فعالان اقتصادی استان کرمانشاه در نشستی با نمایندگان هندوستان، افغانستان و پاکستان راه‌های گسترش همکاری‌های اقتصادی را بررسی کردند.
کد خبر: ۹۷۹۰۴۳

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه، سطح مبادلات این استان را با کشور هندوستان سالانه سه میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: باید با هماهنگی‌های لازم که با کشور هندوستان برقرار می‌کنیم، سطح مبادلات تجاری را افزایش دهیم.

کیوان کاشفی همچنین به صادرات استان به کشور افغانستان در هشت ماه گذشته هم اشاره کرد و یادآور شد: در این مدت حدود ده میلیون دلار صادرات به کشور افغانستان داشته‌ایم. وی استان کرمانشاه را برای تبادلات در حوزه‌های خدمات فنی ـ مهندسی، کشاورزی و دانشگاهی دارای توانمندی‌های خوب دانست و تاکید کرد: باید بتوانیم با این سه کشور در بحث تبادل هیات‌های تخصصی همکاری‌های خوبی داشته باشیم.

در ادامه این نشست، سوراب کومار، سفیر هندوستان در ایران به ظرفیت‌های استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: با امضای تفاهم‌نامه‌های اخیر مبادلات تجاری بین‌المللی ایران و هندوستان رشد چشمگیری خواهد داشت.

وی با یادآوری این‌که برنج و چای دو محصولی است که از هندوستان به ایران صادر می‌شود، افزود: کشور هندوستان آمادگی صادرات در حوزه‌های پتروشیمی، آی‌تی و قطعات خودرو را هم دارد.

کومار همچنین به‌کارگیری مهندسان ایرانی را در اجرای پروژه‌های عمرانی هندوستان خواستار شد.

سفیر افغانستان در ایران هم گفت: با وجود جنگ‌های رخ داده، نه‌تنها در این کشور در حوزه‌های اقتصادی رکود نداشته‌ایم، بلکه در این بخش‌ها شاهد رشد هم بوده‌ایم.نصیر احمدنور افزود: دروازه‌های افغانستان به روی همه سرمایه‌گذاران اقتصادی باز است.

رایزن اقتصادی سفارت پاکستان هم به مرز مشترک 900 کیلومتری ایران و پاکستان اشاره کرد و گفت: هم اکنون کشور پاکستان سالانه صد مگاوات برق از ایران وارد می‌کند که پیش‌بینی می‌شود؛ این رقم به 3000 مگاوات برق در سال افزایش یابد.

نذر محمد رانجها در پایان از ساخت باکیفیت وسایل جراحی و ایمپلنت در پاکستان خبر داد و افزود: امیدواریم ایران از واردات این کالاهای باکیفیت استقبال کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها