قزوه: مرکز موسیقی حوزه هنری، سرود رهبر معظم انقلاب را اجرا و روانه بازار می‌کند

سروده رهبر معظم انقلاب شنیدنی می‌شود

مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری از سرایش سرودی تازه توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: بزودی مرکز موسیقی حوزه هنری این سرود را اجرا و روانه بازار فرهنگی و هنری کشور می‌کند.
کد خبر: ۹۲۰۲۱۸

به گزارش جام‌جم، علیرضا قزوه در نشست رسانه‌ای مهرواره شعر و داستان جوان سوره که صبح روز گذشته در حوزه هنری برگزار شد، به تشریح برنامه‌های این جشنواره پرداخت و گفت: فاصله گرفتن از سرودهای انقلابی، ماجرایی است که برخی آن را طراحی کرده و سال‌ها روی آن کار کرده‌اند. امروز هم می‌بینیم فضا به گونه‌ای شده که شاعران کمتر سراغ سرود می‌روند.

در واقع این جریان مانند قطاری است که از ریل خارج شده و باید تلاش کنیم آن را دوباره به ریل برگردانیم.

مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری با بیان این که در دیدار شاعران با رهبر معظم انقلاب اسلامی، ایشان تاکید بسیاری بر سرودهای انقلابی داشتند، عنوان کرد: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پس از تاکیداتشان بر لزوم توجه به سرودهای انقلابی، خودشان آغازگر این راه شده‌اند و سرودی تازه خلق کرده‌اند.

او افزود: سرود حضرت آقا، بزودی توسط مرکز موسیقی حوزه هنری روانه بازار می‌شود و مخاطبان و علاقه‌مندان می‌توانند از این اثر ارزشمند بهره ببرند. این یک اقدام بسیار انقلابی است و می‌بینیم که رهبر معظم انقلاب با تمام مشغله‌هایی که دارند، وقتی روی موضوع سرودها تاکید دارند، خودشان هم سریعا اقدام به سرایش اثری می‌کنند.

این شاعر انقلاب، ادامه داد: باید ترانه‌هایی بگوییم که بتواند شأن انقلاب اسلامی را در خود داشته باشد. هدف ما از برگزاری مهرواره شعر و داستان جوان سوره، رسیدن به شعر و داستانی است که به معنای واقعی کلمه انقلابی باشد و بر وقایعی که در این انقلاب گذشته است آیینگی کند و در راس آن استکبارستیزی را نشان دهد.

انتقاد از برخی ترانه‌های داخلی

قزوه همچنین با انتقاد به برخی متولیان فرهنگی کشور، عنوان کرد: متاسفانه برخی از متولیان فرهنگی کشور، افرادی را بر سر کار می‌گذارند که با مناسبت‌های انقلاب اسلامی بیگانه هستند. گاهی می‌بینیم ترانه‌هایی که در کشورمان مجوز انتشار می‌گیرند، با ترانه‌هایی که توسط خواننده‌های بیرون مرزها اجرا می‌شود، تفاوتی ندارد، نباید از این موضوع غافل شویم برخی که اهداف خوبی ندارند، در جبهه شعر و ادبیات انقلاب اسلامی رسوخ کرده‌اند.

رقابت56 داستان

در ادامه سارا عرفانی، دبیر هنری بخش داستان نیز گفت: در بخش داستان کوتاه 56 داستان و داستان صد کلمه‌ای به جشنواره رسید. که تعدادی به مرحله دوم داوری راه پیدا کردند و در نهایت 26 داستان کوتاه و چهار داستان صد کلمه‌ای به مرحله نهایی رسیدند.

او افزود: کیفیت داستان‌های کوتاه خیلی خوب بود. فرم و داستان بسیار خوب بود اما داستان‌های صد کلمه‌ای ضعیف بود و احتیاج داریم در این حوزه کار بیشتری انجام دهیم.

عرفانی همچنین از برگزاری دو کارگاه ادبی در این جشنواره با حضور مجید قیصری، سیدعلی شجاعی، یاسین حجازی و علی‌اصغر عزتی‌پاک خبر داد.

شعر کلاسیک بیش از شعرنو

مجید سعدآبادی، دبیر هنری بخش داستان هم در سخنانی عنوان کرد: 1322 اثر از 309 شاعر در بخش شعر کلاسیک به دست ما رسیدکه در نهایت 24 اثر از میان آنها به مرحله نهایی راه پیدا کرد.

به گفته او، داوران این بخش عبارتند از:محمد سعید میرزایی، کبری موسوی، عباس کی‌قبادی، محمود حبیبی و عباس محمدی؛ در بخش شعر نو نیز 943 اثر از 242 شاعر را دریافت کردیم که در نهایت 19 اثر به مرحله نهایی راه پیدا کردند.

او با بیان این جمله که از وضعیت شعرنو در جشنواره راضی نیستم، تصریح کرد: شاید سیاستگذاری‌ها باعث بیراهه رفتن این قالب شده و شاید لازم باشد جدی‌تر برخورد شود تا شاهد آثاری قوی باشیم. داوران امسال ما علی محمد مودب، گروس عبدالملکیان و لیلا کردبچه بودند و من هم قبول دارم که این ترکیب متجانس نبود و اختلاف نظر آنها در نهایت باعث شد پس از نزدیک به هفت ساعت بحث، آثار متوسط اما محکم بالا بیایند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها