یک مسئول آمریکایی اعلام کرد، کره شمالی امروز (شنبه) یک موشک بالستیک آزمایش کرد که در دریای ژاپن سقوط کرد. ارتش کره جنوبی نیز انجام این آزمایش موشکی را تایید کرد.
کد خبر: ۱۰۲۴۳۰۹
کره‌ شمالی باز هم موشک بالستیک آزمایش کرد

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، یک مقام در وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) تاکید کرد، این آزمایش در ساعات اولیه صبح امروز شنبه به وقت کره شمالی شلیک شد.

سخنگوی فرماندهی نیروهای آمریکایی در اقیانوس آرام به رویترز گفت، ارتش آمریکا با پیگیری‌هایش متوجه شد که این موشک مرزهای کره شمالی را ترک نکرد.

این مسئول آمریکایی به شبکه ای بی سی نیوز گزارش داد، موشک پس از شلیک، مسافتی بین ۲۹-۴۰ کیلومتر را بر فراز دریای ژاپن طی کرد. موشک احتمالا از نوع «کی ان -۱۷» بوده است. این در حالی است که مقام‌های کره جنوبی گفتند که نوع موشک هنوز معلوم نیست و بررسی‌هایشان در زمینه نوع موشک و مسافتی که طی کرده ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، ارتش این کشور گفت که این موشک ظاهرا چند ثانیه پس از پرتاب منفجر شده است.

به گفته رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی، این موشک از نقطه‌ای در استان پیونگان جنوبی در شمال پیونگ یانگ در ساعات نخست روز شنبه به وقت محلی پرتاب شد.

این آزمایش موشکی همزمان با افزایش تنش‌ها در شبه جزیره کره است آن هم در زمانی که آمریکا تهدید کرده دست به تحریم‌های جدی‌تر علیه پیونگ یانگ می‌زند تا آن از تهدیدات هسته‌ای‌ خود بکاهد.

همچنین شورای امنیت روز جمعه نشستی را به ریاست رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا با محوریت کره شمالی برگزار کرد.

تیلرسون در جریان این نشست اقدام برای رویارویی با تهدیدات هسته‌ای کره شمالی را خواستار شد و آنها را تهدیداتی واقعی خواند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها