صبح روز عید قربان سال گذشته بود که حجاج از مشعرالحرام به سرزمین منا رسیدند و دقایقی بعد عازم رمی جمرات شدند.
کد خبر: ۹۴۴۱۰۵

پس از حرکت آنان، اخباری که حکایت از رقم خوردن جنایتی در منا داشت در رسانه‌‌های جمعی و شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. خبری که هر چند دقیقه یکبار حاکی از افزایش تعداد قربانیان جنایتی داشت که اگرچه در دقایق اولیه آن را به بی‌کفایتی، بی‌لیاقتی، سوء‌مدیریت و سوء‌تدبیر سعودی‌ها مربوط می‌دانستند، اما در حقیقت جنایتی هولناک بود که از عمق کینه صهیونیستی و شجره خبیثه ملعونه آنها ریشه گرفته بود.

سریال جنایت‌های سعودی؛ از سوریه تا منا

آنچه در قالب جنایت منا از سوی ایادی استکبار و بویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی و بدست آل‌سعود خبیث رقم خورد در حقیقت نوعی محک‌زدن و سنجش میزان اتحاد، غیرت، توانمندی‌ها و نوع عکس‌العمل جهان اسلام بود که در بطن این جنایت تا به امروز مستتر مانده است. جنایتی که به‌دست ناپاک آل‌سعود در سال گذشته در سرزمین منا رقم خورد. اگرچه فجیع‌ترین جنایت تاریخ بشری در نوع خود است، اما این آخرین جنایت این رژیم پلید نخواهد بود همچنان‌که هنوز هم در یمن، سوریه، عراق، بحرین و جای جای منطقه شاهد کشتار مسلمین و بویژه شیعیان به‌دست سفاکان سعودی هستیم.

اگر به رفتارهای خائنانه این شجره خبیثه ملعونه در سال‌های گذشته از حادثه فرودگاه جده تا جنایت منا و ده‌ها و ده‌ها خیانت و کارشکنی و تعرض دیگر سعودی‌ها دقت کنیم به این نتیجه می‌رسیم که همه این خیانت‌ها و جنایت‌ها به هم مرتبط بوده و در یک راستا صورت گرفته است.

پیگیری و مطالبه مجازات عاملین این جنایت از سوی تمامی ملت‌های مسلمان جهان و بویژه ملت سرافراز ایران می‌تواند مهر پایانی بر جنایاتی از این قبیل در عرصه بین‌الملل باشد وگرنه با ارزیابی که سعودی‌ها به‌همراه اربابان آمریکایی و اسرائیلی خود تاکنون انجام داده‌اند باید منتظر جنایات فجیع تری در آینده در سرزمین‌های اسلامی باشیم، چرا که خودفروختگی بسیاری از سران کشورهای اسلامی و سکوت محض و همراهی آنان با رژیم پلید سعودی چیزی جز باز گذاشتن دست آنان برای جنایت‌های بعدی در برندارد.

قطعنامه‌ای که صادر نشد

همه باید بدانند هرکس در برابر جنایتی که در منا رقم خورد کوچک‌ترین سکوتی کند، بدون شک در پیشگاه خداوند متعال در گناه این جنایت بزرگ و جنایات دیگری که در پی آن رقم خواهد خورد، شریک خواهد بود. اکنون حدود 12 ماه از آن حادثه می‌گذرد. به‌طور قطع رقم حدود 7000 قربانی برای جنایتی که در قرون اخیر کم‌سابقه یا حتی بی‌سابقه است و به گفته برخی کارشناسان حوزه حقوق بین‌الملل این فاجعه حتی صدور چند قطعنامه از سوی شورای امنیت علیه دولت سعودی را نیز می‌تواند به همراه داشته باشد، اما امروز نه تنها خبری از ورود شورای امنیت و سازمان‌های حقوق بشری نیست که مقامات آمریکایی و غربی حتی از اظهار تاسف جدی و بازخواست شفاهی حکام سعودی درباره فاجعه منا استنکاف می‌کنند.

چه کسی می‌تواند باور کند بخش عمده‌ای از ملل اسلامی هنوز تصور می‌کنند ایرانیان مقصر جنایتی هستند که در سرزمین منا رقم خورده و چه کسی می‌تواند باور کند بسیاری از ملل کشورهای اسلامی هنوز تصور می‌کنند در حادثه‌ای! که در منا رقم خورده چیزی حدود 50 یا 100 نفر کشته شدند و این جز با خودفروختگی سران بسیاری از کشورهای اسلامی در مقابل رژیم پلید سعودی حاصل نشده است.

سکوت دولت‌ها و حتی علما، فعالان سیاسی، روشنفکران و نخبگان جهان اسلام در قبال شهادت 7000 زائر بی‌گناه که به فرموده رهبر معظم انقلاب «بلای بزرگ امت اسلامی» است چگونه قابل توجیه و دفاع است؟ تا جایی که سعودی‌های خبیث در اوج وقاحت و بی‌شرمی در طول یک‌سالی که از این جنایت می‌گذرد حتی به خود زحمت یک عذرخواهی از ملت‌ها و بویژه ملت ایران را نداده است. بی‌کفایتی سعودی‌ها و ناامنی تحمیل شده از سوی آنان بر حجاج خانه خدا، نشان داده این حکومت، لیاقت اداره حرمین شریفین را ندارد و این واقعیتی آمیخته به حقیقت است که جهان اسلام باید آن را بپذیرد و پیگیری و مطالبه کند.

بدخواهان مسلمانان با عمق بخشیدن به اختلافات جزئی موجود بین مسلمانان و دامن زدن به تعصب‌های قومی و مذهبی و حمله به باورهای یک گروه به بهانه‌ حمایت از عقاید گروه دیگر، اتحاد و یکپارچگی مسلمانان را درهم شکسته و آنان را سرگرم این‌گونه درگیری‌ها کرده و افکار آنان را از مسائل اصلی منحرف ساخته‌اند و از پیشرفت و توسعه و آبادانی کشورهای اسلامی در راستای منافع خودشان جلوگیری کنند. امیدوارم ملت‌های مسلمانی که عازم سفر معنوی حج می‌شوند، پیش از هر چیز واقعیت و حقیقت برپایی کنگره عظیم حج را دریابند و با تقویت اتحاد و انسجام خود در عرصه بین‌الملل راه را بر تفرقه‌انگیزی دشمنان قسم خورده خود ببندند.

مرتضی رکن‌آبادی/ سخنگوی انجمن خانواده‌های شهدای منا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها