مدیر امور روابط بین الملل شرکت ملی نفت ایران درباره پیامدهای هر گونه فشار اقتصادی بر ایران بویژه تحریم نفتی هشدار داد و تاکید کرد: دولتهای دیگر بهای این تحریم را خواهند پرداخت و این مصرف کنندگان نفت هستند که از این مساله زیان خواهند دید.
کد خبر: ۸۸۶۸۷

دکتر حجت الله غنیمی فرد با اشاره به فشارهایی که درباره پرونده هسته ای ایران به این کشور وارد می شود، افزود: هر گونه کاهش در صادرات نفتی ایران به افزایش قیمت جهانی نفت می انجامد و هر گونه اعمال فشار علیه ایران مشکلاتی را در بازار بورس و بانکهای جهانی ایجاد خواهد کرد که در نهایت شرکتهای بین المللی نفت و گاز زیان خواهند دید. وی در گفتگو با شبکه خبری العالم ، درباره مجازات های احتمالی یا تحریم اقتصادی ایران گفت : ایران مشابه چنین مواردی را در گذشته نه چندان دور تجربه کرده و جنگ تحمیلی صدام علیه ایران ، این کشور را برای رویارویی با چنین حالات استثنایی و فوق العاده آماده کرده است . غنیمی فرد گفت : فقط 40 درصد از اقتصاد ایران به نفت وابسته است و اگر دولت این منبع را از دست بدهد ، اقتصاد ایران فلج نخواهد شد. مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران تاکید کرد: ایران در چنین حالتی راهی دیگر برای صادرات نفتش پیدا خواهد کرد.

کاهش بهای جهانی نفت

دبیرخانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت اوپک دیروز گزارش داد: بهای سبد نفتی این سازمان شامل 11نوع نفت کشورهای عضو ، روز پنجشنبه به 53دلار و 62سنت رسید که نسبت به روز پیش از آن 83سنت کاهش داشت . در بورس جهانی نیویورک روز پنجشنبه بهای نفت خام پایه امریکا (وست تگزاس اینتر مدییت) برای تحویل در ماه مارس به 58دلار و 79سنت رسید که نسبت به روز قبل 81سنت افزایش داشت .
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها