می گردد که طی آن میزبان موفق شد در شهر سئول با 2 گل تیم ملی کشورمان را مغلوب کند. البته کره ای ها هم خاطرات تلخ بسیاری از بازی با تیم ملی ایران دارند. یکی از این خاطرات تلخ به آخرین بازی رسمی 2 تیم مربوط می شود. جایی که ایران با هت تریک علی کریمی با نتیجه 4 بر 3 کره را از گردونه مسابقات جام ملتهای آسیا در سال 2004 حذف کرد. علی کریمی امروز در ورزشگاه سئول برای اولین بار پس از جام جهانی در ترکیب تیم ملی قرار می گیرد و این امیدواری هست که یکی از بازیکنان موثر ایران در مقابل کره باشد. در آخرین تمرین ملی پوشان که ساعت 14 دیروز در ورزشگاه محل برگزاری مسابقه انجام شد ، کادر فنی تصمیم گرفت تیم ملی را با سیستم 3 - 6 - 1 به میدان بفرستد. امیر قلعه نویی دلیل اصلی اتخاذ چنین تصمیمی را سرعت بالای بازیکنان کره عنوان کرد و گفت : از 3 دفاع مرکزی ، 6 بازیکن میانی و یک بازیکن در خط حمله استفاده می کنیم و در مواقع حمله این سیستم به 3-4-3 تغییر پیدا می کند. به این ترتیب ترکیب احتمالی ایران در بازی امروز را این نفرات تشکیل می دهند: ابراهیم میرزاپور، محمود فکری ، رحمان رضایی ، محمد نصرتی ، علیرضا واحدی نیکبخت ، مهدی مهدوی کیا، مهرزاد معدنچی ، جواد نکونام ، آندرانیک تیموریان ، علی کریمی و وحید هاشمیان . پیروزی بر کره جنوبی آن هم در سئول در شرایط کنونی بیشتر از یک برد 3 امتیازی برای فوتبال ما ارزش دارد. پس از ناکامی در جام جهانی و تساوی بحث برانگیز مقابل سوریه در تهران یک نتیجه خوب در سئول می تواند پایانی باشد بر تمام بحران های حاکم بر فوتبال ملی . حتی تساوی در مقابل کره جنوبی هم می تواند نتیجه خوبی تلقی شود، اما پیروزی طعم دیگر خواهد داشت چرا که تیم ملی ایران را به صدر جدول گروه دوم مقدماتی جام جهانی می رسد. کره جنوبی در حال حاضر 6 امتیازی است و ایران و سوریه با 4 امتیاز در رده های دوم و سوم قرار دارند. قضاوت بازی امروز برعهده 3 داور استرالیایی است . ماتیو کریستوفر بریز داور وسط است و جیم اولیاریس و ماتیو کرام کمکهای او هستند. روز فیفا پس از گذشت 2 ماه از پایان جام جهانی ، تب فوتبال ملی بار دیگر توجه فوتبالدوستان را به خود جلب می کند. امروز و امشب در روز بازی ملی فیفا 29 دیدار تدارکاتی و رسمی در نقاط مختلف جهان برگزار می شود که یکی از آنها، دیدار حساس ایران و کره جنوبی در سئول است . فوتبال اروپا هم پس از میزبانی جام جهانی ، از امشب وارد مرحله مقدماتی جام ملتهای اروپا می شود. ایتالیا، فرانسه ، آلمان ، انگلیس ، هلند و اسپانیا از جمله تیمهای مطرح قاره سبز هستند که از امشب با سیمایی متفاوت نسبت به رقابت های جام جهانی به میدان می روند. برنامه بازی های روز شنبه را مرور می کنیم :

مقدماتی جام ملتهای اروپا:
صربستان با آذربایجان ، لهستان با فنلاند ، اسکاتلند با جزایر فارو، گرجستان با فرانسه (19:30) ، ایتالیا با لیتوانی (21:45) ، مالت با بوسنی و هرزگوین ، مجارستان با نروژ، مولداوی با یونان ، جمهوری چک با ولز ، اسلوونی با قبرس ، آلمان با ایرلند (22:15) ، انگلیس با آندورا (19:30) ، استونی با رژیم اشغالگر قدس ، اسپانیا با لیختن اشتاین (23:30) ، بلاروس با آلبانی ، رومانی با بلغارستان ، لوگزامبورگ با هلند (23)

مقدماتی جام ملتهای آسیا:
کره جنوبی با ایران (14:30)

مقدماتی جام ملتهای آفریقا:
اوگاندا با لسوتو ، نیجریه با نیجر ، تانزانیا با بورکنافاسو ، سنگال با موزامبیک ، آفریقای جنوبی با کنگو ، مراکش با مالاوی.

دیدارهای تدارکاتی:
بحرین با اردن ، عمان با سوریه ، ترینیداد و توباگو با مکزیک ، سوئیس با ونزوئلا ، اتریش با کاستاریکا. اعداد داخل پرانتز زمان برگزاری بازیها به وقت تهران است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها