جام جم آنلاین - آرشیو

موکب‌داری، چرتکه‌ ور نمی‌دارد

موکب‌داری، چرتکه‌ ور نمی‌دارد

 بعد از نماز مغرب که در حرم مولا خواندیم، نشستیم توی ماشین، عمود مشقی‌ها را رد کنیم و بزنیم به طریق.

ما جز حسین (ع) عشیره‌ای نداریم

ما جز حسین (ع) عشیره‌ای نداریم

«اربعین» یعنی همه باید سر قرار حاضر شوند. یک عهد دسته‌جمعی، برای این‌که ارادت خود را به حضرت حسین (علیه‌ السلام) نشان دهیم و بگوییم: «حسین‌جان! اگر در عاشورای 61هجری نبودیم تا یاری‌ات کنیم، این‌بار اما تو را تنها نخواهیم گذاشت!» فرقی هم ندارد اهل کجا باشی. یک نقطه اشتراک داریم و آن هم، عشق حسین‌بن‌علی است.

شاعری که پدیده شد

شاعری که پدیده شد

جنوب ایران و به ویژه فارس و بوشهر همواره یکی از قطب‌ های شعری کشور بوده است. ادیبان این بخش از ایران‌ زمین در جریان‌ سازی شعر انقلاب نیز نقش بسزایی داشته‌اند.

سنجرخان سردار ایرانی

سنجرخان سردار ایرانی

سنجرخان شهید اهل سنت از روستای زیبای نران در قلب کردستان؛ شهیدی که در ظهر عاشورای یکصد سال قبل با دسیسه حکام مستبد وابسته به بیگانه بعد از چند سال مبارزه و ایستادگی در مقابل نفوذ بیگانگان روس و انگلیس و رد القاب و عناوین اهدایی عثمانی و مخالفت با ظلم و ستم خوانین محلی به شهادت رسید.

سلمان؛ نقطه‌ عطف سریال‌ سازی

سلمان؛ نقطه‌ عطف سریال‌ سازی

پس از یک دهه وقفه، خوشبختانه در دوره اخیر ریاست محترم سازمان صداوسیما، گره از کار ساخت دو پروژه الف ویژه که سال‌ها گرفتار مشکلات و موانعی بودند باز شد و کلید خوردند.

مرام جاودانه*

مرام جاودانه*

روح بی‌قرار حکیم عدالت، علامه محمدرضا حکیمی قدس‌ا... نفسه در ایام سوگ سید و سالار شهیدان به ملکوت اعلی پیوست. خداوند را شاکرم که توفیق تشرف و درک محضر او را هرچند محدود به چند جلسه نصیبم کرد.

عدالتخواه غبطه‌برانگیز

عدالتخواه غبطه‌برانگیز

اهل مشهدیم هر دو، اما استاد را معمولا در تهران و در نمایشگاه بین‌المللی کتاب زیارت می‌کردم. دیدار کوتاه بود اما تلاش می‌کردم هیچ سالی این فرصت از دست نرود و برکت حضور در محضر ایشان را از دست ندهم.

ظهور مخاطبان انتخابگر

ظهور مخاطبان انتخابگر

هر چند رسانه در بستر تاریخی خود دستخوش تغییرات و تحولات وسیعی شده که آن را با حوزه‌های فناوری‌های نوین و فضای چند رسانه‌ ای گره زده‌است‌ اما هزاره جدید با رویکرد ارتباط محور خود، نیازهای اطلاعاتی و دانشی خود را در بستر رسانه جست‌وجو می‌کند و با این توصیف نهادینه شدن ارتباطات چند وجهی درون صنفی بیشتر از پیش لازم و ضروری به‌نظر می‌رسد‌.

سالروز اصحاب اندیشه و تبیین رسالت انقلابی رادیو

سالروز اصحاب اندیشه و تبیین رسالت انقلابی رادیو

هفدهم مرداد، همزمان با سالروز شهادت محمود صارمی در مزارشریف افغانستان، روز خبرنگار نامگذاری شده است.

به امید خبرهای خوب‌تر...

به امید خبرهای خوب‌تر...

روزهای کرونازده برای همه سخت است و برای ما سخت‌تر. شب‌ها که آخرین اخبار را مرور می‌کنیم، دلواپس فرداییم و صبح با کابوس اعداد از خواب بیدار می‌شویم. این کرونا قرار نبود این‌قدر بیرحمانه همه ابعاد زندگی‌مان را ببلعد.

جنجال یک عکس (+عکس)

جنجال یک عکس (+عکس)

رسیدن یک روزنامه به شش هزارمین شماره و تاب آوردن در برابر مشکلات که امروزه فراروی اهالی مطبوعات قرار دارد، پشتوانه‌ای از تلاش روزنامه‌نگارانی را طلب می‌کند که با شور عاشقانه‌ای نسبت به کار و بردباری در مقابل مشکلات اقتصادی و بیمناک از هیولای کرونا سعی داشته‌اند به روزنامه‌ جام‌ جم تنوع قابل‌قبولی ببخشند و خوانندگان‌شان را راضی و خشنود نگه دارند و من این توفیق را به کارکنان زحمتکش روزنامه جام‌جم دست‌مریزاد می‌گویم.

پایتخت ایران اسلامی و ضرورت توسعه فرهنگی و هنری

پایتخت ایران اسلامی و ضرورت توسعه فرهنگی و هنری

تهران به تعبیر بسیاری از اساتید و فعالان فرهنگی به عنوان پایتخت فرهنگی کشور محسوب می‌شود و بیشتر رویدادهای مهم فرهنگی و هنری و رسانه‌ای کشور در حوزه این کلانشهر روی می‌دهد و به نوعی جهتگیری و سمت و سوی فعالیت‌ های فرهنگی کشور در ارتباط با فعالیت‌ های انجام شده در این کلانشهر تعریف می‌شود.

1 صفحه

نیازمندی ها