۳۰ هکتار جنگل در آتش سوخت

۶ آتش سوزی طی ۳ روز درکهگیلویه و بویراحمد

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سه روز تعطیلات عید فطر شش آتش‌ سوزی در جنگل ها و مراتع استان به وقوع پیوست.
کد خبر: ۹۲۰۲۲۷
۶ آتش سوزی طی ۳ روز درکهگیلویه و بویراحمد

به گزارش جام جم آنلاین ، محمد رحیم برزمند عصر امروز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در این آتش‌ سوزی ها ۳۰ هکتار از منابع جنگلی و مرتعی استان در آتش سوخت.

وی با بیان اینکه ۵۷۴ هکتار از جنگل‌ها و مراتع استان تاکنون طعمه حریق شده اند، گفت: این میزان خسارت به جنگل ها و مراتع استان از ابتدای سال جاری تاکنون به وقوع پیوسته است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در این مدت ۳۷ فقره آتش‌ سوزی در جنگل‌ها و مراتع استان رخ داده است.

برزمند تصریح کرد: بیشترین آتش سوزی ها در تعطیلات عید فطر با سه فقره آتش سوزی در شهرستان بویراحمد به وقوع پیوسته است.

وی افزود: همچنین در این تعطیلات یک فقره آتش سوزی در جنگل ها و مراتع شهرستان «باشت» و یک فقره نیز در شهرستان دنا به وقوع پیوست.

برزمند عامل انسانی را عامل بروز این آتش سوزی ها عنوان کرد و گفت: همچنین در جنگل ها و مراتع سرفاریاب شهرستان چرام نیز در این سه روز یک فقره آتش سوزی رخ داده است.

وی میزان آتش سوزی ها در سال گذشته در استان را ۷۵ فقره عنوان کرد و افزود: در این آتش سوزی‌ها هزار و ۲۹۶ هکتار از جنگل ها و مراتع استان در آتش سوخت.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها