سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: پاسخ ایران به بسته پیشنهادی چند بعدی خواهد بود.
کد خبر: ۱۰۷۰۶۹

حمید رضا آصفی که صبح امروز یکشنبه در نشست هفتگی خود با خبرنگاران داخلی و خارجی، سخن میگفت، در خصوص پاسخ ایران به بسته پیشنهادی گروه 1+ 5 خاطرنشان کرد: چون بسته ابعاد مختلف داشته است،پاسخ ایران نیز چند بعدی خواهد بود.
وی از خبرنگاران خواست چند روزی را صبر کنند. آصفی در پاسخ به سؤالی در خصوص اعمال تحریم هوشمند علیه ایران اظهار داشت:اگر طرف مقابل از منطق پیروی کند، این احتمالات روی نمیدهد ولی اگر قرار باشد موضوع پرونده پیچیده و تحریمها اعمال شود، طرف مقابل قطعا9 بازنده خواهد شد.
سخنگوی وزارت امو رخارجه در بخش دیگری از مصاحبه خود، از سفر امروز منوچهر متکی وزیر امور خارجه کشورمان در راس هیئتی سیاسی و اقتصادی به منظور شرکت در نهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور به آفریقای جنوبی خبر داد.
وی همچنین تعلیق غنیسازی اورانیوم را بازگشت به گذشته خواند و تصریح کرد: تعلیق غنیسازی در دستور کار جمهوری اسلامی ایران قرار ندارد.
آصفی در پاسخ به سؤال خبرگزاری فارس در خصوص ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر این که برای جلوگیری از انتقال سلاح از ایران و سوریه به حزبالله لبنان به نقص آتش بس دست زده است،ضمن رد این ادعا رژیم صهیونیستی را بیاعتنا به خواست افکار عمومی جهان خواند و گفت: این رژیم نشان داد که به هیچ معیار و مقررات بینالمللی پایبند نیست.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها