دیگو سیمئونه امیدوار بود در اولین بازی تیمش مقابل بارسلونا در ورزشگاه زیبای واندا متروپولیتانو طلسم ناکامی‌ چند سال اخیر اتلتیکومادرید مقابل بارسلونا شکسته شود و بتواند این تیم را شکست دهد. او حتی جنگ روانی را برای بهبود اوضاع تیمش و تخریب روحیه حریف آغاز کرد و از این گفت که در بازی شنبه‌شب به بارسلونا درس فوتبال می‌دهند.
کد خبر: ۱۰۸۳۴۴۷

او امیدوار بود مسی و سوارز که تازه از رقابت‌های مقدماتی جام جهانی برگشته‌اند، به دلیل خستگی ناشی از سفر به آمریکای لاتین و بازگشت، نای دویدن نداشته باشند. مسی و سوارز 20 هزار کیلومتر رفته و همین مقدار را برگشته بودند و سیمئونه امیدوار بود آنها همان بازیکنان همیشگی نباشند. سرمربی آرژانتینی اتلتیکومادرید البته یک امید دیگر هم دارد: تماشاگران تمرکز بارسا را به هم بزنند. از زمانی که او به اتلتیکو آمده، شکل حمایت هواداران این تیم هم تغییر کرده. به تعبیر فرناندز روزنامه‌نگار اسپانیایی، شکل تشویق هواداران اتلتیکو سرخپوستی شده چون این همان مدلی است که دیگو می‌پسندد. او دوست دارد هواداران تیم تمام 90 دقیقه سرپا ایستاده و یکصدا تیم را تشویق کنند. او دوست دارد این صدا آنقدر زیاد و کرکننده باشد که تیم حریف تمرکزش را از دست بدهد. او هربار که ورزشگاه را خاموش می‌بیند، خودش دست به کار می‌شود و سراغ سکوها می‌رود...

و بازی شنبه شب با چنین جو مهیبی آغاز شد. بیشتر تماشاگران پرچم اسپانیا را در دست گرفته بودند تا به بارسلونا و بخصوص جرارد پیکه یک تذکر رسمی بدهند: اینجا اسپانیاست. شعارهای تماشاگران اتلتیکو بعضی مواقع آنقدر نامحترمانه و غیرقابل تحمل می‌شد که او گوش‌هایش را می‌گرفت.

بازی با فریادهای وحشتناک هواداران آغاز شد و با گل دقیقه 21 سائول شکلی عجیب به خود گرفت. شعارهای تماشاگران و فضای ورزشگاه تغییر و متروپولیتانو را به جهنمی سوزان بدل کرد، اما بازیکنان بارسلونا آنقدر حرفه‌ای بودند که تمرکز خود را از دست ندهند. بارسلونا اختیار بازی را در دست داشت. نیمه اول با برتری یک بر صفر میزبان تمام شد و سیمئونه امیدوار شد که بالاخره می‌تواند کاتالان‌ها را شکست دهد. بارسلونا در نیمه دوم یکپارچه حمله شد و هرچه به آخر بازی نزدیک شد، شدت حملات خود را بیشتر کرد. گل دقیقه 82 سوارز اگرچه اجازه نداد بارسا شکست‌خورده به شهرش برگردد، اما رسانه‌های کاتالونیا به دو پنالتی گم شده این بازی اعتراض کردند. متئو لاهوز داور بازی در هر نیمه یک پنالتی واضح را برای بارسلونا نگرفت تا اشتباهاتی تاثیرگذار در نتیجه بازی داشته باشد. با توجه به برد ارزشمند رئال در زمین ختافه (2 بر یک) و تساوی بارسلونا، اختلاف امتیاز دو تیم به عدد پنج کاهش پیدا کرد تا ادامه لالیگا جذاب‌تر و زیباتر شود؛ لیگی که بجز این دو تیم، تیم دیگری نمی‌شناسد.

سوارز؛ نهمین گلزن

با گلی که لوییز سوارز در بازی با اتلتیکو به ثمر رساند، او ریوالدو را پشت سر گذاشت تا نهمین گلزن تاریخ بارسلونا شود. او در سه سالی که در بارسلونا حضور دارد، 87 گل زده و در رده نهم برترین گلزنان تاریخ بارسلونا قرار گرفته است. مسی با 359 گل در صدر گلزنان تاریخ بارسلونا قرار دارد.

دیگو سیمئونه، سرمربی اتلتیکومادرید

جو ورزشگاه فوق‌العاده بود و فوتبال فوق‌العاده‌ای را تماشا کردیم. مسی با عملکرد استثنایی‌اش مرا تحت تاثیر قرار داد. او تنها بازیکنی بود که هر بار توپ را لمس کرد، ممکن بود هر اتفاقی رخ بدهد. توقع داشتم بعد از بازی‌ها خسته باشد، اما امشب خوب بود. به نظر من، گریژمان بهترین بازی خانگی خود را پشت سر گذاشت. او دو بار گلر حریف را به زحمت انداخت و همکاری خوبی با انخل کورئال داشت.

ارنستو والورده سرمربی بارسلونا

شب خوبی بود و نمایش جذابی دیدیم. از این تساوی خوشحالم و با دید مثبت به آن نگاه می‌کنم. بازی با اتلتیکو در این ورزشگاه کار ساده‌ای نیست، ولی همان‌طور که گفته بودم توانستیم خودمان را با شرایط وفق دهیم. گذر از لایه‌های دفاعی اتلتیکو دشوار است، اما در نیمه دوم عالی بازی کردیم. هر تیم به روش خود بازی کردند و فکر می‌کنم بازی خوبی را تماشا کردیم.

مسی به خاطر دو بازی سنگین همراه آرژانتین کمی خسته بود، ولی هرگاه صاحب توپ می‌شد، خطرناک بود. او به ما نیرو و انرژی زیادی تزریق می‌کند.

لوییز سوارز مهاجم بارسلونا

در نیمه اول بازی تقریبا متعادل بود، ولی در نیمه دوم تیم برتر زمین بودیم و شانس‌های گل زیادی را از دست دادیم. در نیمه دوم لیاقتمان بیش از یک امتیاز بود. اتلتیکو مدعی قهرمانی است و بازی در زمین چنین تیم‌هایی همیشه دشوار است و ما این را می‌دانستیم. به خاطر گلی که زدم خوشحالم، ولی بیش از همه برای این‌که شکست نخوردیم خوشحالم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها