رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: با توجه به ظرفیت معادن سنگ استان مرکزی، طرح تولید کاغذ سنگی با هدف بهره برداری از ضایعات سنگ، برای نخستین بار در استان اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۹۰۸۰۲۵

محمدرضا حاجی‌پور در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: طرح تولید کاغذ از کربنات کلسیم در حقیقت بهره‌گیری از ضایعات بر جای مانده از فعالیت معادن و کارخانجات سنگ است که این ضایعات با فرآوری تبدیل به کاغذ می‌شود.

وی افزود: این صنعت یک صنعت سبز است که آلودگی در پی ندارد و با بهره‌گیری از ضایعات سنگ هم تولید اشتغال و درآمدزایی برای استان خواهد داشت و هم مشکل ضایعات معادن و کارخانه‌های سنگ را کاهش می‌دهد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی تصریح کرد: در بررسی اولیه پیش‌بینی می‌شود با راه‌اندازی این طرح برای 50 نفر به طور مستقیم و 200 نفر به طور غیرمستقیم اشتغال ایجاد شود و در صورتی که کاغذ تولیدی از نظر کیفیت در سطح مطلوبی باشد، ارزآوری نیز به همراه دارد.

حاجی‌پور بیان کرد: طی رایزنی‌هایی که در روزهای اخیر با مدیران بانک ملی شده، مقرر شد 25 واحد صنعتی که به علت عدم پرداخت اقساط تسهیلات به تملک این بانک درآمده‌اند با پرداخت 10 درصد قیمت کارشناسی واحد صنعتی خود و پرداخت بدهی تسهیلات به بانک طی مدت 54 ماه از تملک بانک خارج شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها