اصلاحات جنجالی در قانون کار فرانسه که به شرکت‌های در آستانه ورشکستگی اجازه می‌دهد راحت‌تر کارمندان خود را اخراج کنند، باعث شده طی بیش از ده روز گذشته شهرهای مختلف این کشور صحنه اعتراض و تظاهرات مردمی باشد؛ اما بی‌شک درگیری‌های روز و شب شنبه شدیدترین این اعتراضات بود.
کد خبر: ۸۹۴۴۱۷

به گزارش منابع خبری، اعتراض‌ها در حدود 200 شهر فرانسه اتفاق افتاد. از شهر رن در شمال غرب خبر می‌رسد که شنبه شب نیروهای پلیس با استفاده از گاز اشک‌آور و نارنجک بی‌حس‌کننده، معترضان را سرکوب کردند. در شهر نانت فرانسه هم صدها نفر از معترضان که به سمت نیروهای امنیتی، سنگ، چوب، تخم‌ مرغ و آجر پرت می‌کردند، با شلیک گاز اشک‌آور و نارنجک بی‌حس‌کننده روبه‌رو شدند. پلیس در پاریس هم علیه معترضانی که بطری و مواد انفجاری به‌سوی آنها پرتاب می‌کردند، از گاز اشک آور استفاده کرد.

در همین حال روزنامه گاردین گزارش داد در جریان این تظاهرات، نیروهای پلیس با گروهی از معترضان نقابدار که به سمت آنها سنگ و کوکتل مولوتف پرتاب می‌کردند، درگیر شدند. میچل کادو، رئیس پلیس پاریس شمار این افراد را 300 تا 400 نفر اعلام و آنها را «تندرو» توصیف کرد. در جریان این درگیری 13 تظاهرات‌کننده و هفت نیروی پلیس زخمی شده‌اند. از سوی دیگر گفته می‌شود فعالان جنبش اعتراضی «ایستاده در شب» برای دهمین شب پیاپی میدان «جمهوری» پاریس را به اشغال خود درآوردند. برهمین اساس مانول والس، نخست وزیر فرانسه که پیش از این هم طرح پیشنهادی‌اش را مقداری اصلاح کرده بود، احتمالا امروز (دوشنبه) هم تغییرات جزئی دیگری را در طرح پیشنهادی‌اش اعمال خواهد کرد. پارلمان فرانسه نیز این طرح را تا حدی تعدیل کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها