اعتصاب فراگیر و تاریخی پزشکان در انگلیس

هزاران پزشک سازمان خدمات بهداشت ملی انگلیس صبح دیروز در اعتراض به قراردادهای جدید کاری‌شان، برای اولین‌بار در تاریخ این سازمان، اعتصابی فراگیر را شروع کردند.
کد خبر: ۸۹۹۲۲۰

پزشکان در این اعتصاب که از ساعت 8 صبح آغاز شد، برخلاف چهار اعتصاب قبلی، در بخش‌های اورژانس و فوریت‌های پزشکی مراکز درمانی و بیمارستان‌های عمومی نیز دست از کار کشیدند. گرچه تاکنون از شمار دقیق پزشکان اعتصابی گزارشی منتشر نشده است، اما انتظار می‌رود این اعتصاب سبب اخلال جدی در فعالیت مراکز درمانی سازمان خدمات بهداشت ملی انگلیس شود.

جرمی هانت، وزیر بهداشت این کشور صبح دیروز در گفت‌وگو با شبکه اسکای‌نیوز، هشدار داد که این اعتصاب جان بیماران اورژانسی را به خطر می‌اندازد.

وی که از سوی انجمن پزشکی انگلیس به «لجاجت» در برابر خواسته‌های پزشکان متهم شده، تهدید کرد: در صورت فوت بیماران مسئولیت مرگ آنها به‌عهده اتحادیه پزشکان خواهد بود و مردم اعتصاب‌کنندگان را مسئول این اتفاق می‌دانند.

وی روز دوشنبه گذشته نیز از این افراد خواسته بود فعالیتشان را حداقل در بخش‌های اورژانس در بیمارستان‌ها و مرکز درمانی کشور متوقف نکنند.

وزیر بهداشت انگلیس پیشتر گفته بود که حاضر به «تغییر یا تاخیر» در اجرای قراردادهای جدید کاری پزشکان نیست.

از سوی دیگر، پزشکان جوان اعتصاب‌کننده، جرمی هانت را متهم کردند که از گفت‌وگوهای عمومی در مورد مسائل مرتبط با قراردادهای جدید کاری بیم دارد. این گروه از پزشکان گفتند که این قراردادها می‌تواند کل سیستم بهداشتی انگلیس را با تهدید مواجه کند.

منابع سازمان خدمات بهداشت ملی انگلیس هشدار داده‌اند، این اعتصاب فراگیر سبب خواهد شد 125 هزار عمل جراحی و آزمایش‌های پزشکی و نوبت‌های داده ‌شده به بیماران لغو شود که این مساله می‌تواند برای بیماران اورژانسی، تبعات جانی داشته باشد.

به گفته این منابع، از 125 هزار مورد یادشده، 12 هزار و 700 مورد عمل جراحی است. حدود 45 هزار پزشک جوان در سازمان خدمات بهداشت ملی انگلیس مشغول فعالیت‌اند که اکثر آنها عضو انجمن پزشکی انگلیس هستند. این پزشکان از قراردادهای جدید تحمیلی خشمگین هستند.

گفته می‌شود براساس طرح جدید دولت محافظه‌کار انگلیس قرار است پزشکان مراکز خدمات بهداشت ملی این کشور در تمام ایام هفته فعال باشند، اما حقوق پرداختی به آنها در روزهای تعطیل و شب‌ها همانند روزهای عادی خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها