طرح بده، لباس تحویل بگیر

چه می‌شد اگر راهی برای تهیه انواع لباس با طرح و رنگ مورد علاقه، آن هم در کمترین زمان و با حداقل هزینه داشتیم؟ نیتِریت (Kniterate) ابزاری است که دقیقا برای همین منظور طراحی شده است.
کد خبر: ۱۰۱۶۶۷۹

دستگاه‌های بافت موجود در بازار برای مقاصد صنعتی و تولید انبوه کاربرد دارند، حجم زیادی اشغال می‌کنند، قیمت آنها حدود 50 هزار دلار است و کار با آنها فقط از عهده تکنیسین‌های حرفه‌ای برمی‌آید. با وجود این، نیتِریت امکان طراحی و کار را به کاربران عادی نیز می‌دهد. کافی است لباس مورد نظر را طراحی یا از میان طرح‌های آماده دانلود کنیم، سپس آن را به دستگاه بدهیم. نیتِریت در یک بازه زمانی بسیار کوتاه لباس مورد نظر را آماده می‌کند. طراحان نیتِریت بر این باورند که نیتِریت ضمن کاهش دورریز مواد، به افزایش خلاقیت و تنوع پوشش می‌انجامد.

تقویم دیواری هوشمند

با وجود پیشرفت‌های زیاد در زمینه انواع ابزارهای دیجیتال، هنوز هم بسیاری از ما از تقویم کاغذی دیواری یا رومیزی استفاده می‌کنیم. در این میان، یک فرد نوآور ژاپنی به فکر ترکیب فناوری دیجیتال با تقویم دیواری و رومیزی افتاد. این محصول جدید که تقویم جادویی (magic calendar) نام دارد، از فناوری جوهر الکترونیکی (e-ink) برای نمایش متن و تصاویر مختلف بهره می‌برد. جوهر الکترونیک در انواع دستگاه‌های کتابخوان مورد استفاده قرار می‌گیرد. تقویم جادویی می‌تواند به اپلیکیشن تقویم گوگل گوشی کاربر متصل شده و برنامه‌ها و قرارهای او را به‌صورت خودکار روی صفحه خود نمایش دهد. البته کاربردهای تقویم جادویی فقط به این خلاصه نمی‌شود و برای نمونه می‌توان از آن برای نمایش مواردی نظیر نمودارهای پیشرفت پروژه، دستور آشپزی یا حتی تصویر منظره مورد علاقه هم استفاده کرد. هنوز زمان عرضه و قیمت این محصول اعلام نشده است.

شام امشب: پهپاد!

میلیون‌ها نفر در سراسر جهان بویژه کشورهای فقیر از گرسنگی رنج می‌برند. با وجود تلاش‌های زیاد بین‌المللی برای مبارزه با گرسنگی، اما به نظر می‌رسد هنوز جای کار زیادی باقی است. یکی از مشکلات موجود در این زمینه، ناکارآمدی شیوه‌های انتقال غذا به این مناطق است. بتازگی یک استارت‌آپ توانسته پهپادی با اجزای خوراکی تهیه کند که می‌توان از آن برای امداد غذایی به مناطق بحران‌زده استفاده کرد. طول بال این پهپاد سه متر بوده و بدنه آن از جنس موم عسل و نیز انواع سبزیجات فشرده است. همچنین بخش‌های مرتبط با به زمین نشستن این دستگاه نیز از جنس کالباس است. این پهپاد می‌تواند مقداری بار را که احتمالا مواد غذایی دیگر است، با خود حمل کند. البته هنوز مشخص نیست آیا این شیوه می‌تواند به‌صورت گسترده مورد استفاده قرار گیرد یا این‌که فقط برای جلب توجه رسانه‌ها ساخته شده است!

ساعت مغناطیسی

شاید شما هم جزو کسانی باشید که خاطرات خوبی از بازی با آهن‌ربا دارند. تاکنون اسباب‌بازی‌ها و تجهیزات تزئینی زیادی با استفاده از قابلیت آهن‌ربا در معلق نگه داشتن اشیا به بازار آمده‌است. ساعت مغناطیسی استوری (Story) یکی از جدیدترین این گجت‌هاست. استوری در نگاه اول فقط یک صفحه چوبی دایره‌ای شکل و یک گوی فلزی معلق روی آن به نظر می‌رسد. اما این دستگاه در واقع یک ساعت چند کاره است و گوی فلزی به عنوان عقربه ساعت‌شمار روی آن حرکت می‌کند. لامپ‌های LED قرار گرفته پشت چوب قابلیت ساعت دیجیتال را به استوری بخشیده و نور عبوری از این لامپ‌ها می‌تواند ارقام مربوط به ساعت، دقیقه و ثانیه را روی صفحه چوبی به کاربر نشان دهد. کاربر براحتی با استفاده از اپلیکیشن یا به صورت دستی، این ساعت را تنظیم می‌کند. همچنین می‌توان از استوری به عنوان تایمر یا روزشمار معکوس هم استفاده کرد.

موندو؛ رادیوی پیشرفته اینترنتی

با وجود هزاران کانال تلویزیونی، وب‌سایت و شبکه اجتماعی، رادیو برای بسیاری از افراد همچنان یک رسانه بی‌نظیر به شمار می‌رود. همچنین این روزها وجود تعداد زیادی ایستگاه رادیوی اینترنتی بر جذابیت این رسانه افزوده است. موندو (Mondo) یک رادیوی دیجیتال است که فناوری‌های جدیدی را در خود جای داده است. این رادیو از کروم‌کست (ChromeCast) برخوردار است و به همین دلیل می‌تواند محتوای صوتی را به صورت استریم دریافت و برای مخاطب پخش کند. رادیوی موندو توسط ابزارهایی گوناگون نظیر اپلیکیشن ویژه گوشی هوشمند، دستگاه معمولی کنترل از راه دور و حتی دستیارهای دیجیتال قابل کنترل است. کاربر با این رادیو به بیش از 30 هزار ایستگاه رادیویی دسترسی خواهد داشت. موندو از فناوری پیشرفته برای پخش صدا برخوردار است و صدای شفاف آن را می‌توان حتی در اتاق‌های مختلف یک خانه نیز بوضوح شنید. این رادیو قرار است بزودی به بازار عرضه شود.

هدفونی برای تمرکز بیشتر

همه ما تجربه کار با تمرکز زیاد را داریم. در چنین حالتی می‌توانیم حجم زیادی از کارهای دشوار را بخوبی به پیش ببریم، اما مشکل اینجاست که عوامل زیادی در اطرافمان می‌توانند تمرکزمان را برهم زنند. هدست مایندست (Mindset) با هدف کمک به کاربر برای تمرکز بیشتر طراحی شده است. این هدست دارای فناوری خنثی‌سازی سروصدای مزاحم اطراف است و با گذاشتن آن روی گوش، سروصدای محیط را کمتر خواهیم شنید. علاوه بر این، مایندست چند گیرنده ویژه دارد که می‌توانند امواج مغزی کاربر را دریافت کنند. به محض این‌که حواس کاربر پرت می‌شود، الگوی امواج مغزی او نیز تغییر می‌یابد. نرم‌افزار ویژه مایندست این مساله را تشخیص داده و از طریق یک بوق کوتاه، به کاربر می‌گوید دوباره به کارش برگردد. همچنین این نرم‌افزار از طریق امواج مغزی متوجه خستگی کاربر نیز شده و به او پیشنهاد استراحت می‌دهد.

قاب گوشی ویژه سیگاری‌ها

فقط چند روز پس از انتشار یک مدل جدید از گوشی‌های پرچمدار، انبوهی از فیلم‌ها در مورد میزان مقاومت آن گوشی در برابر ضربه و فشارهای فیزیکی منتشر می‌شود. همین کافی است که خریدن یک قاب محکم برای کاربران به اولویتی جدی تبدیل شود. بتازگی یک شرکت سازنده قاب آیفون، مدل جدیدی از این محصول را به بازار عرضه کرده که می‌تواند بویژه برای افراد سیگاری کاربردی باشد. این قاب جدید دارای فندک برقی است که از همان فناوری فندک‌های برقی موجود داخل خودرو بهره می‌برد. یکی دیگر از کاربردهای این قاب، امکان باز کردن در بطری نوشابه است. این قاب با استفاده از کابل شارژ آیفون در دو ساعت به‌طور کامل شارژ می‌شود و با هر بار شارژ نیز می‌توان تا 540 بار از فندک استفاده کرد. قاب مذکور با 18 ماه ضمانت و قیمت 20 دلار به بازار عرضه شده است.

صالح سپهری فر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها