تازه‌های تلویزیون جهان

جیمز باند، اشراف‌زاده تلویزیونی

دانیل کریگ، آخرین جیمز باند سینما هم همکاری با رسانه تلویزیون را تجربه می‌کند. خبر همکاری این بازیگر انگلیسی‌تبار با یک مجموعه تلویزیونی، باعث حیرت تحلیلگران هنری شده است. دلیل این حیرت هم موفقیت فعلی کریگ در عالم سینما و ادامه حضورش در قسمت‌های جدید مجموعه فیلم جیمز باند است، اما کریگ پس از موفقیت بالای مالی و انتقادی «شبح» به جای بازی در قسمت‌ بعدی این مجموعه فیلم، ترجیح داد همکاری با تلویزیون را تجربه کند. این تجربه تازه با نام «پیوریتی» جلوی دوربین می‌رود.
کد خبر: ۸۸۵۰۹۰
جیمز باند، اشراف‌زاده تلویزیونی

فیلمنامه اقتباسی این درام ماجراجویانه براساس داستان نوول جاناتان فرانزن به همین نام نوشته می‌شود. از پیوریتی به عنوان یک کار بزرگ و قابل توجه تلویزیونی اسم می‌برند و تاد فیلد، فیلمساز سرشناس دنیای سینما، برای کارگردانی اپیزود اول آن ـ که به صورت یک فیلم سینمایی - تلویزیونی 70 دقیقه‌ای تولید می‌شود ـ انتخاب شده است. وی فیلمنامه این اپیزود را هم با همکاری فرانزن می‌نویسد. اسکات رودین هم از دیگر نویسندگان فیلمنامه مجموعه خواهد بود. نوول جاناتان فرانزن سال قبل منتشر شد و درباره پیوریتی تیلور، اشراف‌زاده است که به نام کوتاه پیپ شناخته می‌شود. او یک زندگی به هم ریخته و آنارشی‌وار در کالیفرنیا دارد و نوع رابطه خصمانه‌اش با مادرش، بخش مهمی از داستان کتاب را تشکیل می‌دهد. آشنایی پیپ با یک فعال ضدجنگ، کار در یک پروژه اسرارآمیز را عملی می‌کند و وی امیدوار است به کمک این شغل بتواند کشف کند پدرش کیست.

داستان کتاب حال و هوایی اجتماعی ـ سیاسی دارد و این حال و هوا در مجموعه هم حفظ خواهد شد. شرکت فیلمسازی اسکات رودین پروداکشنز، تهیه‌کننده این درام پررمز و راز 13 میلیون دلاری است. داستان کتاب در 13قسمت تعریف خواهد شد. دانیل کریگ گفته است: داستان کتاب درباره آدم‌های ایده‌آلیستی است که در دل واقعیت‌های سخت زندگی روزمره گیر افتاده‌اند. شخصیت‌های داستان، اصیل و غیرتکراری هستند و همین نکته، بازی در نقش شخصیت اصلی ماجرا را جذاب‌تر می‌کند.

شخصیت‌های داستان از کالیفرنیا تا شرق آلمان سفر می‌کنند و با ماجراهای مختلفی روبه‌رو می‌شوند. سازندگان مجموعه گفته‌اند قصد دارند تمام بخش‌های کتاب فرانزی را به مجموعه تلویزیونی تبدیل کنند. به همین دلیل، احتمال زیادی وجود دارد تا 20 اپیزود آن تولید شود. دانیل کریگ هم موافقت خود را برای بازی در این تعداد اپیزود اعلام کرده است.

اگر این اتفاق بیفتد، هزینه تولید پیوریتی تا 20 میلیون دلار افزایش خواهد یافت. تادفیلد که از یک دهه قبل و بعد از «بچه‌های کوچولو» پشت دوربین قرار نگرفته، می‌گوید این مجموعه اسرارآمیز کار خوبی برای بازگشت دوباره به دنیای تصویر است. هنوز معلوم نیست کدامیک از فیلمسازان مطرح سینما، اپیزودهای بعدی مجموعه را کارگردانی خواهند کرد. قرار است کلید فیلمبرداری قسمت اول مجموعه تا دو ماه دیگر زده شود. دانیل کریگ 47 ساله تا قبل از بازی در نقش جیمز باند در «کازینو رویال» (2006) با چند مجموعه و فیلم تلویزیونی همکاری داشت، اما پس از آن، این همکاری قطع شد.

مترجم: کیکاووس زیاری

منبع: ورایتی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها