jamejamsara
سرا خواندنی ها کد خبر: ۱۰۰۵۸۰۳ ۰۷ اسفند ۱۳۹۵  |  ۰۹:۱۹

نتایج یک بررسی جدید نشان می دهد مصرف ۱۰ وعده میوه و سبزیجات در روز می تواند بهترین راهکار افزایش طول عمر باشد.

افزایش طول عمر با مصرف روزانه ۱۰ وعده میوه و سبزیجات

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر ، به گفته محققان بریتانیایی، فواید مصرف زیاد میوه و سبزیجات کاهش نرخ بروز حمله قلبی، سکته، سرطان و مرگ زودهنگام است.

به عقیده محققان، اگر هرکس بتواند روزانه ۱۰ وعده میوه و سبزیجات مصرف کند، از وقوع سالانه ۷.۸ میلیون مرگ زودهنگام در سراسر جهان پیشگیری می شود.

۱۰ وعده میوه و سبزیجات تقریبا شامل ۸۰۰ گرم این محصولات به صورت خام یا پخته است. درحال حاضر بسیاری از موسسات سلامت، حداقل مصرف ۵ وعده (۴۰۰ گرم) میوه و سبزیجات را در روز توصیه می کنند.

داگفین آن، سرپرست تیم تحقیق از کالج امپریال لندن، در این باره می گوید: «اگرچه مصرف ۵ وعده میوه و سبزیجات در روز خوب است، اما ۱۰ وعده در روز به مراتب بهتر است.»

به گفته محققان، خوردن ۲.۵ وعده (۲۰۰ گرم) میوه و سبزیجات در روز با کاهش بیماری قلبی (تا ۱۶ درصد)، سکته (۱۸ درصد)، بیماری قلبی-عروقی (۱۳ درصد)، ریسک سرطان (۴ درصد) و مرگ زودهنگام (۱۵ درصد) مرتبط است.

اما فواید مربوط به مصرف ۱۰ وعده میوه و سبزیجات در روز به مراتب بیشتر است: ۲۴ درصد کاهش ریسک بیماری قلبی، ۳۳ درصد کاهش ریسک سکته، ۲۸ درصد کاهش ریسک بیماری قلبی-عروقی، ۱۳ درصد کاهش ریسک سرطان، و ۳۱ درصد کاهش ریسک مرگ زودهنگام.

آن در ادامه می افزاید: «میوه ها و سبزیجات موجب کاهش میزان کلسترول، فشارخون، و تقویت سلامت عروق خونی و سیستم ایمنی می شوند چراکه عمدتاً شامل شبکه پیچیده ای از مواد مغذی هستند. به عنوان مثال این محصولات حاوی آنتی اکسیدان های متعددی هستند که از آسیب به DNA کاسته و منجر به کاهش ریسک سرطان می شوند.»

محققان در مجموع ۹۵ مطالعه را که شامل حدود ۲ میلیون نفر بودند بررسی کرده و به این نتایج دست یافتند.

همچنین در این بررسی ها محققان دریافتند بیشترین فواید مربوط به سیب، گلابی، مرکبات، سبزیجات پربرگ سبز، انواع کلم ها نظیر بروکلی، کلم سبز و کلم پیچ، سبزیجات سبز و زرد نظیر لوبیا سبز، اسفناج، هویج و فلفل است.

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر
راهکار های کسب مهارت همسرداری قبل از ازدواج

راهکار های کسب مهارت همسرداری قبل از ازدواج

نظام خانواده یک نهاد اساسی و محوری در جامعه است و به عنوان هسته اولیه برای سایر نهادهای اجتماعی به شمار می رود. همانطور که نظام های بزرگ اجتماعی، قوانین و حقوق خاص خودشان را در ارتباط با اداره و استحکام و رشد و بالندگی دارند لذا جهت تحکیم بنیان خانواده باید خانواده ها را آموزش داد. بدین ترتیب با توجه به تاثیر مستقیم آموزش بر وضعیت زوجین، شناسایی و تعیین عللی که به بهبود روابط زناشویی منجر می شود، در پیشگیری از مشکلات آنان نقش موثری خواهد داشت.

اشتباه‌های کرونایی ما

اشتباه‌های کرونایی ما

یک: اِرْحَمْ تُرْحَمْ؛ «رحم کن تا به تو رحم شود.» این پروتکل ناب امیرالمؤمنین است که در روزهای کرونایی به شدت به کار می‌آید.

گفتگو

بیشتر

پیشنهاد سردبیر

بیشتر

پیشخوان

بیشتر