شاید تعجب کنید اگر بدانید بسیاری از مشکلات جدی سلامت از روی علائم عجیبی در چشم‌ها تشخیص داده می‌شوند. موارد زیر از این جمله هستند:
کد خبر: ۱۰۱۹۰۴۹

تورم پلک پایین

بسیاری برآمدگی پلک پایین چشم را گلمژه می‌دانند، اما اگر این برآمدگی بهبود نیابد می‌تواند نوع نادری از سرطان یا سرطان غده سباسه باشد که ظاهری مانند گلمژه دارد.

ریختن ابرو

ریختن یا کمرنگ شدن بخش بالایی ابرو یکی از علائم بسیار معمول مشکلات تیروئید است.

تکان خوردن یا موجدار شدن دید

اگر کناره‌های دیدتان تکان می‌خورد، دچار انحناشده یا موجدار می‌شود باید منتظر بروز یک میگرن شدید باشید.

قرمز شدن چشم‌ها

قرمزی مستمر سفیدی چشم‌ها معمولا از علائم اولیه آلرژی به غذا، گرده، گیاهان، خاک یا یک ماده شیمیایی آلرژی می تواند باشد. قبل از تشدید این حالت‌ها عامل آلرژی‌زا را شناسایی کنید.

مشکلات ناگهانی دید

ازکارافتادن ناگهانی چشم‌ها می‌تواند از علائم سکته باشد. سکته به دلیل اختلال در جریان خون به مغز باعث دوگانگی دید، تاریکی دید یا از بین رفتن کامل بینایی در یک یا هر دو چشم می شود.

تاری دید هنگام نگاه کردن به صفحه‌های نمایشگر

این حالت را صرفا به حساب خستگی نگذارید. ممکن است دچار سندرم بینایی رایانه(CVS) شده باشید که به علت خیره شدن و تمرکز بر صفحه رایانه روزانه به مدت چند ساعت ایجاد می‌شود. این نوع خستگی چشم به ماهیچه‌های چشم آسیب می‌زند.

خشکی چشم

اگر مدام در چشمتان احساس ناراحتی و خارش می‌کنید، دلیلش صرفا می‌تواند درست عمل نکردن مجاری اشکی باشد، اما خشکی چشم گاهی از علائم آرتروز نیز است.

بزرگ شدن مردمک

مردمک چشم در تاریکی به طور طبیعی بزرگ می‌شود، اما بزرگ شدن آن در فضای روشن می تواند نشانه یک حمله قلبی باشد.

ابری شدن سطح چشم

با بالارفتن سن،‌ معمولا چشم دچار آب مروارید می‌شود. شاید متوجه تغییری در چشم‌ها نشوید، اما چشم‌ها متفاوت به نظرمی رسند. سطح چشم ممکن است خاکستری، تیره یا مه‌آلود به نظربرسد. چشم ابری از معمول‌ترین انواع مشکلات چشمی است.

بیرون‌زدگی چشم

برخی افراد به طور طبیعی چشم‌های برجسته‌ای دارند، اما اگر این حالت بتازگی ایجاد شده می‌تواند نشانه‌ای از پرکاری تیروئید باشد.

زردی چشم

به زردی گراییدن سفیدی چشم‌ها نشانه زیادشدن صفرا در بدن و معمولا علامت زردی یا یرقان است که از مشکلات کبدی حکایت دارد.

تاری دید و دیابت

تاری دید در افراد دیابتی می‌تواند با افزایش قند خون و صدمه دیدن عصب بینایی بر اثر آن ایجاد شود. این شرایط قابل درمان است، در غیر این صورت می‌تواند به نابینایی منجر شود.

منبع: familylifegoals.com

مترجم: یاسمین مشرف

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها