وزیر کار «کارت زرد» گرفت

نمایندگان مجلس از پاسخ‌های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره علت بی‌توجهی به اشغال فرصت‌های شغلی از سوی اتباع بیگانه قانع نشدند.
کد خبر: ۱۰۷۹۶۷۰

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دیروز در صحن علنی مجلس در پاسخ به پرسش حسینعلی حاجی دلیگانی، مبنی بر اشغال فرصت‌های شغلی توسط افراد بیگانه طی سخنانی اظهار کرد: ایران در کنوانسیون‌های جهانی که ناظر بر حق اشتغال اتباع بیگانه است، عضویت دارد. وی افزود: قبل از این‌که اشتغال موضوعیت پیدا کند، به اعتقاد من حضور این افراد در ایران مساله ماست و موضوع اشتغال مساله ثانویه است که برعهده وزارت کار است.

ربیعی گفت: ما دو میلیون و 400 ‌هزار نفر افراد مجاز و غیرمجاز در ایران داریم که از این تعداد یک میلیون و 700 هزار نفر مجاز هستند و 700 هزار نفر غیرمجاز. فکر می‌کنم 700هزار غیرمجاز دیگر هم وجود داشته باشد، یعنی یک میلیون و 400 هزار نفر غیرمجاز در ایران داریم. آیا من مسئولیت غیرمجاز را می‌توانم در ایران برعهده بگیرم؟ از 700 هزار نفری که به کشور وارد شدند و ما آنها را شناسایی کردیم، 197 هزار شاغل غیرمجاز را شناسایی و اخراج کردیم.» اما نمایندگان از این پاسخ قانع نشدند و ربیعی کارت زرد گرفت. در این جلسه وزیر کار به پرسش مشترک جلال محمودزاده نماینده مهاباد و عبدالکریم حسین‌زاده نماینده نقده و اشنویه درباره علت رعایت نکردن دستورالعمل وضعیت مربیان حق‌التدریسی فنی و حرفه‌ای پاسخ داد که نمایندگان اعلام کردند از پاسخ‌های وزیر قانع شده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها