آیا iOS 10.2 مشکل باتری آیفون‌های اپل را بدتر کرده است؟

مشکل باتری، این روزها گریبانگیر بیشتر شرکت های تولید کننده گوشی های هوشمند شده است. برای برخی (سامسونگ) منجر به انفجار گوشی شده و برای برخی دیگر (اپل) باعث خاموش شدن سریع دستگاه می شود. اما در صورتی که مشکل نرم افزاری باشد، معمولاً با ارایه نسخه جدید سیستم عامل؛ می توان آن را حل کرد. کاری که اپل سعی داشت با عرضه iOS 10.2 انجام دهد، اما گویا نتیجه آن طور که این شرکت و کاربرانش می خواستند، نشده است.
کد خبر: ۹۸۱۹۷۳
آیا iOS 10.2 مشکل باتری آیفون‌های اپل را بدتر کرده است؟

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از تک شات، پیش تر گفته بودیم که iOS 10.1.1 نارضایتی از بسیاری از کاربران را در پی داشته است. این دسته از کاربران آیفون، از این شکایت داشتند که باتری گوشی آن ها ناگهان به 30% می رسد و بعد از آن به سرعت به 1% رسیده و سرانجام هم خاموش می‌شود.

اما نکته عجیب تر در خصوص این باگ این بوده که بعد از اتصال گوشی به شارژر و روشن شدن مجدد آیفون، کاربران دوباره با 30% باتری مواجه می شدند و این یعنی باتری به طور درست برای آن ها کار نمی کرده است. وقتی هم آن را از شارژ در می آوردند، گوشی تنها می توانسته چند ساعتی خوب کار کند. بنابراین این پرسش به وجود می آید که چطور در حین بالا آمدن گوشی، شارژ باتری از 0 به 30 درصد می رسیده است؟ قطعاً این یک باگ بسیار عجیب بوده است!

اما پس از عرضه نسخه جدید سیستم عامل گوشی های اپل، خیلی ها منتظر بودند که با حل باگ مربوط به باتری مواجه شوند. اما حالا نارضایتی کاربران بیشتر هم شده و آن ها را مجبور به استفاده از پاور بانک کرده است.

اپل، در خصوص باگ باتری در iOS، اظهار نظری نکرده، اما اعلام کرده برخی از مدل های آیفون 6 اس با مشکل باتری رو به رو هستند که کاربران آن ها می توانند با مراجعه به اپل استور، باتری گوشیشان را به صورت رایگان تعویض کنند.

این در حالیست که کاربران آیفون های دیگر، مانند آیفون 5 نیز با مشکل خالی شدن باتری و یا ماندن آن در یک عدد (معمولاً 30 درصد) برای مدت طولانی و سپس تمام شدن آن مواجه هستند.

لازم به ذکر است که آن هایی که با نصب iOS 10.2 احساس می کنند مشکل باتری گوشیشان بدتر شده، دیگر امکان بازگشت به نسخه های قبلی را ندارند. اگرچه برخی از افرادی که نسخه بتای iOS 10.2.1 را تست کردند، گفتند باگ باتری در آن حل شده و بهبودی های خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

در حال حاضر، بهترین راه برای کاربران آیفون که با این مشکل درگیرند، استفاده از پاوربانک است، چرا که حداقل گوشی آن ها را روشن نگه می دارد. باید ببینیم نسخه بعدی iOS بالاخره می تواند به این مشکل پایان دهد یا خیر.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها