سازمان دهندگان جنبش راهپیمایی زنان «Womens' march » در یک توییت از قصد خود برای برپایی « یک روز بدون زن» و در واقع یک اعتصاب عمومی را بدون مشخص کردن تاریخ آن اعلام کردند.
کد خبر: ۹۹۹۴۶۷
راهپیمایی زنان ، ترامپ در تله خودش گرفتار می شود

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از هافینگتون پست، در فردای مراسم تحلیف دونالد ترامپ ، میلیون ها نفر با کلاه های صورتی به سر در خیابان های بسیاری از شهر های جهان مانند واشنگتن، پاریس ، برلین، سیدنی یا حتی شیکاگو برای ابراز نگرانی و خشمشان از رئیس جمهور جدید ایالات متحده آمریکا تجمع کردند.

پس از موفقیت بی چون و چرای تظاهراتشان، این مخالفان سرسخت دونالد ترامپ قول دادند که به مبارزه شان علیه سیاست های این رئیس جمهور عوام گرا ادامه خواهند داد.

روز دوشنبه 6 فوریه ( 18 بهمن) برگزارکنندگان جنبش راهپیمایی زنان «Womens' march » در یک توییت که در اغلب شبکه های اجتماعی منتشر شد از قصدشان برای برگزاری یک اعتصاب عمومی در آینده نزدیک خبر دادند. اتفاقی که در ایالات متحده آمریکا بسیار نادر است.

وب سایت جنبش راهپیمایی زنان «Womens' march » فهرستی از 10 اقدام را که باید در جریان 100 روز اول ریاست جمهوری ترامپ انجام شوند، ارائه کرد. با این حال، دعوت به اعتصاب عمومی که به منزله بازگشت به خیابان میلیون ها نفر است به ویژه ضربه ای سخت به اقتصاد آمریکا محسوب می شود.

سازمان دهندگان جنبش راهپیمایی زنان با دعوت از آمریکایی ها برای بایکوت کردن شرکت هایی که حامی دونالد ترامپ بودند، اعلام کردند : در زمانی که اصول بنیادین آزادی و برابری در معرض تهدید هستند، جنبش راهپیمایی زنان متعهد به انجام اقداماتی است که جامعه ، روابط میان اقشار اجتماعی را تحکیم کرده و از شرکت های محلی، زنان و اقلیت ها حمایت کنند.

با این ابتکار نمادین و نیز اقتصادی ، جنبش راهپیمایی زنان در عین حال بازی را به زمین ترامپ میلیاردر می کشاند. به عنوان مثال، دونالد با تحت فشار گذاشتن مکزیک از نظر اقتصادی می خواهد مکزیکی را وادار به تسلیم در برابر احداث دیوار مرزی کند.

از چند هفته پیش، ترامپ بی وقفه گفته است که دولت وی 20 در صد عوارض گمرکی به روی واردات آمریکا از مکزیک برقرار خواهد کرد تا هزینه احداث دیوار مرزی بین دو کشور تامین شود. جمهوریخواهان هزینه احداث دیوار را بین 12 تا 15 میلیارد دلار برآورد کرده اند در حالی که بر اساس یک تحقیق دانشگاهی هزینه آن 40 میلیارد دلار تخمین زده شده است.

ترامپ از همین فشارهای اقتصادی در سایر مسائل بین المللی استفاده می کند. او به ویژه بارها قول داده که کمک ها به سازمان ناتو را کاهش داده و حتی قطع خواهد کرد زیرا برای ایالات متحده آمریکا بسیار پر هزینه است. به همین شیوه ، وی برقراری عوارض گمرکی برای گران تر کردن قیمت کالاهای وارداتی از چین را که کاملا بر ضد قوانین مبادلات آزاد تجاری است به عنوان اهرم فشاری علیه این کشور مطرح کرده است.

ترامپ تصور می کند که با مسدود کردن مرزهای بازرگانی با چین می تواند میلیون ها شغل در آمریکا ایجاد کند.

وی در عین حال آماده است تا مالیات گمرکی شرکت های آمریکایی که کارخانه هایشان را به خارج از کشور منتقل کرده یا قصد این کار را داشته باشند، چند برابر کند. میلیاردر در یک باج خواهی اقتصادی که جزیئی از اخلاق و شخصیتش است ، این شرکت ها را تهدید کرده بود: شما مالیات گمرکی بسیار سنگینی را خواهید پرداخت.

بنابراین، اعتصاب عمومی که سازمان دهندگان جنبش راهپیمایی زنان «Womens' march » فراخوان آن را در آینده نزدیک داده اند ، به منزله یک ضربه سخت اقتصادی برای ترامپ و دولتش محسوب می شود.

بهرام افتخاری / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها