رد درخواست آزادی برای دهمین بار

قاتل جان لنون همچنان پشت میله‌های زندان +عکس

در جدیدترین پروژه ادبی سازمان خیریه بین‌المللی حقوق بشر، شعرهای آهنگ «تصور کن» جان لنون با طراحی‌های کبوتری که صلح را در میان تمام کبوترهای دیگر پخش می‌کند، جفت شده‌اند.
کد خبر: ۸۹۴۹۵۸
ترانه جان لنون موضوع کتابی از عفو بین‌الملل شد

به گزارش جام جم نوا، جان لنون یکی از معروف‌ترین آهنگسازان جهان، مبارزی برای صلح و هوادار عینک‌های گرد است. حالا یک نقش دیگر هم به لیست دستاوردهای چشمگیر جان لنون اضافه شده: نویسنده کتاب عکس‌دار.

سازمان خیریه حقوق بشر عفو بین‌الملل اشعار جان لنون را با کار ژان ژولین، طراح و هنرمند برنده جوایز مختلفی جفت می‌کند که نسخه‌ای تصویری از آهنگ نمادین لنون یعنی «تصور کن» خلق کرده است. هدف این کتاب عکس‌دار، در میان گذاشتن اطلاعات بیشتر درباره کارهایی است که عفو بین‌الملل در سراسر جهان انجام می‌دهد. همچنین هدف دیگر آن جمع‌آوری پول برای این سازمان خیریه است. به ازای هر نسخه از این کتاب که به فروش می‌رود، پولی هم به عفو بین‌الملل اهدا می‌شود.

آهنگ «تصور کن» که سال ۱۹۷۱ توسط لنون نوشته شد، رویای او از جهانی صلح‌آمیز را به تصویر می‌کشد که در آن جنگ و درد‌ و رنجی وجود ندارد. خود لنون هم همراه همسرش یوکو اونو یکی از کمپینرهای پرانرژی صلح بود.

کتاب جدید عفو بین‌الملل، اشعار لنون را با داستان تصویری ژولین از کبوتری جوان جفت می‌کند که می‌خواهد صلح را در میان تمام کبوتران دیگر هم گسترش دهد. این نخستین باری نیست که ژولین قلمش را به یک هدف انسان‌دوستانه اختصاص داده است؛ او طراح کتاب‌های کودکان «این یک کتاب نیست» و «رالف» هم بوده و سمبل «صلح برای پاریس» که بعد از حملات تروریستی سال گذشته خلق شد هم اثر اوست.

این خبر یک هفته پس از این از راه می‌رسد که یکی از نظرسنجی‌های سازمان عفو‌ بین‌الملل نشان داد که نیمی از والدین فکر می‌کنند خواندن یک کتاب بهترین راه برای به وجود آمدن همدردی در کودکان است. نیکی پارکر که یکی از ناشران عفو بین‌الملل است، می‌گوید کتاب‌های تصویری راهی مهم برای کمک به جوانان در درک مشکلات بشردوستانه در سراسر جهان هستند: «ما برای قدرت آن‌ها در به وجود آوردن همدلی و همدردی در کودکان و دادن این اعتماد به نفس به آن‌ها که می‌توانند از دیگران محافظت کنند، ارزش والایی قائلیم.»

این کتاب توسط خانه نشر «کتاب‌های کودکان فرانسس لینکلن» منتشر می‌شود اما باید کمی صبر کرد تا بتوان آن را دید چون در ماه سپتامبر ۲۰۱۷ منتشر خواهد شد.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها