مداد‌ رنگی با قیمت‌های هنگفت!

گزارش جام‌جم از بازار خرید مداد‌رنگی

شاید تصورش سخت باشد که هم‌اکنون برخی اقشار جامعه، بیش از یک میلیون تومان برای خرید یک بسته مدادرنگی‌ خارجی هزینه می‌کنند، در حالی که تولیدات مشابه داخلی آنها با قیمتی زیر 50 هزار تومان عرضه می‌شود؛ اما گویا میلِ به دست گرفتن مداد خارجی در برخی افراد، حساب و کتاب نمی‌شناسد.
کد خبر: ۸۹۹۱۷۲
گزارش جام‌جم از بازار خرید مداد‌رنگی

هر سال با پایان یافتن سال تحصیلی، اغلب خانواده‌ها در تدارک تعطیلاتی مفید و مناسب برای دلبندانشان به دنبال ثبت نام آنها در کلاس‌های آموزشی هستند و یکی از مهم‌ترین این کلاس‌ها، مربوط به آموزش نقاشی و طراحی است؛ اما این پایان کار نیست چون پس از یافتن کلاس مناسب نوبت به خرید و تهیه لوازم مورد نیاز ازجمله مداد‌رنگی می‌رسد که به گفته برخی والدین این انتخاب سخت‌تر از یافتن کلاس آموزشی مناسب است.

به‌طور کلی شاید در نگاه اول خرید مدادرنگی کاری بسیار ساده به نظر آید و کافی است به اولین فروشگاه لوازم‌التحریر مراجعه کرده و در میان انبوهی از تولیدات بتوانیم یکی را متناسب با بودجه خانواده انتخاب کنیم. اما نکته‌ای که همواره به آن بی‌توجهی شده، موضوع سلامت محصولات بوده و معمولا این نکته در حاشیه باقی‌مانده است. این درحالی است که دوراهی انتخاب مدادرنگی برای برخی افراد جامعه پاسخی کاملا مشخص داشته و نیازی نیست راهنمای خرید برایشان ارائه شود چون صرفا قیمت محصولات مورد نظرشان تعیین‌کننده خرید آنهاست. به‌عنوان مثال درحالی که محصولات بسیار با کیفیت داخلی ایرانی از سوی تولید‌کنندگان به نام خارجی مورد توجه قرار گرفته و حتی در برخی موارد قراردادهای همکاری و تولید تحت لیسانس در این زمینه منعقد شده‌است؛ گروهی با پرداخت صورت حساب میلیونی خرید یک بسته مداد‌رنگی باعث تعجب بسیاری از افراد جامعه شده‌اند. به هرحال اگر شما جزو گروهی از والدین هستید که با توجه به نزدیک شدن فصل تابستان و فصل بیکاری دلبندتان برای تهیه لوازم مورد نیاز کلاس نقاشی او قرار است راهی بازار شوید؛ کمی صبر کنید تا بازار جام‌جم رازهای مهمی را برایتان در این زمینه بازگو کند.

این H معروف را دریابید

از دوران گذشته ممکن است اغلب ما این سوال در ذهنمان باقی مانده باشد که علامت HB حک شده روی بدنه مدادهای رنگی و سیاهی که به دست گرفته‌ایم به چه معنی بوده و چگونه باید به این حروف توجه داشته باشیم؟ به طور کلی کلمه H به معنی سختی مغزی مداد است و B درباره نرمی آن سخن می‌گوید به این ترتیب هرچه عدد کناری این حرف به 9 نزدیک باشد بیانگر سختی یا نرمی مداد مورد نظرمان است. به عنوان مثال H9 جزو سخت‌ترین مدادها با رنگی بسیار کم بوده و در جهت مخالف B9 از نرم‌ترین‌هاست به صورتی که HB حد متوسط هر دوی آنهاست و اغلب مدادهای رنگی یا سیاه به این علامت منقش شده است.

ویژگی‌های مدادرنگی مناسب

مقطع یک مداد را نگاه کنید، مغز باید کاملا وسط قرار گرفته باشد و به اطراف منحرف نباشد، زیرا نوک چنین مدادهایی مدام می‌شکند.

وقتی یک مداد را می‌تراشید باید تراشه‌ها کاملا به هم متصل و یکنواخت باشد.

مغز مداد باید کاملا به چوب و پوسته بیرونی چسبیده باشد و وقتی مداد را می‌تراشید ورقه چوب و مغز از هم جدا نشود.

قیمت برخی مدادرنگی‌های موجود در بازار

عماد عزتی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها