مدیر اداره صادرات بانک مرکزی اعلام کرد:

سفته‌بازی، دلیل افزایش نرخ دلار

مدیر اداره صادرات بانک مرکزی درباره چشم‌انداز نرخ ارز در بازار، گفت:ثبات به بازار ارز باز می‌گردد و در ماه‌های آتی شاهد نرخ‌های پائین‌تر دلار خواهیم بود.
کد خبر: ۹۸۲۹۹۳
سفته‌بازی، دلیل افزایش نرخ دلار

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، صمد کریمی گفت: پیش‌بینی ما این است با توجه به اینکه تمام نیازهای واقعی ارز از طریق بانک‌ها و صرافی‌های مجاز تامین می‌شود و نیز با توجه به ورود ارز حاصل از صادرات غیرنفتی به بازار تا پایان سال، ثبات به بازار ارز باز می‌گردد و شاهد نرخ‌های کمتری در بازار خواهیم بود.

مدیر اداره صادرات بانک مرکزی افزود: عمده نوسانات نرخ ارز در حال حاضر، ناشی از سفته بازی و آربیتراژ(کسب سود از طریق ایجاد اختلاف قیمت در دو بازار متفاوت) نرخ دلار است و اینها مدیریت خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که تاکنون بر اساس برآورد بانک مرکزی، ارزش پول ملی به چه میزان کاهش یافته است، اظهار داشت: برای این کار باید نرخ پایانی دلار در سال ۹۵ با نرخ پایانی سال ۹۴ مقایسه و برآورد شود. اما بانک مرکزی اقدامات لازم را جهت ثبات نرخ ارز در بازار انجام خواهد داد و این اقدامات، محدود کردن نرخ در گام نخست است و دوم توجه به عرضه و تقاضا است که نرخ را تعیین می‌کند.

کریمی نرخ اعلامی در سامانه سناریت (سامانه نظارت ارز) را برآیند نرخی دانست که از سوی صرافی‌ها در بازار اعلام می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
روح اله
Germany
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۶
۰
۰
چرا سفته بازی و دلال فقط به ایران ختم میشود یك عده دارن از خوشی میمیرند عده ای هم با فلاكت جان میدهند كشوری كه 20 میلیون بیكار 10 میلیون معتاد 15 میلیون هرگز ازدواج نكرده دارد برای مدیرانی حقوق 20 میلیونی در نظر میگیرند تمام شركتها تعطیل شده و مصرف كننده چین شدیم یك لحظه هم به ملت با غرور آلمان نگاه كنیم بحران اقتصادی اروپا را فرا میگیرد آب از آب تكان نمیخورد اقتصاد محكم بحران داخلی بوجود میاد مردم و مسئولین هم دل در كنار هم اینجا بانك مركزی 1ساعت دیر باز میشود دلار دو برابر میشود
جانباز و بازنشسته
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۶
۰
۰
دولت یا دستش در كار گران كردن دلار است و یا اینكه توان مدیریت ندارد و مردم را دچار مشكل كرده .
محمد.. شریف
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
۰
۰
آقا .... من كه با این دلائل و منطق كوبنده قانع شدم .. كه مسئولین مالی بی گناهند . ومقصر دلال های خرده پا هستند .. و مشكل در دست بررسی است و ظرف چند سال آتی حل میشود .. پس مرگ بر خرده پا ..زنده باشن گنده ها..ب.د..
م الف
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
۰
۰
سلام.چرا این دولت هم مثل دولت قبل می خواهد كسری بودجه خود را باافزایش قیمت ارزهای خارجی جبران كند،ایا فكرنمی كنند وقت ان رسیده كمی علمی تربودجه كشور رامدیریت كنند،قشرعموم تحصیلكرده این را میفهمند،(جمشید بسم ا..و تقاضای فصلی ,مسافرت عتبات،كریسمس سال میلادی،تسویه شركت ها درپایان سال میلادی،)نمیتواند بمدت ٢ماه ارزش پول ملی را١٧ تا ٢٠درصد كاهش دهد.وزیرمحترم اقتصاد ورئیس بانك مركزی چرا بجای اجرای فرمان مقام معظم رهبری دراجرای سیاست اقتصاد مقاومتی اقدام وعمل حركت نكردید كه حالابا كاهش ارزش پول ملی كه اقتدار یك كشوراست بخواهید ازجیب مردم هزینه كنید.نگذارید دشمنان قسم خورده برون مرزی ازاین نابسامانی اقتصادی كشورخوشحال شوند،عمری طولانی برای مقام عظمی ولایت (امام خامنه ای)ارزومندم.

نیازمندی ها