جیمز روبارت، قاضی فدرال که حکم ضدمهاجرتی دونالد ترامپ را لغوکرد می توان فردی نامید که نخستین سیلی را در همین دوهفته اول آغاز به کار رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا به چهره وی نواخت. بعید نیست که ترامپ در دورانی که سرکار خواهد بود با ادامه شیوه ای که اکنون در پیش گرفته است ، ضربات سخت تری را دریافت نکند.
کد خبر: ۹۹۸۵۹۵
مردی که سیلی اول را به چهره ترامپ نواخت + عکس

به گزارش جام جم آنلاین، وی موفق شد دولت دونالد ترامپ را ولو به طور موقت وادار به تعظیم کرده و با تایید ورود اتباع 7 کشور با اکثریت مسلمان که ویزای معتبر داشتند به خاک آمریکا از مواضع تند عقب نشینی کند. نام وی چیست؟ جیمز روبارت، قاضی فدرال شهر سیاتل ایالت واشنگتن در شمال غرب آمریکا عضو حزب جمهوریخواه و هم حزبی دونالد ترامپ. مردی کاملا ناشناس در جهان اما تقریبا شناخته شده در ایالات متحده آمریکا.

در سال 2004 میلادی، قاضی جیمز روبارت توسط جرج دبلیو بوش ، رئیس جمهور وقت به مقام قاضی فدرال ایالت واشنگتن منصوب شد. هنگام جلسه تایید انتصابش در مجلس سنا ( که تصمیم رئیس جمهور را تصویب می کند) جیمز روبارت به عنوان فردی متعهد به بسیاری از اصول به ویژه حقوق جوانان و اقلیت ها معرفی شد.

جیمز روبارت که در آغاز دوران حرفه ای اش وکیل یک دارالوکاله خصوصی بود در عمل با بسیاری از انجمن های حمایت از کودکان همکاری کرد. شبکه تلویزیونی CNN خاطرنشان می کند: روبارت بارها و گاهی به طور مستقل از دارالوکاله ای که برای آن کار می کرد بدون دریافت پول وکالت افراد فقیر و پناهندگان آسیای جنوب شرقی را به عهده گرفت.

با این حال، اوج شهرت و محبوبیت قاضی روبارت به اوت 2016 باز می گردد که وی در جریان یک جلسه دادگاه از جمله «Black lives matter » ( زندگی سیاهپوستان مهم است) را که به شعار جنبش اعتراضی سیاپوستان آمریکایی علیه پلیس تبدیل شده بود، بازگو کرد.

در این دادگاه که وی باید در رابطه با یک مورد استفاده بیش از اندازه از زور توسط پلیس قضاوت می کرد، قاضی فدرال قبل از صدور حکم از فرصت استفاده کرد تا آمار داده شده توسط اف بی آی را که مربوط به تعداد افراد سیاهپوستی بود که توسط پلیس به قتل رسیده اند، یاد آور شود سپس در حالیکه به وضوح ناراحت شده بود شعار «Black lives matter » ( زندگی سیاهپوستان مهم است) را تکرار کرد.

به هر حال، این آخرین موضع گیری قاضی روبارت نبود. روز جمعه 3 فوریه ( 15 بهمن) وی با لغو حکم ضد مهاجرتی دونالد ترامپ بار دیگر نشان داد که مدافع حقوق اقلیت ها است همان گونه که حدود 13 سال پیش در جریان مراسم تاییدش در سنا قول آن را داده بود.

در روز 21 ژوئن سال 2004 میلادی قبل از اینکه مجلس سنا به اتفاق آرا انتصاب وی را تصویب کند، جیمز روبارت گفته بود: تصور می کنم به اندازه کافی شانس دارم تا سنا مرا تایید کند، من از تجربه این جلسه رای گیری استفاده خواهم کرد تا نشان دهم که باید با همه با حرمت و احترام رفتار شود و من به شیوه ای این کار را انجام خواهم داد تا همه افرادی که سالن دادگاه می کنند این احساس را داشته باشند که محاکمه عادلانه بوده است.

بهرام افتخاری / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
حمید
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
۰
۰
احسنت
وحید
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
۰
۰
شجاعت رو باید از ایشان آموخت
بینام
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
۰
۰
انسان با وجدان همه جا پیدا میشه . اما حیف كه كم هستند
فرید
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
۰
۰
آزاده بودن یعنی این. ربطی به دین افراد نداره.

نیازمندی ها