افشای داستان واقعی کودک مشهور سوری

گروه‌های شورشی و مسلح سوریه تابستان سال گذشته و همزمان با بالا گرفتن برخی جنایت‌هایشان در نقاط مختلف سوریه، متوسل به راهکارهای مختلفی برای منحرف کردن افکار عمومی شدند.
کد خبر: ۱۰۳۸۶۱۳
افشای داستان واقعی کودک مشهور سوری

یکی از این اقدامات که با واکنش‌ رسانه‌های غربی و عربی روبه‌رو شد، انتشار تصویر عمران دقنیش، کودکی در شهر جنگ‌زده حلب بود. وی به ادعای شورشیان سوری مسلح، در حمله هوایی ارتش سوریه به مناطقی در حلب مجروح شد. حالا با گذشت یک سال داستان واقعی این کودک افشا شده است.

به گزارش العالم، شرکت ارتباطات «زین» کویت در ماه مبارک رمضان از تصویر عمران دقنیش در برنامه‌ای تلویزیونی برای نشان دادن جنایات گروه‌های تروریست تکفیری استفاده کرد. به دنبال این موضوع، شورشیان مسلح در شبکه‌های اجتماعی شروع به فحاشی و بدگویی از شرکت ارتباطات زین کویت کرده‌اند. در همین حال پدر عمران در مصاحبه با خبرنگار العالم گفت: مخالفان مسلح تصویر عمران را دستکاری کردند تا به اهداف خود برسند. من موی سر عمران را تراشیدم و نامش را تغییر دادم تا آنها نتوانند به سناریوسازی خود ادامه بدهند.

پدر عمران افزود: ابوشیخ که خبرنگار مخالفان مسلح است، پول کلانی را از طرف موسی‌العمر به من پیشنهاد کرد ولی من قبول نکردم.

آن شبی که مخالفان مسلح عکس پسرم را گرفتند، هیچ حمله هوایی یا موشکی در کار نبود. آنچه اتفاق افتاده بود، وقوع انفجار در داخل ساختمان ما بود. پدر عمران اعلام کرد: کسی که عکس پسرم را در آمبولانس گرفت، محمود رسلان معروف به ابوشیخ است.

ابوشیخ خبرنگار گروه تروریستی نورالدین زنکی و همان کسی است که از سر بریدن یک کودک فلسطینی به نام عبدالله عیسی به دست تروریست‌های نورالدین زنکی فیلمبرداری کرده بود.

پدر عمران گفت: افرادی پسر من را پس از وقوع انفجار در ساختمان به داخل آمبولانس منتقل کردند و یک کودک دیگر نیز در داخل آمبولانس بود که مخالفان مسلح از آن کودک عکس می‌گرفتند ولی پسرم را جای آن کودک نشاندند و شروع به عکس گرفتن کردند زیرا پسرم کوچک‌تر از آن کودک بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها