تکلیف جهانگیری به وزارتخانه‌ها:

اصلاح بخشنامه‌ها تنها با نظر تشکل‌ها مجازاست

جهانگیری : مردم نگران قیمت ارز و کالا نباشند

معاون اول رئیس جمهور گفت: مردم وقتی به دولتمردان اعتماد دارند می دانند که نباید درباره قیمت ارز، کالا و تورم نگران باشند زیرا مدیران کشور خواهند توانست این مسائل را مدیریت کنند.
کد خبر: ۹۸۳۴۸۷
جهانگیری : مردم نگران قیمت ارز و کالا  نباشند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور صبح امروز (سه شنبه) در جمع مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اهمیت و جایگاه این وزارتخانه در پیشرفت و توسعه صنعتی کشور، گفت: از 60 سال پیش اراده ای در کشور شکل گرفت تا ایران به جرگه کشورهای صنعتی بپیوندد. در این سال‌ها برنامه ها و راهبردهای مختلف توسعه نوشته و اجرا شده است، امروز ایران با توجه به وجود هزاران جوان تحصیلکرده و فارغ التحصیل رشته های مهندسی و نیز بازار بزرگ 80 میلیونی و قرار داشتن در موقعیت ویژه جغرافیایی می تواند مسیر توسعه صنعتی کشور را به سرعت طی کند.

وی تصریح کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت باید نقش کلیدی و محوری در توسعه صنعتی داشته باشد و سیاست گذار اصلی توسعه در حوزه های مختلف باشد. حتی توسعه رشته های مرتبط با خدمات نظیر راه اندازی شرکت های مهندسی، مشاوره ای، بیمه ها و حمل و نقل نیازمند توسعه صنعت در کشور است. این وزارتخانه نقش مهمی در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی دارد و بسیاری از طرح های مهم اولویت دار مرتبط با این سیاست ها باید در این وزارتخانه اجرا شود.

رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با اشاره به ابلاغ این سیاست ها از سوی رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال و برنامه ریزی های انجام شده در ستاد، گفت: شاه بیت سیاست های اقتصاد مقاومتی به حرکت درآوردن چرخ تولید و رونق اقتصادی در کشور است و اکنون که در ماه های پایانی سال قرار داریم باید با ارزیابی دقیق بتوانیم برآورد کنیم که تا چه اندازه به اهداف تعیین شده نزدیک شده ایم.

وی در بخشی از سخنانش با ابراز تعجب از اینکه پیشرفت کشور عده‌ای را آزار می دهد، گفت: وقتی اعلام می شود کشور در جایی رشد و پیشرفت داشته متاسفانه برخی دچار غصه و عزا می شوند زیرا فکر می کنند این موفقیت ها به اسم کسانی نوشته خواهد شد که مسئولیت دارند و کشور را اداره می کنند.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه هدف باید توسعه و پیشرفت ایران عزیز باشد ، اظهار داشت: برای عزت ایران باید از نام ها عبور کرد و برای تامین منافع و مصالح کشور خودبینی و رفتارهای جناحی را کنار گذاشت.

جهانگیری با اشاره به اینکه برخی از این افراد در گذشته با شعارهایشان کشور را به جای رساندند که فضایی برای فعالیت و همکاری در داخل و خارج وجود نداشت، گفت: حالا عده ای آمده اند و آرامش و امید به کشور آوردند و مردم نیز به آنها اعتماد دارند و به آینده کشور امیدوار شده اند تا مشکلات حل شود، نباید این فضا را تخریب کرد.

وی با بیان اینکه وقتی بانک مرکزی اعلام می کند رشد اقتصادی کشور در 6ماهه اول 7.4 درصد بوده است و مرکز آمار این رشد را 6.4 درصد اعلام می کند، یک آقایی که معنای رشد را نمی داند می گوید این ارقام متعلق به نفت است و نتیجه می گیرد که عربستان باید بیشتر در این باره افتخار کند!

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه معلوم نیست از زیر سوال بردن آمار و تردید افکنی درباره دستاوردهای نظام و انقلاب چه چیزی حاصل این افراد می شود که دستاوردهای کشور را زیر سوال می‌برند؟ پرسید: مگر رهبری نگفتند که آمار رسمی کشور نباید مخدوش شود؟ بدانید که رییس جمهور و اعضای ارشد دولت هیچ اطلاعی ندارند که بر چه مبنایی مراکز اصلی کشور آمارها را تهیه می کنند و هرچه آنها می گویند از نظر ما قابل قبول است.

جهانگیری افزود: مرکز آمار می گوید رشد اقتصادی کشور منهای نفت 4.3 درصد است؛ در منطقه کدام کشور این میزان رشد را داشته است؟ یا در بخش صنعت رشد بیش از 4 درصد بوده و در بخش کشاورزی بیش از 5 درصد؛ آیا نباید این ارقام دوستداران کشور را خوشحال کند؟

وی خاطرنشان ساخت: کشوری که از رکود تورمی بی سابقه ای در 50 سال گذشته رنج می برد امسال توانسته رشد اقتصادی 7.4 درصد داشته باشد و 700 هزار شغل ایجاد کند که باید همه از این دستاورد رضایت داشته باشند.

جهانگیری با تاکید بر اینکه امید و اعتماد مردم بزرگترین سرمایه نظام است و اگر مردم ناامید شوند هر اتفاق احساسی ممکن است رخ دهد، گفت: مردم وقتی به دولتمردان اعتماد دارند می دانند که نباید نسبت به قیمت ارز، کالا و تورم به وجود آمده نگران باشند زیرا مدیران کشور خواهند توانست این مسائل را مدیریت کنند و آنها همین نقطه را نشانه رفته اند.

وی در این باره از کسانی که در ماه های اخیر نسبت به انعقاد قرارداد با دو شرکت بزرگ هواپیمایی «بویینگ» و «ایرباس» انتقاد می کنند گلایه کرد و گفت: تا چه زمان ملت ایران باید به خاطر خرید هواپیمای دست دوم از کشورهای واسطه تحقیر شوند و مسئولان به خاطر نو سازی ناوگان فرسوده کشور مورد شماتت قرار گیرند.

جهانگیری در پاسخ به این پرسش که آیا خرید هواپیما اولویت اصلی دولت است یا باید به مسائل اصلی دیگر پرداخت؟ گفت: اگر دولت پول نقد داشت و می خواست تصمیم بگیرد حتماً اولویت هایش مسائل دیگر بود اما ما برای خرید هواپیماها تنها 15 درصد پول را پرداخت کرده ایم و بقیه قیمت آن از محل فروش بلیط در سالهای آینده پرداخت خواهد شد بنابراین باید به بانی این موفقیت بزرگ دست مریزاد گفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴۱
بی طرف
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
۰
۰
شما نگران مردمی ؟
شما هم مارو گیر اوردین
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
۰
۰
نه نگران نیستیم مطمئنیم باز هم بیچاره ترمون میكنید .چند سال پیش هم همین بلا رو سرمون آوردند و هر روز از همین حرفها میزدند. حالا هم همینطوره مطمئنا مدیران و مسئولان ما كه صد البته بی نظیر هستند در دنیا و البته كار بلد تا جایی كه ارزش پوله ما از افغاستان و عراق هم پایین تره دو روز دیگه انتخاباته همه میان و دوباره رویا پردازی ها شروع میشه .دلار حدود ۱۵ درصد بالا رفته اونوقت میكن تورم ۸.۴ درصده میگن كج میگی رج بگو حداقل
آتش از تهران
United Kingdom
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
۰
۰
آقای جهانگیری جان ما میدانیم مدیرها گرانی از این بالاتر را هم با حقوق های نجومی میتوانند مدیریت كنند..... ما نگران جیب خودمان هستیم كه هر لحظه خالی تر و خالی تر میشه.....
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
۰
۰
باشه چشم نگران نمیشیم متاسفیم كه اسمتونوگذاشتین دولتمرد
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
۰
۰
جناب اقای جهانگیری خسته نباشید این دولت با ان همه تلاش زمان خواهد برد تا بتواند نا رساییهای دولت قبل را درست كند خسته نباشید خدا قوت
ص
United States
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
چی داری برای خودت نسخه می پیچی ، اگه این دولت داره كاستی های دولت قبل رو درست میكنه پس چرا اوضاع مردم هرروز داره بدتر میشه؟ چرا هرروز دلار گرون تر میشه؟ چرا كشورك هایی مثل جیبوتی كه اصلا بحساب نمیان برای ایران شاخ و شونه میكشن؟
لیلا
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
۰
۰
چقدر شعار - چقدر ندادنم كاری . مردم خسته شدن والله
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
۰
۰
تورا به خدا كم حرف بزنید بیشتر عمل كنید این گرانی دلار ما تولید كنده كوچك را زیر پای له كرده
همی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
۰
۰
آقای جهانگیری بگویید به خاطر شركت نكردن آقای احمدی نژاد در انتخابات 96 است كه ارز و كالا گران شده.آره بگویید.
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
۰
۰
"وقتی اعلام می شود كشور در جایی رشد و پیشرفت داشته متاسفانه برخی دچار غصه و عزا می شوند"
شاهكار شما هم اینه كه در هیچ زمینه ای اجازه ندادید كسی غصه بخوره.
بینام
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
۰
۰
انشالا همه چیز درست میشود
فریبرز
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
۰
۰
همش شعار شعار شعار جناب جهانگیری كدام اعتماد دیگر اعتمادی نمانده . برای شما و امثال شما كه حقوق بالاو ماموریت با دلار میگیرید ناراحتی وجود ندارد. بهتر نیست كم حرف بزنید وعمل بكنید كه پشت مردم از گرانی شكسته شده
محمد
Germany
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۹
همه اش حرف عشق تو...مثل كبك و برفه عشق تو....عمر ملت را با حرف های بی عمل تون تمام كردید...اجرتون با خدا كه ندارید....
محمد
Norway
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
۰
۰
درود بر دولتمردان خدمتگذار ، انشاالله كه با دخالت و مدیریت سریع دولت در زمینه كنترل قیمت ارز ، جلوی افزایش تورم ، بیكاری ، گرانی و فقر بیشتر مردم گرفته خواهد شد . امیدواریم كسانی كه باعث این افزایش گرانی شده اند ، پس از كاهش شدید قیمت ارز ، در دم سكته نمایند تا جامعه از شر آنها خلاص شود . آمین
كریم
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
۰
۰
برای اداره مملكت به افراد لایق نیاز است
مونگول
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
۰
۰
دیگر خسته شده ایم كمرهایمان درد و ودیسك گرفته
امیر رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
۰
۰
بابا راست میگه به خدا مگه ندید كه قبلی ها چقدر مدیریت معكوس در جهت گرانی كردند حالا این ها هم دارن با همان مدیریت كارها را در جهت خرابتر شدن مدیریت می كنند. جالب كه در طی این كاهش ارزش پول ملی یك كدام از دولتی ها سخنی نگفت حالا هم كه گفت عجب سخنان گهر باری افاضه فرمودند كه مردم نگران نباشید .پدر آمرزیده كار از نگران بودن به در است كشوری با این همه ثروت خداداد حال و روز پولش در حد كشورهای مفلس آفریقایی باشد مردم بخوابید كه دولت مردان ما در جهت عكس بیدارند .درضمن یكی بگه آحاد مردم هزینه یك سفر زمینی هم به سختی تهیه می كنند وخودتان هم میدانید وبرنامه سفر كارت وغیره را برای ایشان پیاده می كنید آنوقت خرید هواپیما در این حجم واقعا علاج درد مردم در این برهه است
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
۰
۰
بنده به شخصه هیچ اعتمادی ندارم
ساسان
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
۰
۰
جناب آقای جهانگیری ما مردم از جانب دولت مردانمان خیالمان راحته راحته و مطمئنیم كه با مدیریت لایقی كه دارند تا یكی دوماهه دیگه دلار رو به بالاتر از 500ت میرسونن!!
تهرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
میخواسته بنویسه5000ت نوشته500ت
رحمان
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
۰
۰
تا حالا هرچه اعتماد كردیم بدبخت تر شدیم قابل اعتماد نیستید.
نگران
Saudi Arabia
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
۰
۰
سه میلیون بیكار . پرسنل فولاد بناب رو هم بهش اضافه كنید . بی مدیریتی محض . نگران نیستیم چون كسی پاسخ گو نیست .
برنج كیلو ۱۳۵۰۰
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
۰
۰
ما نگران قیمت ارز نیستیم
اما نگران گوشت برنج ..... اینها هستیم

شما هم نگران نباشید راحت حقوق بگیرین تبدیل به دلار كنین
بیخیال ما
الهام
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
۰
۰
خدا همچین مسئولانی را نصیب ........نكنه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
۰
۰
چشم!!!! اصلا شما گفتی دیگه خیالمون راحت شد...!!!!!!!!!
جانباز و بازنشسته
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
۰
۰
پدر مردم را در آوردید و ملت را به خاك سیاه نشاندید خودتان كه حقوق های نجومی از بیت المال دریافت می كنید . انشاالله این چندماه هم تمام می شود و مردم صالحان را انتخاب خواهند كرد.
محمد
United States
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
باسلام و نثار ادب و تكریم... مسولین معزز جام جم به همون اندازه كه در صورت نیاز دولت و نظام به ملت... راهپمایی و رای دادن هاشون عظمت پیدا میكنه لذا شایسته و سزاوار ست به اینهمه عقاید و گرفتاری های ملموس ملت نیز ارج نهاده و مراتب جهت تصمیم گیری نهایی طی گزارش عرضی تقدیم محضر مقام معظم رهبری گردد...
رضا
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
۰
۰
دیگه مردم از این مسولین به قران خسته ان
ناشتاس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
۰
۰
زمانی كه افراد بی كفایت راس كار باشند بهتر از این نمی شود و...
ص
United States
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
۰
۰
خداشاهده من دیگه حرفی ندارم ، دلمون خوشه كه مسئول داریم ولی
احمد
United States
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
۰
۰
ما نگران ارز ودلار نیستیم نگرانی ما ازشماست كه چگونه در پیشگاه حق میخواهید جواب مردمو بدید
خسرو
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
۰
۰
ببیند چه راحت تو چشم مردم نگاه می كند دروغ تحویل مردم می دهد نگران نباشد ما كه حقوق نجومی می گیرم و ماشین آخرسیستم زیر پای بچه هایمان هست حالا مردم خودتان فكر به حال خودتان بكنید
بهنام
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
۰
۰
به لطف شماها همه جوانان بیكار. پدر ها شرمنده خانواده.مردم افسرده.
كارمند پلی اكریل
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
۰
۰
آقا شش ماهه حقوق نگرفتیم
الان رفت توی ۷ ماه
بعد میگن اشتغالزایی این دولت تو تاریخ ایران نظیر نداشته
بعدشم این آقا میاد میگه نگران قیمت ارز و كالا نباشیم
معلوم نیست چه خبره
كارمند پلی اكریل
مجید
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
۰
۰
همش تقصیر احمدی نژاده اون استارت گرونی رو زد یه سنگی انداخت ته چاه كه ۱۰۰۰ تا عاقلم نمیتونن درش بیارن
خسرو
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
۰
۰
كسری بودجه اینطوری جبران می شود آقایان استاد اقتصاد حال هی بروید عرضه و تقاضا رو بالا پایین كنید آن چیزی كه نزدیك دست آقایانه جیب مردمه .راحت شیر عرض ارز از توی بانك كم كن بعد یك گونی بدار برو چهارراه استانبول پول جا بزن تمام كسری بودجه حل شد
علی تهرانی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
۰
۰
باسلام:فرق ما ایرانیها با هندیها اینه كه هندیها ملتی بی لیاقت هستند ولی مدیرانی بالیاقت دارند وما ایرانیها ملتی بالیاقت هستیم ولی مدیرانی بی لیاقت داریم.
ایرانی 2
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
۰
۰
بله جناب معاون اول شما مشكلی نداری اگه دلار بشه 20000 هزار تومان هم واقعا من طرفدار هیچ دولتی نیستم طرفدار عملكرد خوب هستم ولی زمان احمدی نژاد دلار شد 3800 همین آقایون می گفتن اقتصاد ورشكست شد همین امروز دلار 4150 تومان هست طرف میگه نگران نباشید مردم رو چی فرض كردی
ساسان
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
۰
۰
جناب آقای جهانگیری ما مردم از جانب دولت مردانمان خیالمان راحته راحته و مطمئنیم كه با مدیریت لایقی كه دارند تا یكی دوماهه دیگه و در آستانه عید نوروز دلار رو به بالاتر از5000ت میرسونن!!

نرم افزار موبایل
-
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
۰
۰
جان خودم ما نگران نیستیم فقط شما نگران نباش
نرم افزار موبایل
-
۰۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۱
۰
۰
ای بابا؟این مردم دیگرنا ندارندكه سودا كنند.ازچه نگران نباشند.مابی خانمانان غم سیلاب نداریم براچی نگران باشیم

نیازمندی ها