گزارش ایندیپندنت از اوضاع بد در کاخ سفید

شاید ترامپ چمدان خود را ببندد

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا که در جریان مبارزات انتخاباتی خود بارها رسانه‌ها را با شدید‌ترین الفاظ مورد انتقاد قرار داده و آنها را به دروغ‌پردازی متهم کرده بود، نه‌تنها پس از انتخابات و راهیابی خود به کاخ سفید، رویکرد خود را تغییر نداد، بلکه بر شدت آن افزود و وارد یک نبرد رسانه‌ای تمام عیار با جریان غالب رسانه‌ای کشورش شد.
کد خبر: ۱۰۰۶۴۵۷

حملات پیاپی ترامپ به رسانه‌ها تا آنجا پیش رفت که در نشست‌های خبری رسمی خود بارها تعدادی از رسانه‌های قدرتمند و صاحب نفوذ آمریکایی را جعلی نامیده و در توییت‌های مختلف به آنها حمله کرده است. این مسیر همچنان ادامه پیدا کرد و طی روزهای گذشته تعدادی از رسانه‌های آمریکا به نشست ویژه کاخ سفید دعوت نشدند و برخی نیز آن را ترک کردند. ترامپ نیز 8 اسفند در پیامی توییتری اعلام کرد که در مراسم شام خبرنگاران کاخ سفید شرکت نخواهد کرد. این همان مراسمی است که طی آن دونالد ترامپ یک بار در سال 2011 و دیگربار در سال 2016میلادی از سوی باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا مورد تمسخر قرار گرفت.

این رفتارها و برخوردها بین رسانه‌های آمریکا و رئیس‌جمهوری که کمسابقه است، هر روز ابعاد جدیدی به خود گرفته و نیویورک‌تایمز از رسانه‌های مخالف و سرسخت آمریکا که به حزب دموکرات تعلق دارد، می‌خواهد در مراسم اسکار با هزینه‌ای بسیار سنگین یک آگهی علیه ترامپ منتشر کند و در این مراسم قرائت شود.

این اوضاع تنش آلود که هر روز نیز بر دامنه آن افزوده می‌شود، واکنش رسانه‌های بزرگ آمریکا را نیز در اعتراض به نوع برخورد ترامپ در پی داشته است.

حملات پی درپی رئیس‌جمهور آمریکا علیه رسانه‌های آمریکایی به جایی رسید که او از سی.ان.ان به عنوان شبکه کلینتون یاد کرد. سی.ان.ان نیز در بیانیه‌ای این اقدام کاخ سفید را بی‌سابقه خواند و در بیانیه‌ای نوشت، رفتار کاخِ سفید ترامپ غیرقابل قبول است. با وجود این ما به گزارش‌های خود ادامه خواهیم داد.

در همین راستا 14 بهمن استیو ادلر، سردبیر ارشد رویترز طی نامه‌ای به خبرنگاران خود توصیه کرد تا خشم، احساسات و ابراز گلایه خود درباره ترامپ را به‌طور علنی بروز ندهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها