فرمانده ناجا با اشاره به این‌که از هفته ناجای سال گذشته تا مرداد امسال 577 نفر، معادل 4 درصد کاهش کشته در سوانح ترافیکی ثبت شده است، از ایمن‌سازی خودرو‌ها و برطرف شدن نقاط حادثه‌خیز در جاده‌ها به عنوان عوامل اصلی کاهش تلفات سوانح ترافیکی نام برد.
کد خبر: ۱۰۸۱۴۲۲

‌به گزارش جام‌جم، سردار حسین اشتری در همایش طلایه‌داران فرهنگ ‌با اشاره به این‌که عوامل مختلفی در تصادفات نقش دارند، به عامل انسانی اشاره کرد و گفت: آموزش‌ها و ارتقای فرهنگ می‌تواند در کاهش تاثیرات این عامل نقش موثری داشته باشد و همیاری و همکاری ‌ همیاران پلیس در این راه بسیار تاثیرگذار است.

او با بیان این‌که خودرو عامل دیگر تصادفات است، افزود: از صنعتگران و خودروسازان عزیز تقاضا داریم خودروهایی با ایمنی بیشتر تولید کنند تا کمترین خسارت به سرنشینان وارد شود.

فرمانده ناجا ادامه داد: عامل بعدی، جاده‌ها هستند که از مسئولان برای اقدامات چند سال گذشته تشکر می‌کنیم و تقاضای ما این است که به نقاط حادثه‌خیزی که توسط همکاران ما تشخیص داده شده است، توجه کنند.

سردار اشتری با اشاره به این‌که آمار جان‌باختگان سیر نزولی دارد، بیان کرد: خوشبختانه با اقداماتی که صورت گرفته است از هفته ناجا پارسال تا مرداد امسال 577 نفر معادل 4 درصد کاهش کشته‌ها را داشته‌ایم. این عدد بزرگی است، ولی ماموریت‌ ما هنوز تمام نشده ‌ و تازه شروع کارمان است.

او یادآور شد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر این‌که حتی یک نفر هم نباید در جاده‌ها کشته شود، باید به این سمت حرکت کنیم.

فرمانده ناجا ادامه داد: این کاهش کشته درحالی ‌است که از سال گذشته بیش از 5/1 میلیون وسیله نقلیه اضافه شده است و همچنین بیش از یک میلیون گواهینامه صادر شده است. بنابراین ما می‌توانیم آمارها را بیش از این کاهش بدهیم.

10 میلیون همیار پلیس‌

رئیس پلیس راهور ناجا نیز در همایش طلایه‌داران فرهنگ ترافیک، گفت: آموزش همگانی یکی از مسائل مهم در زمینه توسعه فرهنگ رانندگی است و استفاده از ظرفیت اقشار فرهنگی در اولویت پلیس قرار دارد.

سردار تقی مهری‌ افزود: از مهم‌ترین اقدامات پلیس راهنمایی و رانندگی ارتقای فرهنگ ترافیک است و حاضران این جلسه نمایندگان اقشار فرهنگی و توسعه‌دهندگان فرهنگ ترافیک هستند که همکاری ارزشمندی با پلیس راهنمایی و رانندگی دارند.

او ادامه داد: در این خصوص همکاری خوبی با وزارت آموزش و پرورش داریم و درحال حاضر بیش از ده میلیون همیار پلیس، بیش از 15 هزار راهور محله و بیش از صد هزار فرهنگیار ترافیک داریم و امیدوارم با استفاده از این ظرفیت بتوانیم باعث کاهش تخلفات رانندگی باشیم.

سردار مهری با اشاره به کاهش آمار تلفات سوانح رانندگی بیان کرد: این آمار از سال 84 تا 95 بیش از 11 هزار نفر کاهش داشته است و به کمتر از 16 هزار نفر رسیده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها