سینمای جهان

جنجال‌های روزنامه‌نگاری موضوع فیلم جدید اسپیلبرگ

تام هنکس و مریل استریپ در جدیدترین فیلم استیون اسپیلبرگ، نقش‌های اصلی را بازی می‌کنند. این فیلم که براساس ماجرایی واقعی ساخته می‌شود، با نام پست (اشاره‌ای به روزنامه واشنگتن‌پست) جلوی دوربین می‌رود. دوشخصیت اصلی داستان، فعالان دنیای نشر و روزنامه‌نگاری هستند. خط اصلی داستان درباره بزرگ‌ترین درز و نشت اطلاعات محرمانه تاریخ آمریکاست. هنکس در این داستان، نقش بن برادل، سردبیر روزنامه واشنگتن پست را بازی می‌کند و مریل استریپ، در قالب کای گراهام، ناشر جنجالی ظاهر می‌شود. این دو اولین پرونده دادگاهی را برای کسب امتیاز انتشار اخبار مربوط به مسائل پشت پرده پنتاگون در سال 1971، به راه انداختند. در این سال، افشای اسناد محرمانه درباره جنگ ویتنام مورد توجه محافل عمومی، رسانه‌ها و مردم عادی قرار گرفت.
کد خبر: ۱۰۰۹۶۴۳

روزنامه نیویورک تایمز، اولین نشریه‌ای بود که این موضوع را به وسیله تحلیلگر امور نظامی خود فاش کرد. رسانه‌های گروهی و دنیای نشر کتاب در آن ایام، تلاش زیادی کردند تا این موضوع را تبدیل به خبر و داستان اصلی و موفق خود کنند. اسپیلبرگ می‌گوید، برای بازی در دو نقش اصلی فیلم، نیازمند دو بازیگر پرقدرت بوده و مطمئن است هنکس و استریپ، بازی‌های بی عیب و نقصی در نقش این دو کاراکتر ارائه خواهند کرد. از حالا موفقیت اسکاری خوبی برای پست پیش‌بینی می‌شود! کمپانی فوکس قرن بیستم و شرکت فیلمسازی اسپیلبرگ به نام امبلین اینترتینمنت، تهیه‌کنندگان این درام پرتنش سیاسی هستند.

پست براساس فیلمنامه‌ای از لیز هانا ساخته خواهد شد و هنوز زمانی برای شروع کار فیلمبرداری آن تعیین و اعلام نشده است. منتقدان ادبی و سینمایی از فیلم به عنوان داستان ناشر علیه ناشر اسم می‌برند. نکته جالب این که جیسن روباردز چهار دهه قبل، نقش بن برادل، سردبیر واشنگتن پست را در فیلم تحسین شده تمام مردان رئیس جمهور بازی کرد. داستان این درام سیاسی هم ادامه‌ای بر ماجراهای پرونده فیلم اسپیلبرگ بود که به واترگیت ختم شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها