احیای منافقین پروژه مثلث وهابی ـ صهیونیستی ـ تروریستی

گروه تروریستی منافقین که جنایات فراوانی را در کارنامه خود به ثبت رسانده است، در تازه‌ترین اقدام علیه ملت ایران به سمت عربستان سعودی و نیروهای وابسته به آن متمایل شده است.
کد خبر: ۹۳۵۸۰۶

از سوی دیگر، منافقین سعی می‌کنند در جبهه‌ای دیگر روابط خود با رژیم صهیونیستی را نیز تقویت کنند. برای بررسی این مسائل با حسن هانی‌زاده کارشناس مسائل غرب آسیا گفت‌وگو کرده‌ایم.

موارد متعددی از همدستی منافقین با حزب بعث عراق در زمان جنگ تحمیلی مشاهده شد. دلیل نزدیکی منافقین در آن زمان با حزب بعث عراق چه بود؟

گروهک تروریستی منافقین درست به موازات داعش هم اکنون مورد نفرت افکار عمومی قرار دارد. در واقع پیش از شکل‌گیری داعش به مفهوم امروزی، گروه تروریستی منافقین بدتر از داعش در مورد ملت ایران و حتی ملت عراق و اهالی کردستان عراق جنایاتی را مرتکب شد. جنایاتی که این گروهک در به شهادت رساندن 17 هزار نفر از مردم بیگناه بی‌دفاع ایران انجام داده، نشان می‌دهد که تفکرات داعشی ابتدا در این گروهک تروریستی نمود و بروز پیدا کرده بود. در واقع آنها همان شیوه‌هایی را به کار می‌بردند که هم اکنون داعش از آن استفاده می‌کند. لذا چون این گروهک تروریستی در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی دست به کشتار مردم زد، لذا مردم ایران بشدت از این گروهک متنفر شدند و آنها برای ادامه جنایات خود و خیانت به ملت ایران به سمت رژیم بعث عراق متمایل شدند و پایگاهی در این کشور به دست آوردند و تلاش کردند زیر نظر دستگاه‌های امنیتی و نظارتی حزب بعث به جاسوسی علیه مناطق جنگی ایران بپردازند. علاوه بر این، همکاری اطلاعاتی و نظامی نیز با حزب بعث علیه مردم عراق داشتند. به‌عنوان مثال، سال 1991 در جریان انتفاضه شعبانیه که شیعیان عراق توانستند 14 استان عراق را از دست رژیم بعث خارج کنند، گروهک منافقین دست به کشتار فجیعی علیه شیعیان جنوب عراق و فرات میانه زد و حدود 150 هزار نفر از شیعیان عراق را در همان سال و پس از شکست ارتش عراق در کویت به شهادت رساند. همچنین در جریان حادثه انفال در عراق که در جریان آن رژیم صدام از سلاح‌های شیمیایی علیه کردهای عراق استفاده کرد، گروهک تروریستی منافقین هم شرکت داشت و علیه مردم کرد عراق در حلبچه، سلیمانیه، اربیل، کرکوک و دهوک وارد عمل شد. به همین علت گروهک منافقین پس از سرنگونی نظام صدام در سال 2003 به کشورهای اروپایی عزیمت کردند و دریوزگی خودشان را از کشورهایی مانند فرانسه، آلمان، دانمارک، سوئدو هلند کردند. اخیرا این گروهک که بشدت دچار یاس شده و در واقع پایگاه‌های خود را در میان کشورهای مختلف از دست داده است، به رژیم وهابی عربستان متوسل شدند تا با دریافت کمک‌های مالی در خدمت ریاض قرار گرفته و آسیب‌هایی را به ایران برسانند. ملاقات اخیر ترکی الفیصل با مریم رجوی نشان می‌دهد که این گروهک تروریستی تمام ابزارهای اخلاقی خود را از دست داده و حاضر است در کنار رژیم منفور آل‌سعود در مقابل ملت ایران وارد عمل شود. همچنین دیدار محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با مریم رجوی در پاریس هم با اشاره و فشار عربستان انجام شد، اما این تحرکات هیچ گونه تاثیری بر افزایش توان این گروهک تروریستی نخواهد داشت و تنها باعث می‌شود تنفر ملت ایران از آنها بیش از گذشته شود.

در چند سال اخیر شاهد این بودیم که عربستان در حوزه‌های مختلف، سیاست جنگ‌طلبی خود را تشدید کرده‌اند. در کنار این سیاست‌ها که سعی دارند در مقابل جمهوری اسلامی بایستند، حالا روشی را در پی گرفته‌اند که می‌توان اپوزیسیون‌سازی نامید. دلیل چرخش عربستان به سمت گروهی که تا این اندازه منفور است، چیست؟

حقیقتا عربستان سعودی تمام مسیرهای مختلف برای انزوای ایران را طی کرده است. هم اکنون از یکسو عربستان با رژیم صهیونیستی یک ائتلاف عربی ـ عبری را علیه ایران سازمان‌دهی کرده است تا دشمنی اعراب و رژیم صهیونیستی را به دشمنی عربی ـ ایرانی تبدیل کند، به همین دلیل عربستان در طول سال‌های گذشته در حوزه فناوری هسته‌ای علیه ایران با تل‌آویو همکاری کرد. در حوزه اقتصادی نیز برای ضربه زدن به ایران بیش از یک میلیون بشکه نفت صادراتی خود را افزایش داد و قیمت نفت را بشدت پایین آورد. اخیرا هم به‌دلیل عدم توانایی عربستان در ضربه زدن به ایران، ریاض به سمت گروهک تروریستی منافقین حرکت کرده و با انجام دیدارهایی سعی می‌کند با جریان سازی رسانه‌ای، ایران را در انزوا قرار دهد و وانمود کند که گروهک تروریستی منافقین، اپوزیسیون مورد قبول جهانی علیه ایران است. در حالی که همین گروهک تروریستی حتی مورد نفرت ملت‌های اروپایی قرار دارد. با توجه به این‌که این گروهک اساسا حتی پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز به عنوان یک گروه تروریستی تلقی می‌شد، لذا این اقدام عربستان یک اقدام ظاهری است و هیچ گونه تاثیری ندارد و نشان‌دهنده ورشکستگی سیاسی عربستان در مقابل ایران است.

ریاض در چند دهه اخیر از برگ‌ گروه‌های مختلف تروریستی همچون القاعده و داعش استفاده کرده و حالا نوبت به منافقین رسیده است. این سوال مطرح می‌شود که شباهت این گروه‌های مختلف تروریستی با یکدیگر چیست؟

عربستان کانون خیزش‌ همه گروهک‌های تروریستی در منطقه است. سرچشمه تمام این گروه‌ها از القاعده تا داعش از عربستان است و ریاض تلاش می‌کند با در اختیار قرار دادن کمک مالی، از آنها استفاده ابزاری کند. در واقع عربستان هم به تنهایی قادر به استفاده از این گروهک‌ها نیست بلکه با اشاره آمریکا کمک‌های فراوانی در اختیار آنها قرار می‌دهد. بنابراین عربستان در حال حاضر در کنار رژیم صهیونیستی به عنوان یک غده بدخیم سرطانی در پیکره منطقه شناخته می‌شود و به نظر می‌رسد عربستان سعودی به دستور آمریکا با همه این گروهک‌های تروریستی رابطه برقرار کرده که بتواند از برخی کشورهای غیرهمسو با سیاست‌های آمریکا انتقام بگیرد.

دلیل همراهی غرب و کشورهای اروپایی همچون فرانسه با چنین گروه تروریستی شناخته شده‌ای چیست؟

دلیل این امر این است که آمریکا و غرب نگاه دوگانه‌ای به پدیده تروریسم دارند. تروریسمی که در جهت اهداف غرب باشد، تروریسم حلال است و تروریسمی که مخالف منافع آمریکا و غرب باشد، به‌عنوان تروریسم حرام شناخته می‌شود. به همین دلیل همه گروهک‌های تروریستی منطقه با قطب‌نمای آمریکا و غرب حرکت می‌کنند، اما زمانی که این گروهک‌های تروریستی اهدافی را در اروپا مورد هدف قرار می‌دهند و امنیت کشورهای غربی و اروپایی را متزلزل می‌کنند، آنگاه غرب علیه آنها وارد عمل می‌شود. خود منافقین که تا چند سال پیش مورد نفرت فرانسه بود، هم‌اکنون به عنوان دوست فرانسه علیه ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد. به هر حال این نگاه دوگانه به پدیده تروریسم موجب شده که به صورت منافقانه از این گروهک‌ها علیه کشورهای مستقل و غیرهمسو با سیاست آمریکا استفاده شود.

به پیوند منافقین با رژیم صهیونیستی اشاره کردید. نتیجه ائتلاف و نزدیکی ریاض، رژیم صهیونیستی و منافقین چیست؟

مثلث وهابی ـ صهیونیستی ـ تروریستی به عنوان مجموعه‌ای است که به صورت هماهنگ عمل می‌کند، یعنی در حال حاضر رژیم عربستان تلاش می‌کند روابط کشورهای عربی و اسلامی را با عربستان سازمان‌دهی کند. همچنین گروهک‌های تروریستی موجود در سوریه هم‌اکنون در خدمت اهداف رژیم صهیونیستی و عربستان هستند، لذا این مثلث شوم به صورت هماهنگ عمل می‌کند تا محور مقاومت را از صحنه عملیاتی حذف کرده و کاری انجام دهند که در حقیقت ایران منزوی شده و محور تهران ـ دمشق ـ بیروت قطع شود و در نهایت به کشورهایی آسیب برساند که در مقابل اهداف رژیم صهیونیستی و آمریکا ایستادگی کرده‌اند.

حسین خلیلی / روزنامه‌نگار

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها