ماشین‌های بدون راننده

رونمایی از ابرخودروی فارادی فیوچر و آغاز دورانی تازه

یک سال پیش، زمانی که شرکت نوپای (استارتاپ) فارادی فیوچر در یک نشست مطبوعاتی، خبر از تولید خودروی مفهومی فوق‌پیشرفته خود داد، خیلی‌ها دست به کمر ایستادند و گفتند این کار به سرانجام نمی‌رسد و چنین است و چنان... حالا امسال و در نمایشگاه سی‌ای‌اس 2017 ـ که از 16 تا 19 دی در لاس‌وگاس آمریکا برگزار شد ـ این شرکت آمریکایی با رونمایی از محصول فوق‌مدرن خود چشمان منتقدان را گرد کرده است؛ مهندسان فارادی فیوچر، خودروی الکتریکی خودرانی را رونمایی کردند که نه‌تنها موتوری دارد که 1050 اسب بخار نیرو تولید می‌کند، بلکه می‌تواند ظرف 39/2 ثانیه از حالت متوقف به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد.
کد خبر: ۹۸۸۲۴۱

خودروی اف‌اف 91 (FF91) آنها در نمایش خیره‌کننده‌ای که به صورت زنده در نمایشگاه اجرا شد، پیش چشم حاضران خودش را اطراف یک پارکینگ راند و بعد به یک محوطه خالی بازگشت. فارادی فیوچر در رقابت با تسلا موتورز اعلام کرده که این مدل، شتاب سریع‌تری از هر مدلی از خودروهای تسلا دارد. سریع‌ترین خودروی تسلا شتاب صفر تا 100 را در 5/2 ثانیه تجربه می‌کند که فعلا 11/0 ثانیه طولانی‌تر از محصول فارادی فیوچر است.

فارادی فیوچر اف‌اف 91 خودرویی است که در رده کراس‌اوور‌‌های لوکس جای می‌گیرد. درهای این خودرو به شیوه معمول در خودروهای لوکس رولزرویس در قسمت عقب برخلاف قسمت جلو باز می‌شود. به جای آینه‌های بغل نیز در این خودرو از دوربین استفاده شده که قطعا قابلیت بیشتری از یک آینه محدب ساده دارد. در شرایطی که معمولا خودروهای الکتریکی خودران در مقایسه با خودروهای معمولی چندان پرقدرت نیستند، فارادی فیوچر با طرحی خودرویی که 1050 اسب بخار قدرت دارد، به تمام حرف و حدیث‌ها در این زمینه پایان داده است. از مهم‌ترین ویژگی‌های مدل اف‌اف 91، شناسایی رفتار رانندگی و محیط اطراف عنوان شده است؛ فناوری‌ای که بهترین نوع رانندگی را با این خودرو میسر می‌کند. نکته مهم دیگری که باید از فارادی فیوچر دانست، توان شارژ بالای باتری آن است که موجب می‌شود 600 تا 700 کیلومتر را با یک بار شارژ الکتریکی بتوان با این خودرو طی کرد. این در حالی است که بیشتر خودروهای الکتریکی، مسافتی حدود 150 تا 350 کیلومتر را امروزه با یک بار شارژ می‌پیمایند. در مدل اف‌اف 91 از 10 دوربین، 13 رادار و 12 سنسور اولتراسونیک و سنسور 360 درجه‌ای لیدار برای رسیدن به بیشترین دقت در رانندگی خودران خودرو استفاده شده است. از فناوری‌های جالب به کار رفته در اف‌اف 91، پیاده کردن سرنشین در محل مورد نظر و بعد پیدا کردن خودکار جای پارک در نزدیک‌ترین مکان ممکن و انتظار برای بازگشت کاربر است.

شیفتگان فناوری که مایلند تجربه نشستن بر صندلی این خودرو را از آن خود کنند، باید بدانند مدل اف‌اف 91 تا سال 1397/ 2018 راهی بازار خواهد شد و با مراجعه به وبگاه FF.com باید از حالا باید 5000 دلار (حدود 20 میلیون تومان) برای خرید این خودرو پیش‌پرداخت و ثبت‌نام کنند. فارادی فیوچر می‌گوید خریداران با استفاده از حساب کاربری مجازی FFID می‌توانند اطلاعاتی مانند نقشه و فیلم و موسیقی را با خودروی خود تبادل کنند. قرار است فعلا فقط 300 دستگاه از نمونه اول این خودرو طراحی و راهی بازار شود.

شرکت فارادی فیوچر گفته است، اطلاعات بیشتر از محصول تازه‌اش را بزودی در مراسمی دیگر منتشر می‌کند.

کاظم کوکرم

دانش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها