اپل گام در مسیری گذاشته که چندین سال است مایکروسافت به تنهایی در آن یکه تازی می‌کند و به نظر می‌رسد همین امر به مزاق مدیران مایکروسافت خوش نیامده و باعث شده تا آن‌ها اپل را به کپی برداری از تبلت‌های خود متهم کنند!
کد خبر: ۱۰۴۳۶۵۶
آپید پرو یک کپی واضح از سرفیس پرو است! + عکس

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از دیجی رو، در هفته‌های گذشته شاهد معرفی تبلت‌های جدید دو غول تکنولوژی جهان یعنی اپل و مایکروسافت بودیم. تبلت‌هایی با نام سرفیس پرو و ایپد پرو که هر کدام ویژگی‌ها و مشخصات بسیار خوب و قدرتمندی دارند و کارایی یک لپ تاپ را برای استفاده کنندگان ارائه می‌دهند.اما اپل گام در مسیری گذاشته که چندین سال است مایکروسافت به تنهایی در آن یکه تازی می‌کند و به نظر می‌رسد همین امر به مزاق مدیران مایکروسافت خوش نیامده و باعث شده تا آن‌ها اپل را به کپی برداری از تبلت‌های خود متهم کنند!

اگر چه این دو دستگاه از لحاظ نرم‌افزاری و سخت‌افزاری کاملا متفاوت هستند، ولی هر دو با استفاده از تکنولوژی‌های خاص سعی در براورده کردن نیازها و خواسته‌های مشابهی از کاربران دارند. در همین راستا، رایان گاوین، مدیر کل بخش سرفیس شرکت مایکروسافت در مصاحبه اخیر خود عنوان کرده که ایپد پرو کمپانی اپل یک کپی واضح از پروژه‌های 2 در 1 مایکروسافت می‌باشد. منظور از پروژه 2 در 1 همان استفاده تبلت و لپ تاپ در یک دستگاه است.
رایان گاوین در این مورد می‌افزاید:

کمی درباره این موضوع فکر کنید، اگر ما به اپل نگاه می‌کردیم هرگز نمی‌توانستیم دستگاهی مثل سرفیس پرو و یا سرفیس بوک را ساخته و عرضه نماییم. ما چندین سال است که روی پروژه 2 در 1 در حال کار هستیم. زمانی که اولین نسل از محصولات سرفیس معرفی شد، بسیاری در مورد آینده آن شک و شبهه داشتند. اما امروز می‌بینیم که ایپد پرو یک کپی واضح از سری محصولات سرفیس است.

اپل به تازگی گام در عرصه تولید چنین محصولی گذاشته و در مقایسه با مایکروسافت سابقه کمتری دارد که همین باعث شده تا مدیران مایکروسافت چنین مصاحبه‌ای انجام دهند. در حال حاضر نمی‌توان گفت عملکرد کدامیک از این دو تبلت به لپ‌تاپ‌ها نزدیک‌تر است و کدامیک نیازهای بیشتری را پوشش می‌دهند.

این مورد بیشتر بستگی به نیازهای هر کاربر و نحوه استفاده آن هر شخص از تبلت دارد. ولی در حالت کلی زمانی که ایپد پرو و سرفیس را با یک لپ تاپ مقایسه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که ایپد پرو بیشتر شبیه به یک تبلت است تا لپ تاپ. یکی از دلایل این انتخاب سیستم عامل آن‌‌هاست، جایی که سرفیس پرو با نسخه 10 سیستم عامل ویندوز عملکرد نزدیک‌تری به لپ تاپ‌ها دارد.

در وضعیت فعلی، نمی‌توان ایپد پرو را به عنوان یک جایگزین لپ تاپ انتخاب کرد و تلقی کردن آن به این عنوان کمی دور از ذهن و خلاف چیزی است که با استفاده از ایپد پرو مشاهده می‌کنیم. البته در iOS11 شاهد تغییراتی در سیستم عامل اپل از جمله بهینه‌سازی مدیریت فایل‌ها بودیم. با این حال اگر اپل قصد دارد تا در این حوزه به رقابت با مایکروسافت بپردازد باید فکری به حال سیستم عامل خود و محدودیت‌های موجود در آن کند. البته حفظ یکپارچگی و روان بودن سیستم عامل iOS یکی از مهمترین نقاط در بهبود این پلتفرم می‌باشد.

اپل، ایپد پرو جدید را در بازارهای جهانی عرضه کرده و باید ببینیم چه استقبالی از آن به عمل خواهد آمد. آیا می‌تواند رقیب سرسختی برای سرفیس پرو مایکروسافت باشد یا خیر. همه این موارد بستگی به ملاک‌های کاربران در انتخاب دستگاه مدنظرشان دارد. البته باید توجه داشت که نسخه 11 سیستم عامل iOS برای ایپد پرو در پاییز امسال منتشر خواهد شد و کاربران این تبلت باید تا آن زمان از نسخه 10 سیستم عامل اختصاصی اپل استفاده نمایند.
نظر شما در مورد ادعاهای مایکروسافت درباره کپی برداری اپل از طرح این شرکت چیست؟ بین این دو تبلت به کدامیک علاقه بیشتری دارید؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها