سردارنجات: سپاه و ارتش هیچ‌وقت با یکدیگر اختلاف نداشتند

جانشین سازمان اطلاعات سپاه با تاکید بر این‌که ارتش و سپاه هیچ وقت با هم اختلاف نداشتند، گفت: اگر هم در زمان جنگ، اختلافی بود روی شیوه عملیات بود و بعضی از دوستان زرنگ ما در سپاه می‌گفتند اگر بعضی از افراد سیاسی ما را تحریک نمی‌کردند، همین اختلافات هم به وجود نمی‌آمد.
کد خبر: ۱۰۷۶۳۰۹

به گزارش مهر، سردار حسین نجات در برنامه تلویزیونی دستخط افزود: بعضی از این اختلافات از بیرون سیستم تزریق می‌شد. یعنی تشویق می‌کردند این روش برای عملیات بهتر است یا روش دیگری انجام شود.

وی درباره شهید صیادشیرازی اظهار کرد: صیادشیرازی هیچ موقع با سپاه مشکل نداشت، یعنی ما موقعی که صیاد می‌آمد داخل سپاه، احساس می‌کردیم که یک پاسدار داخل سپاه می‌شود. اما بعضی اوقات سیاست‌هایی که بالاترها اتخاذ می‌کردند، باعث می‌شد که اینها از هم دور بشوند.

مجری در واکنش به این صحبت‌های نجات پرسید «یعنی فرماندهی جنگ؟» که وی پاسخ داد: حالا فرماندهی جنگ را که مستقیم خود امام حضور نداشتند. آقای هاشمی بودند و ممکن بود مطلبی بگویند که این اتفاقات بیفتد. از نظر من برای آقای هاشمی رفسنجانی دو تا نقش به‌اصطلاح ویژه می‌شود برشمرد. یک نکته مثبت ایشان این بود که هماهنگی بین سپاه و ارتش را خوب انجام می‌داد و باعث ایجاد وحدت فرماندهی بین سپاه و ارتش می‌شد و در حل مشکلات پشتیبانی جنگ نسبتا خوب کار می‌کرد.

بالاخره پل ارتباطی بین جبهه بودند و دولت؛ لیکن من اگر بخواهم نقش منفی بگویم، ایشان نقش و اثر ویژه‌ای را برای دولت آن زمان و نخست وزیری آن موقع داشتند، یعنی بیشتر نخست وزیر بود که آن موقع کار انجام می‌داد. واقعا دولت ما با این‌که امکانات زیادی از کشور آمده بود پای جنگ، آنچنان که باید و شاید پشتیبانی نمی‌کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حوادث سال 88 و تشریح بخشی از اقدامات فتنه‌گران گفت: این جنبش سبز به‌اصطلاح می‌خواست بگوید ما اعتراض داریم به انقلاب، خودشان را به عنوان یک انقلاب مطرح کردند برعلیه جریان دیکتاتوری. همین‌ها از زندان نامه نوشتند به جبهه‌النصره و جریانات داخل سوریه را حمایت کردند؛ حمایت کردند از آن جریان مسلحی که الان داعش است.

نجات در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که اخیرا شایعاتی مبنی بر احتمال برداشته شدن حصر یکی از محصورین مطرح شده است، گفت: تا جایی که من اطلاع دارم، این در جلسه اخیر شورای امنیت ملی هم مطرح شده، اگر شورای عالی امنیت ملی تصمیم بگیرد که حصر را بردارد، این حق قوه قضاییه است که اینها را محاکمه کند. علی‌القاعده این نوع جرایم هم اگر برود قوه قضاییه و فرد محاکمه بشود، من بعید می‌دانم حکمی کمتر از اعدام یا حبس ابد به این افراد بخورد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها