با بالاگرفتن تهدیدات لفظی میان 2 کشور

پیونگ‌یانگ: پایگاه اتمی آمریکا را موشک‌باران می‌کنیم

جنگ لفظی میان آمریکا و کره شمالی هرروز شدیدتر می‌شود. این جنگ پس از آن تشدید شد که کره شمالی در ماه ژوئیه دو موشک بالستیک قاره‌پیما را که «توانایی رسیدن به خاک آمریکا را دارند»، آزمایش کرد.
کد خبر: ۱۰۶۰۷۰۱

در پی این آزمایش‌های موشکی بود که آمریکا به همراه چین، کره جنوبی و ژاپن موضوع را به شورای امنیت سازمان ملل کشاند. سازمان ملل روز شنبه تحریم‌های شدید تازه‌ای بر کره‌شمالی اعمال کرد. آن تحریم‌ها که به اتفاق آرا تصویب شد، صادرات کره شمالی و سرمایه‌گذاری‌های این کشور را محدود می‌کرد که باعث خشم پیونگ‌یانگ شد. این کشور قول داد آمریکا را «وادار به پرداخت هزینه» کند.

روز گذشته خبرگزاری کره شمالی گفت ارتش این کشور «به دقت مشغول بررسی طرح عملیاتی برای گشودن آتشی فراگیر به سوی نواحی اطراف گوام با موشک‌های بالستیک استراتژیک میان ـ دوربرد از نوع هواسونگ 12 ـ است. براساس این بیانیه این طرح پس از بررسی کامل تحویل فرمانده کل خواهد شد و به دستور کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی اجرا خواهد شد. جزیره گوام مرکز بزرگ‌ترین پایگاه آمریکا در خارج از خاک این کشور و محل استقرار سلاح‌های استراتژیک از جمله سلاح‌های اتمی است.

در عین حال دونالد ترامپ در پاسخ به تهدیدات کره شمالی روز سه‌شنبه گفت کره شمالی در صورت عملی کردن تهدیداتش «با آتش خشم روبه‌رو خواهد شد.»

گفته می‌شود اظهارات ترامپ در واکنش به تهدید پیونگ‌یانگ بوده و شاید این یکی از معدود مواردی است که آمریکا به عنوان پاسخگوی تهدیدات کره‌شمالی عمل می‌کند.

واشنگتن پست روز سه‌شنبه به نقل از مقام‌های اطلاعاتی آمریکا گزارش داد پیونگ‌یانگ یک کلاهک اتمی کوچک که در موشک‌هایش قابل نصب است تولید کرده و این به آن معنی است که کره شمالی با سرعتی فراتر از انتظار درحال توسعه سلاح‌های اتمی با قابلیت رسیدن به آمریکا بوده است.

جان مک‌کین، سناتور ارشد جمهوریخواه، اما با لحنی انتقادآمیز به این بیانیه واکنش نشان داد و گفت: «رهبران بزرگی که من دیده‌ام کسی را تهدید نمی‌کنند، مگر آن که آماده عمل کردن به آن باشند و من مطمئن نیستم پرزیدنت ترامپ آماده اقدام باشد.» دایان فاینستاین، سناتور ارشد دموکرات، هم در بیانیه‌ای نوشت، ترامپ با اظهارات اغراق‌آمیز به حل این مشکل کمکی نمی‌کند. وی افزود: «منزوی کردن کره‌شمالی مانع نشده این کشور از دنبال کردن سلاح‌های اتمی دست بردارد.»

این سناتور از دولت خواست فورا به طور نامشروط در سطح بالا با پیونگ‌یانگ وارد گفت‌وگو شود. چاک شومر رهبر دموکرات‌های سنا هم گفت: «باید در مقابل کره شمالی محکم و راسخ باشیم، اما شعارهای غیرمحتاطانه استراتژی خوبی برای حفظ امنیت آمریکا نیست.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها