ادای دین شبکه‌های استانی به عزاداران حسینی

معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما گفت: در ماه محرم شبکه‌های استانی، عشق و ارادت مردم ایران به حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را در قالب آیین‌ها و مراسم‌های عزاداری شهرهای مختلف کشور به تصویر بکشند.
کد خبر: ۹۵۱۲۵۱

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، دکتر علی دارابی در نشست سراسری مدیران کل مراکز استان‌های سازمان صدا و سیما با اشاره به ابعاد مختلف فعالیت‌های رسانه ملی اظهار کرد: این فعالیت‌ها در بخش‌های گوناگون و با کارکردهای منحصربه‌فرد، تعریف و تبیین شده‌اند بنابراین توجه به اهداف از پیش تعیین شده و نقش رسانه در فرهنگ‌سازی اجتماعی، امری ضروری در مراکز استان‌ها به شمار می‌رود.

وی با تاکید بر نظارت جدی بر تولیدات شبکه‌های استانی صداوسیما افزود: تولیدات شبکه‌های استانی در ساختارهای فیلم و سریال، طنز و شادی، مستند و انیمیشن و حتی برنامه‌های گفت‌وگو محور و ترکیبی باید با نظارت جدی صورت بگیرد و با استفاده از نیروهای خلاق و حرفه‌ای آثار جذاب و دیدنی برای مخاطبان تهیه و تولید شود.

وی ادامه داد: شبکه «شما» که فعالیت خود را از سر گرفته، فرصتی برای نمایش توانمندی‌ها و خلاقیت‌های برنامه‌سازان در نقاط مختلف کشور است، از این رو مدیران مراکز استانی باید با تولید برنامه‌های فاخر، به تقویت این شبکه کمک کنند.

معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما با بیان این‌که نخستین گام در این زمینه، تولید و انتخاب برنامه‌های شاخص برای پخش از شبکه «شما»ست گفت: در این صورت برنامه‌سازان مستعد و خلاق، بیشتر دیده می‌شوند و تولیدات شاخص استانی در معرض بررسی و سنجش در سطح ملی قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: مراکز استانی سازمان صدا و سیما ظرفیت‌ها و مزیت‌های نسبی مختلفی دارند که توجه به همه آنها می‌تواند کارکردها و ابعاد گسترده‌تری را در اختیار برنامه‌سازان و مدیران قرار دهد.

دکتر دارابی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تولیدات مراکز صدا و سیما در همه ساختارها به تراز قابل قبولی رسیده، ضمن این‌که با استفاده از هنرمندان حرفه‌ای، تولیدات موثر و جریان‌سازی را در مراکز شاهد هستیم.

معاون امور استان‌های رسانه ملی تصریح کرد: شبکه‌های استانی باید برای تمامی مناسبت‌های ملی و مذهبی برنامه‌های مدون داشته باشند تا بتوانند با برنامه‌ریزی صحیح نیاز مخاطبانشان را تامین کنند.

وی اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن محرم، برنامه‌های شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی هم فضای محرم به خود می‌گیرند و ما باید نیازهای اصلی مخاطبانمان را در این ایام به صورت هدفمند تامین کنیم.

دکتر دارابی با اشاره به این‌که آیین‌های خاص عزاداری در شهرهای مختلف برگزار می‌شود، از مدیران کل صدا و سیما خواست تا در ساختارهای مختلف برنامه‌سازی این عزاداری‌ها را منعکس کنند.

در این مراسم دکتر محمدمهدی قاسمی مدیر شبکه شما، عباس فاطمی رئیس مرکز سیمای استان‌ها و وحید کمالی مدیرکل صدای استان‌ها نیز به سوالات مدیران کل مراکز استان‌ها پاسخ دادند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها