در حالی که آموزش و پرورش با مشکل تأمین معلم مواجه است، حدود 50 درصد معلمان تهران تا چهار سال آینده بازنشسته می‌شوند.
کد خبر: ۱۰۵۰۹۷۶

به گزارش جام‌جم، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران روز گذشته با اعلام این خبر در نشستی با اهالی رسانه، در رابطه با ساماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش شهر تهران با بیان این‌که این اداره کل به لحاظ نیروی انسانی وضعیت مناسبی ندارد و برای تأمین معلم مشکل اساسی داریم، گفت: سنوات معلمان در تهران بالاست به‌گونه‌ای که 60 هزار نیرو داریم که تا چهار سال آینده 29 هزار نفر در آموزش و پرورش پایتخت بازنشسته می‌شوند.

به گفته عباسعلی باقری، دانش‌آموختگان دانشگاه فرهنگیان پاسخگوی نیاز شهر تهران نیستند، چرا که امسال 4000 نفر در شهر تهران بازنشسته می‌شوند اما فقط 250 نفر از دانشگاه فرهنگیان به‌عنوان معلم به شهر تهران وارد می‌شوند. او با اشاره به اضافه شدن کلاس ششم به دوره ابتدایی افزود: در نتیجه این اقدام، در پایتخت حداقل به 8000 آموزگار نیاز پیدا کرده‌ایم و از آن سال تا به امروز دوره ابتدایی شهر تهران دچار مشکل است.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش تهران، هم‌اکنون تعداد مشاوران اندک است همچنین مشاوران باید به روز باشند. از سوی دیگر، باقری با بیان این‌که 40 درصد مدارس تهران فرسوده است و بالای 50 سال قدمت دارد، عنوان کرد: در هنگام اختصاص اعتبار به تهران فقط مناطق بالای شهر را مدنظر قرار داده و کوره پزخانه‌های اطراف تهران و مدارس فرسوده مناطق مرکزی شهر را نمی‌بینند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها