کتاب

موسوی‌گرمارودی: «امین زبان و ادب پارسی» به استحکام تخت‌جمشید است

مراسم رونمایی و معرفی کتاب امین زبان و ادب پارسی روز گذشته در نخلستان سازمان هنری رسانه‌ای اوج و با همکاری موسسه فرهنگی انقلاب اسلامی با حضور چهره‌های نام‌آشنای زبان و ادبیات فارسی برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۰۹۶۶۳

به گزارش روابط عمومی سازمان هنری رسانه‌ای اوج، کتاب «امین زبان و ادب پارسی» شامل راهکارهای علمی و عملی رهبر معظم انقلاب درباره پویش و گسترش زبان و ادبیات فارسی است. سیدعلی موسوی‌گرمارودی شاعر و پژوهشگر ادبی در این مراسم ضمن یاد از زنده‌یاد احمد عزیزی، ساختار و مهندسی کتاب «امین زبان و ادب پارسی» عالمانه و دارای انسجام جامع‌الاطرافی دانست و گفت: کتاب آن‌قدر مطالب متنوع در هفت فصل در خود به همراه داشته است که بی‌هیچ شائبه و مبالغه می‌شود آن را یک دانشنامه کوچک در موضوع زبان و ادب فارسی به شمار آورد.

این شاعر افزود: مولف کتاب در هر جا که لازم دیده برای استناد مطالب خود، اصل شعر یا موضوعی را که مورد اشاره رهبر انقلاب اسلامی بوده، کامل و تمام بیان کرده است. در بخشی از این کتاب سخنرانی‌های رهبر انقلاب در رابطه با زبان فارسی یاد شده است. کتاب اگرچه در هفت فصل است، اما مطالب متنوع است که می‌توان از آن با عنوان دانشنامه ناب در حوزه زبان فارسی یاد کرد.

موسوی‌گرمارودی همچنین گفت: نویسنده اهل تحقیق می‌داند انتخاب و گزینش موضوعات هم‌پیوند از میان هزاران سخن رهبر انقلاب آن هم طی بیش از 35 سال، کاری آسان نیست؛ اما نویسنده کتاب به شکلی تحسین‌برانگیز بیانات رهبر انقلاب در 35 سال اخیر در این حوزه را انتخاب کرده و در نهایت اثری را ایجاد کرده است که من را یاد تخت‌جمشید می‌اندازد؛ بنایی که هیچ میخ و اتصالی در آن مشخص نیست اما سخت مستحکم است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها