ترویج‌ همآهنگ ‌هویت‌محوری و عدالت‌گستری
گزارش «جام‌جم» از نشست خبری یک مسابقه تلویزیونی

ترویج‌ همآهنگ ‌هویت‌محوری و عدالت‌گستری

«حرفه‌ای‌ها» نوروز 95 در شبکه 5

مسابقه «حرفه‌ای‌ها» که در گروه اقتصاد و جامعه شبکه پنج به منظور معرفی قهرمانان مهارت‌های حرفه‌ای کشور تولید شده، در ایام نوروز از این شبکه پخش می‌شود.
کد خبر: ۸۹۰۲۲۳

به گزارش جام‌جم، این مسابقه تلویزیونی با دو بخش تئوری و عملی درباره مشاغل مهارتی به تهیه‌کنندگی علی هشامی در 13 قسمت تولید می‌شود و در هر قسمت 12 شرکت‌کننده در قالب دو گروه شش نفره با هم رقابت می‌کنند. براساس توضیحات هشامی، شرکت‌کنندگان این مسابقه برگزیدگان مسابقات ملی مهارت هستند که بعد از نمایش توانایی‌های مهارتی در مسابقات ملی مهارت، این بار در استودیوی مسابقه «حرفه‌ای‌ها» به سوالات مرتبط با حرفه‌ها پاسخ می‌دهند.

همه فن‌حریف‌ها

مسابقات ملی مهارت از سال 1350 در کشورمان سابقه دارد و هر ساله این مسابقه بین متخصصان و افراد ماهر در رشته‌های مختلف برگزار می‌شود. بعد از انقلاب اسلامی، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای برگزاری این مسابقه را به‌عهده دارد.

از آنجا که مسابقه تلویزیونی «حرفه‌ای‌ها» بر مبنای مسابقه ملی مهارت برگزار می‌شود، بخش‌هایی از مسابقه ملی مهارت سال 94 که بهمن‌ماه برگزار شد، در این مسابقه به نمایش گذاشته می‌شود. شرکت‌کنندگانی که در آن مسابقه به‌صورت عملی با هم رقابت کرده‌ و موفق شده‌اند مدال طلای این مسابقه را به‌دست آورند، این‌بار در استودیو به صورت تئوری با هم رقابت می‌کنند. علی هشامی، مسابقه «حرفه‌ای‌ها» را فرصتی برای رقابت علمی افراد همه‌فن حریف می‌داند و درباره نحوه برگزاری آن می‌گوید: هر گروه باید به سوالاتی درباره حرفه‌های مختلف پاسخ دهد. این سوالات درباره تخصص‌هایی است که در مسابقه ملی مهارت نیز به صورت عملی سنجیده شده است. طراحی مهندسی مکانیک، رباتیک، مکاترونیک، جوشکاری، کاشیکاری، صافکاری خودرو، لوله‌کشی و گرمایشی، الکترونیک، طراحی وب، تأسیسات الکتریکی، کنترل صنعتی، آجرچینی، جواهرسازی، آشپزی، قنادی، کابینت‌سازی چوبی و اتصالات چوبی از جمله این رشته‌هاست.

روند مسابقه

قرار است شرکت‌کنندگان مسابقه «حرفه‌ای‌ها» به سوالاتی در زمینه کارآفرینی، مهارتی، اطلاعات عمومی و سبک زندگی پاسخ دهند. بعد از هر برنامه یک گروه از میدان مسابقه حذف می‌شود تا این که در نهایت یک گروه به عنوان برنده معرفی می‌شود.

آذر مهاجر

رادیو و تلویزیون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها