سوالات خود را به clickhelp@jamejamonline.ir ایمیل کنید تا پاسخگوی شما باشیم. ذکر نام، نام خانوادگی و نشانی شهر یا روستای محل اقامت خود را فراموش نکنید، زیرا به سوالات بدون نام و مشخصات پاسخ داده نمی شود.برای ارتباط بیشتر با ضمیمه فناوری روزنامه جام‌جم، کانال کلیک را در تلگرام به آدرس clickjamejam @دنبال کنید.
کد خبر: ۸۹۳۹۰۴

محمد از بروجرد: چگونه از سایت یوتیوب دانلود کنم؟ ویندوز 10، حافظه رم چهار و گرافیک دو گیگابایتی ازجمله مشخصات رایانه من است. برنامه iDM هم نصب کردم، اما نشد.

کلیک: اولین نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید فیلتر بودن سایت یوتیوب در ایران است. پس چنانچه با استفاده از هر ابزار یا برنامه‌ای بخواهید ویدئوهای موجود در این سایت را دانلود کنید موفق نخواهید شد، زیرا همه نرم‌افزارهایی که مورد استفاده قرار می‌دهید با عدم دسترسی به سایت مواجه می‌شود و قادر به دانلود ویدئوها از این سایت نخواهد بود.

در صورتی‌که خارج از ایران هستید یا مشکلی با دسترسی به این سایت ندارید، بهترین روش پیشنهادی استفاده از سرویس‌های آنلاینی است که خدمات دانلود از سایت‌های آنلاین اشتراک ویدئو در اختیار شما قرار می‌دهند. سایت ClipConverter نمونه‌ای از این سایت‌ها به‌شمار می‌رود.

مازیار جباری از قائمشهر: من قصد خرید یک گوشی ویندوزفونی نوکیا لومیا تک سیمکارت دارم که یک گوشی اصل با رام فیلیپینی است. چند سوال دارم:

1- آیا این رام فیلیپین، معتبر و با اصالت است و مشکلی با آن از نظر برنامه‌ها و شارژ باتری یا دیگر موارد نخواهم داشت؟

2- شرایط به‌روزرسانی برای این رام چگونه است؟

3- معتبرترین و بهترین رام برای این سری از گوشی کدام رام است؟ (در جست‌و‌جوی اینترنتی رام کشورهای ایتالیا و فرانسه بهترین رام انتخاب شدند)

4- آیا بعد از خرید این گوشی به تعویض رام برای انتخاب رام بهتر و کاربردی‌تر نیاز می‌شود یا خیر و رام مدنظر شما چگونه رامی است؟

5- اگر سایتی رام‌های اصلی برای این مدل از گوشی‌ها را برای دانلود قرار می‌دهد، لطفا ذکر کنید.

کلیک: پاسخ پرسش‌های شما با شناخت بیشتر از رام‌ها و تفاوت‌های موجود در رام‌های مناطق مختلف رفع می‌شود.

مواردی که در این رابطه باید بدانید این است که رام دستگاه هیچ‌گاه دلیلی بر اصالت یا اصالت نداشتن محصول نخواهد بود؛ زیرا یک برند، تمام دستگاه‌ها را با رام‌های مختص مناطق مختلف تولید می‌کند و رام (هسته سیستم‌عامل) نصب شده روی دستگاه نیز بخش نرم‌افزاری محصول نهایی به‌شمار می‌رود. پیش از انتشار همه رام‌ها مواردی همچون مصرف باتری، شارژ، عملکرد بهینه و... از سوی شرکت سازنده تست ‌می‌شود سپس در اختیار مصرف‌کننده نهایی قرار می‌گیرد و همه رام‌ها نیز باتوجه به مشخصات سخت‌افزاری دستگاه و امکانات خاصی که باتوجه به هر منطقه در رام پیش‌بینی شده است (ممکن است رام دستگاه برای اپراتور خاصی شخصی‌سازی شود) شامل به‌روزرسانی احتمالی شده که انجام این کار در همه محصولات با مدل مشابه روش یکسانی دارد.

نکته دیگری که باید توجه داشته باشید در خصوص انتخاب معتبرترین رام یا تعویض رام است. در حالت کلی نمی‌توان یک رام را معتبرترین رام به‌شمار آورد، زیرا هر رامی باتوجه به کاربرد نهایی محصول در منطقه موردنظر شخصی‌سازی شده و ممکن است امکاناتی را در خود جای دهد. به‌عنوان مثال ممکن است رامی که به دستگاه‌های منطقه خاورمیانه اختصاص داده می‌شود، زبان‌های عربی، فارسی و... را نیز در خود جای دهد و رام مختص کشور فرانسه این فایل‌های زبان را نداشته باشد تا حجم کمتری نیز از حافظه دستگاه اشغال شود. تعویض رام نیز در شرایطی مفید است که رام نصب شده روی دستگاه شما پاسخگوی نیازهای شما نباشد، به‌عنوان مثال در موارد زیادی کاربران برای بهره‌مندی از منوی فارسی یا پشتیبانی از زبان فارسی در پیام‌های کوتاه و... مجبور به نصب رام‌های منطقه خاورمیانه یا رام‌های با پشتیبانی از زبان عربی روی دستگاه خود می‌شوند.

بهترین منبع برای دریافت رام اصلی دستگاه‌های هوشمند بخش پشتیبانی محصول موردنظر روی سایت شرکت تولیدکننده آن است. شما می‌توانید با مراجعه به لینک زیر، از آخرین اخبار و اطلاعات منتشر شده مرتبط با محصولات نوکیا مطلع شوید:

http://www.nokiapoweruser.com/tag/firmware

مصطفی عرب‌تبار از ساری: اکانت تلگرام من ریپورت شده، می‌خواهم بدانم چطور از حالت ریپورت خارج شوم.

کلیک: حساب‌های کاربری که در تلگرام برای دیگر کاربران به هر دلیلی مزاحمتی به همراه داشته باشند و توسط کاربران متعدد به‌عنوان مزاحم گزارش شوند، جزو حساب‌های ریپورت شده در تلگرام قرار خواهند گرفت. ارسال پیام‌های تبلیغاتی، جستجوی نام‌های کاربری مختلف و ارسال درخواست‌های بیهوده، ارسال پیام‌های متنی که کاربر مقابل تمایلی به دریافت آنها ندارد و بسیاری از موارد دیگر می‌تواند مسدودی کاربری شما را به همراه داشته باشد. در صورتی‌که برای اولین بار در فهرست ریپورت شده‌ها قرار بگیرید حداقل ‌باید یک هفته صبر کنید تا دسترسی شما به شرایط قبل بازگردد. در این مدت می‌توانید به کاربرانی که در فهرست مخاطبانتان قرار دارند پیام ارسال کنید، اما تلگرام امکان ارسال پیام به دیگر کاربران را از شما سلب می‌کند تا به نوعی شما را تنبیه کند!

در صورتی‌که پس از رفع مسدودی دوباره فعالیت‌های مشابه توسط شما گزارش شود، مسدودیت مجدد صورت گرفته و مدت زمان مسدودی افزایش می‌یابد و به همین ترتیب این روال طی می‌شود و چنانچه شما همچنان به فعالیت‌های خود ادامه دهید و تلگرام نیز کاربری شما را مسدود کند ممکن است در نهایت مسدودی دائم نصیب شما بشود که در این شرایط تنها راه‌حل، تعویض شماره و ایجاد حساب کاربری جدید است. نکته‌ای که باید به آن اشاره کرد وجود اشتباه در چنین سیستم‌هایی است. مسئولان تلگرام نیز به این امر آگاه بوده و ایمیل spam@telegram.org را برای آن دسته از کاربرانی که گمان می‌کنند به اشتباه حساب کاربریشان مسدود شده ایجاد کرده‌اند.

چنانچه شما هیچ فعالیتی مغایر با قوانین تلگرام نداشته‌اید، می‌توانید یک ایمیل با موضوع SPAM به این آدرس ارسال کرده و در متن ایمیل نیز شماره تلفن همراه خود را به همراه کد کشور وارد کنید و در ادامه توضیحات کامل خود را یا حتی شرایطی که موجب شده تلگرام به اشتباه شما را مزاحم قلمداد کند، شرح دهید (به زبان انگلیسی).

پس از ارسال ایمیل، در صورتی‌که توضیحات شما مورد قبول واقع شود حساب کاربری شما باز می‌شود؛ در غیر این‌صورت هیچ راه‌حلی برای شما باقی نمی‌ماند، جز آن‌که مدت زمان تنبیهی خود را پشت سر بگذارید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها