دسته‌بندی گروهی اپلیکیشن‌ها در فایندر

این روزها اپلیکیشن‌های سیستم‌عامل مک‌او‌اس‌ایکس به وفور یافت می‌شود و کاربران این سیستم‌عامل نیز از تنوع برنامه‌ای زیادی برخوردارند.
کد خبر: ۱۰۱۶۶۷۶

این تنوع برنامه موجب شده کاربران مک نیز همچون ویندوزی‌ها نرم‌افزارهای بسیاری را روی رایانه خود نصب کنند و حتی ممکن است در مواردی برخی از آنها را استفاده نکنند؛ ولی چون شاید روزی به آنها نیاز داشته باشند، آنها را حذف نمی‌کنند. در این شرایط چنانچه کاربران به پوشه Applications در فایندر مراجعه کنند، با مجموعه‌ای از آیکون‌های متعدد روبه‌رو می‌شوند و برای دسترسی به هر برنامه باید با پیمایش میان این فهرست، برنامه مورد نظر را پیدا و اجرا کنند.

دوست دارید به روشی ساده‌ و سریع‌تر به برنامه موردنظرتان دسترسی داشته باشید؟ دسته‌بندی برنامه‌های نصب شده در گروه‌های مختلف با توجه به عملکرد این برنامه‌ها بهترین راه‌حل برای انجام این کار است و با استفاده از این ترفند می‌توانید آنها را اجرا کنید:

ابتدا فایندر را باز کرده و روی پوشه Applications کلیک کنید.

کلیدهای Command+J را فشار دهید تا پنجره حالت نمایش آیکون‌ها برای شما نمایش داده شود. (می‌توانید از منوی اصلی روی آیکون View کلیک کرده و در ادامه Show View Options را انتخاب کنید)

منوی پایین افتادنی مقابل گزینه Arrange By را کلیک کرده و گزینه Application Category را انتخاب کنید.

مراحل کار به پایان رسیده، تغییرات بسرعت اعمال شده و برای شما قابل مشاهده خواهد بود.

نکته: متاسفانه برخی سازندگان اپلیکیشن‌ها، دسته‌بندی موضوعی نرم‌افزار ساخته شده خود را مشخص نمی‌کنند و همین عامل موجب می‌شود برخی برنامه‌ها در گروه Other قرار گیرند، چراکه سیستم‌عامل مک نمی‌تواند به‌صورت هوشمندانه عملکرد برنامه را بررسی کند و آن را در دسته مرتبط قرار دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها