بعد از انتشار خبر و عکس دیدار فرزند یکی از مقامات سرشناس نظام با یکی از بهائیان، موجی از واکنش فضای رسانه‌ای کشور را در برگرفت. صرف‌نظر از جو سیاسی ایجاد شده، بهائیان به عنوان فرقه‌ای ضاله همواره سعی در مظلوم نمایی در عرصه داخلی و خارجی دارند و همواره از این حربه برای تحت‌فشار قرار دادن جمهوری اسلامی استفاده می‌کنند.
کد خبر: ۹۰۵۵۶۵

از یاد نباید برد که در بسیاری از پرونده‌های حقوق‌بشری که توسط برخی نهادهای بین‌المللی تشکیل می‌شود همواره بهائیان به عنوان بازیگری فعال به ایفای نقش می‌پردازند. از ظواهر امر پیداست که ایجاد فضایی روانی و سوءاستفاده از موقعیت‌های فراهم شده برای تحت‌فشار قرار دادن نظام دینی ایران از جمله شگردهای این مجموعه است، تا آنجایی که تاریخ به یاد دارد، شروع فعالیت این گروه در ایران همراه با آشوب و بلوا بوده است.

گروه مذکور در حالی نسبت آزار و اذیت به حاکمیت ایران می‌دهد که خود از عوامل اصلی راه‌اندازی گروه وحشت و ترور از دوره مشروطه به بعد بوده است. دقت در آثار و منابع اعتقادی این جریان هم نشان می‌دهد که همه گروندگان این تفکر در قالب یک تشکیلات منسجم عمل کرده و هر نوع اقدامی را مبتنی بر یک رفتار سازمانی انجام می‌دهند. این جریان در دوره‌ای از آشوب که جهان را فراگرفته بود، با حمایت بریتانیا امکان اسکان و فعالیت در سرزمین‌های اشغالی را یافت و از آن موقع تاکنون همواره از حمایت‌های پنهان و آشکار انگلیس و بعدها رژیم اشغالگر قدس برخوردار بود.

این گروه همیشه در اعلامیه‌های رسمی و همایش و کنفرانس‌هایی که برگزار می‌کند نظام اسلامی و دینی ایران را به بهایی‌ستیزی متهم می‌کند، اما به‌هیچ وجه انتقاد علمی را نسبت به رفتار و عملکرد سیاسی، تاریخی و اعتقادی خود برنمی‌تابد و با الفاظی ناشایست همه منتقدان را به آزاررسانی متهم می‌کند.

در شرایط فعلی و با توجه به حضور اقلیت‌های دینی و گروه‌های مذهبی غیررسمی در ایران که هر کدام در کنار دیگر هموطنانشان زندگی می‌کنند، باید از نهادهای بین‌المللی پرسید که چرا بهائیان به عنوان یکی از پایه‌های اصلی شاکی در بسیاری از پرونده‌های حقوق بشری حضوری فعال دارند و آیا ماهیت این سازمان منسجم تشکیلاتی برای مدعیان حقوق‌بشر آشکار است یا آنها از این ابزار صرفا به عنوان حربه‌ای خوش دست برای تحت‌فشار قرار دادن استفاده می‌کنند؟

با توجه به انتشار عکس دختر یکی از مسئولان کشورمان در کنار بهائیان از سوی عوامل بهایی و سابقه بهره‌گیری این جریان از طرح تبلیغی بهائیت‌ستیزی، به نظر می‌رسد که عوامل مسئول و عناصر رسانه‌ای باید متوجه صحنه‌‌آرایی‌های این تفکر وابسته باشند تا بار دیگر این مساله به بهانه دیگری برای طرح مظلوم‌نمایی این فرقه و اتهام بهایی‌ستیزی نینجامد.

فتاح غلامی

سیاسی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها