خوشبین هستیم انتخابات با همین نامزدها در تاریخ 11 اردیبهشت برگزار شود

گودرزی: باید افکار نو وارد فوتبال شود

«مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال احتمالا در همان تاریخ 11 اردیبهشت ماه برگزار می‌شود» این شاید مهم‌ترین بخش صحبت‌های وزیر ورزش و جوانان بود که در برنامه زنده ورزش و مردم به زبان آمد.
کد خبر: ۸۹۳۷۶۶

محمود گودرزی قبل از هر چیز در پاسخ به پرسشی مبنی بر شایعه توافق به عمل آمده میان وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال گفت: از زمانی که در حوزه وزارت ورزش و جوانان حضور پیدا کردم، نقطه نظراتی که عمدتا کارشناسی بوده و برخی فرهنگی و اجتماعی بوده است، ارائه کردم. دوستان هم تلاش کردند که آن را مرتفع کنند. البته این نقطه نظرات به آن شکل نبوده که تعبیر به دخالت شود، زیرا فدراسیون فو‌تبا‌ل یک نهاد عمومی غیردولتی است، اما باید تابع قوانین و مقررات داخلی باشد و نگاهی هم به قوانین بین‌المللی داشته باشد.

او ا‌دا‌مه‌ داد: وزیری که در مقابل دولت و مجلس شورای اسلامی پاسخگو است، باید این مسئولیت را به نحو شایسته انجام دهد. مسئولیت داشتن بدون اختیار، فساد ایجاد می‌کند و حتی برعکس آن هم ممکن است. مشکلاتی که در ورزش پیش می‌آید یا نارسایی‌هایی که در میادین و استادیوم‌ها رخ می‌دهد، باعث می‌شود وزیر به مجلس دعوت شود و باید به تناسب پاسخگویی، مسئولیت داشته باشد. دوستان در فدراسیون‌ها این کمک را می‌کنند. در فو‌تبا‌ل هم کمک کردند که این مشکل مرتفع شود. البته مشکلی به آن شکل وجود نداشته و هر زمان که کمک خواسته‌اند ما ورود پیدا کرده‌ایم که امیدوارم تداوم داشته باشد تا با وحدت و همدلی کارها جلو رود.

گودرزی در مورد این که گفته می‌شود کفاشیان فکر می‌کند اساسنامه به تصویب دولت نمی‌رسد و انتخابات فدراسیون فو‌تبا‌ل 11 اردیبهشت برگزار نخواهد شد و شاید بتواند پس از آن در انتخابات ثبت‌نا‌م کند، تصریح کرد: در اساسنامه‌ای که ادعا شده به تصویب دولت رسیده که نرسیده و ابلاغ هم نشده است، دو دوره برای ریاست فدراسیون پیش‌بینی شده است. کفاشیان هم این دو دوره را به پایان رسانده و امیدوارم اساسنامه در هیات دولت تصویب شود که ان‌شا‌ء‌الله این کار صورت می‌گیرد. از طرفی به نظرم یک مدیر در دو دوره آن چیزی که از لحاظ مهارت‌ها و شایستگی‌ها دارد، اجرایی کرده است. باید شرایطی فراهم شود تا افراد دیگری که توانمندی‌های بیشتر و افکار نو دارند، وارد شوند یا اصلا جریان تازه‌ای ورود پیدا کند. این که ریاست سه یا چهار دوره باشد، زیبنده کشوری نیست که ریاست جمهوری در آن دو دوره است. در اساسنامه هم این عنوان شده است. در اساسنامه 1386 هم ریاست فدراسیون دو دوره عنوان شده که امیدوارم به تصویب دولت برسد.

گودرزی همچنین گفت: 11 اردیبهشت اتمام دوره ریاست فدراسیون فو‌تبا‌ل است و حتما باید انتخابات را با همین کاندیداها برگزار کنیم. کمیته‌ای هم بر اساس اساسنامه جهت تائید صلاحیت اعضا تشکیل می‌شود. نهادهای ناظر هم نظارت خود را دارند. خوشبین هستم که راس آن تاریخ این اتفاق بیفتد.

دفاع بی‌سابقه گودرزی از کی‌روش

محمود گودرزی، وزیر ورزش به حمایت از کارلوس کی‌روش پرداخت و گفت: او حتما باید در تیم ملی ایران بماند. او در پاسخ به این پرسش بهرام شفیع درباره مشکلات اسدی و کی‌روش گفت: ارکان مدیریتی فدراسیون باید در جایگاه خودشان تصمیم‌گیری کنند. نباید اهانتی کنیم یا در چارچوب وظایف آنها دخالتی داشته باشیم. من هم حق ورود ندارم. نباید رفتار سیاسی کنیم. فوتبال به طور طبیعی پرچالش است و باید جلوی این چالش‌ها را بگیریم. او درباره استعفای کی‌روش هم حرف‌های مهمی زد: کی‌روش مربی بادانشی است و امیدوارم دانش خود را در اختیار مربیان لیگ برتری ما قرار دهد. از او خواهش می‌کنم که دانش‌افزایی کند. باید این دانش منتقل شود. کی‌روش تیم ملی را دوره قبل به جام‌جهانی برد و توفیق داشت. امیدوارم دوباره این توفیق را نصیب ما کند. باید از حواشی‌ها پرهیز شود. طبق قرارداد عمل کنند. ما به این قرارداد احترام می‌گذاریم. حتی‌المقدور هم کمک می‌کنیم مشکلات حل شود. کی‌روش متخصص است. با فدراسیون هم قرارداد دارد و این قرارداد محترم است. باید طبق آن عمل کنند. ما می‌خواهیم ایشان را نگه داریم. کی‌روش باید باشد. البته ایشان هم به ارکان فدراسیون فوتبال احترام بگذارند. این احترام متقابل باعث آرامش فضا می‌شود. به نظرم مناقشات موجود خیلی جدی نیست و مرتفع می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها