توت فرنگی مثال نقضی است برای این فکر که همیشه خوردن یک چیز خوشمزه یعنی اضافه شدن وزن!
کد خبر: ۸۹۱۰۲۴
لاغر شدن با چند خوراکی بهاری
به گزارش جام جم سرا ، توت فرنگی که به طور طبیعی شیرین است، کالری اندکی هم دارد. میزان ویتامینش مدافعان سیستم ایمنی بدن را فعال می‌کند.
گوجه فرنگی، یک عصارۀ سبک
برای حفظ تناسب اندام، به گوجه فرنگی فکر کنید! گوجه فرنگی کالری بسیار اندکی دارد و از بین برندۀ سموم است. ویتامین‌ها زیادی نیز در این صیفی تازۀ بهاری یافت می‌شود: ویتامینC، ویتامین E و پروویتامین. به طور خلاصه، گوجه فرنگی مجموعه‌ای از طعم‌ها و سبکی است... دستور غذاهایی که بر پایۀ گوجه فرنگی اند، متعدد و خوشمزه هستند. پس دیگر در مصرف گوجه فرنگی شک نکنید!

میگو، بدون افراط
افراد بسیاری‌هستند که تمایل به میگوهای‌کوچک نیم‌پز در منوی بهاری‌شان‌دارند. بااین‌حال، باید خود را از وسوسه و اغوا شدن محافظت کنند، چون‌کسی که‌می‌گوید میگو، حتماً از مایونز، کره‌و‌نان‌و... هم یاد‌می‌کند. بهتر‌است که میگو‌را با کمی‌آبلیمو و سالاد سبزیجات‌خام بخورید. زمانی‌که دریا‌همه چیز را برایتان‌مهیا می‌کند، شما‌هم از آنها لذت‌ببرید. پیش‌به‌سوی میگو!

هویج، سرشار از ویتامین
هویج کمکی واقعی برای لاغری است؛ این خوراکی حاوی ویتامین‌های ضروری بدن مانند پروویتامین، ویتامین A و ویتامین C است. هویج کالری بسیار کمی‌دارد و سرشار از فیبر است، بنابراین به هضم غذا کمک می‌کند. این ماده غذایی دوستداران طراوت و شادابی را مجذوب خود کرده است. برای بهره بردن از تمام فواید هویج، توصیه می‌شود که آن را خام یا بخارپز به همراه سس سالاد رژیمی‌مصرف کنید.

فواید هویج چیست؟ کاروتن‌های (آنتی اکسیدان‌ها) موجود در این گیاه از پوست شما در مقابل رادیکال‌های آزاد حمایت کرده و رنگ گونه‌تان را درخشان می‌سازند. پس زنده باد هویج!

توت فرنگی کم کالری
توت فرنگی مثال نقضی است برای این فکر که همیشه خوردن یک چیز خوشمزه یعنی اضافه شدن وزن! توت فرنگی که به طور طبیعی شیرین است، کالری اندکی هم دارد. میزان ویتامینش مدافعان سیستم ایمنی بدن را فعال می‌کند؛ خوردن یک واحد از این میوه در روز، نیاز روزانۀ بدن به ویتامین C را تأمین می‌کند. برای یک دسر سالم و سبک، توت فرنگی طبیعی پیشنهاد می‌شود!

جوجه، سبک و خوشمزه
در این فصل، برای لذت بردن از یک غذای سبک و نداشتن هیچ گونه نگرانی، کافیست از جوجه‌ای که کباب شده استفاده کنید. جوجه را بدون مواد چرب کباب کنید، مزۀ فوق‌العاده‌ای خواهد داشت، خصوصاً اگر کمی‌نمک و فلفل هم به آن اضافه کنید. پرندگان چربی کمی‌دارند و اگر به میزان متعادل مصرف شوند، تأثیر سویی بر تناسب اندام نخواهند داشت. در خوردن جوجۀ کبابی همراه با یک سالاد تازه شک نکنید، نوش جان!

ترب، با لذت بجوید
برای جذب اولین اشعه‌های آفتاب، فوراً ترب را انتخاب کنید! ترب سرشار از ریزمغذی‌ها و مواد معدنی است، و به خاطر کالری کمش معروف است. این سبزی ریشه‌ای بهترین دوست برای داشتن تغذیه‌ای سبک است! ترب را خام (بدون کره) بخورید که به هضم غذا کمک می‌کند، ضمناً این خوراکی حاوی ویتامین‌های ضروری (A، C و P) برای بدن است. ترب را به همراه سبزیجات خام دیگر بخورید و لذت ببرید! اومممممم!

مارچوبه، ترکیب آب و فیبر
92درصد مارچوبه متشکل از آب و یکی از سبزیجات کم کالری بهار است! حواستان باشد که در سس پرچرب خیسش نکنید. فیبرهایش جریان هضم را آسان کرده و به دفع کمک می‌کنند. این سبزی سفید یا سبز می‌تواند با سبزی‌های خام دیگر به عنوان پیش غذا یا به عنوان سالاد و همراه غذا خورده شود. در بهار، از مارچوبه با تمام فوایدش لذت ببرید!

ماهی
گوشت ماهی، ترد، خوشمزه و مفید است به شرط آن که سرخ نشود! برای اینکه از مزۀ خوش آن لذت ببرید و نگران اضافه شدن وزن هم نباشید، بهتر است ماهی را در کاغذ زرورق پیچیده و در فر قرار دهید و با چند برش لیمو ترش میل کنید.

کدو مسمایی، در خوردنش میانه روی نکنید!
95درصد کدو مسمایی متشکل از آب است، بنابراین برای تناسب اندام بسیار ارزشمند خواهد بود. کالری اش کم و طعمش عالی است، و یک تغذیۀ متعادل را کامل می‌کند. سس بشامل و دیگر گراورهای همراه (نوعی پنیر) را حذف کنید: کدو را به طور طبیعی و بخارپز میل کنید!کدومسمایی، منبع فیبر و سرشار از ویتامین‌های C، B3 و پروویتامین A است. چه لذتی دارد، خوردن این خوراکی بدون نگرانی از افزایش وزن!

کنگر فرنگی، قلب لاغری
سبزیجات اغلب به خاطر طعم‌شان تحسین می‌شوند، کنگر فرنگی علاوه بر طعمش ویتامین و موادمعدنی فراوانی نیز در خود دارد. کنگر فرنگی را می‌توانید با یک سس سالاد رژیمی‌به عنوان پیش غذا و یا غذای اصلی (مثلاً در املت) نوش جان کنید. اگر برگ‌هایش را دوست ندارید، مغز این سبزی با کمی‌نمک خوشمزه خواهد بود.
منبع : ماهنامه دنیای زنان
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها