نایب‌رئیس کانون انجمن‌های صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی با انتقاد از سکوت بانک مرکزی درباره اجرای طرح کارت اعتباری خرید لوازم خانگی گفت: اگر بانک مرکزی نمی‌خواهد این طرح را اجرایی کند، آن را اعلام عمومی کند تا اندک خریداران لوازم خانگی به بازار بازگردند.
کد خبر: ۸۶۲۳۵۷

به گزارش ایرنا، محمدرضا درافشار دیروز در نشست خبری با بیان این‌که، تعداد اندک خریداران بازار لوازم خانگی پس از اعلام اجرای طرح کارت اعتباری منتظر خرید قسطی هستند و به همین دلیل تولید قفل شده است، افزود: اگر این طرح به‌سرعت اجرایی نشود واحدهای تولیدی در بازپرداخت تعهداتشان با مشکل مواجه شده و معوقات بانکی افزایش می‌یابد.

وی با تاکید بر این‌که حرکت رو به جلوی اجرای طرح کارت اعتباری متوقف شده است، ادامه داد: برای خروج از رکود ابتدا قرار بود ده میلیون تومان تسهیلات خرید به زوج‌ها ارائه شود، اما از آنجا که این طرح دارای اشکالاتی بود از دستور کار خارج شد. درافشار افزود: در بررسی‌های بعدی قرار شد طرح کارت اعتباری ده میلیون تومانی جایگزین شود تا از این طریق، کالاها از انبار خارج و واحد‌های تولیدی از رکود خارج شوند.

نایب‌رئیس کانون انجمن‌های صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی گفت: از آنجا که بعد از پذیرش قطعنامه 598، قیمت ارز و کالاها برای مدت محدودی با افت مواجه شد، بسیاری انتظار داشتند بعد از برجام نیز این اتفاق دوباره رخ دهد.وی با بیان این‌که شرایط با توجه به کاهش قیمت جهانی نفت و افزایش نرخ ارز تغییر کرده است، ادامه داد: با توجه به این شرایط، امکان افت قیمت‌ها وجود ندارد، بنابراین برای خروج از رکود به محرک نیاز است تا قدرت خرید مردم افزایش یابد. درافشار با اشاره به این‌که، برای اجرای طرح کارت اعتباری بررسی‌های زیادی انجام و قرار شد از محل آزادسازی سپرده قانونی بانک‌ها منابع مورد نیاز آن تامین شود تا بار تورمی نداشته باشد، افزود: تورم زمانی رخ می‌دهد که با وجود قدرت خرید، کالایی برای فروش وجود نداشته باشد.

نایب‌رئیس کانون انجمن‌های صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی با تاکید بر این‌که تلاش شده نقاط کور در طرح کارت اعتباری رفع شود، تصریح کرد: همزمان با اعلام این طرح تقاضا برای جامعه ایجاد شد و مشمولان برای بهره‌گیری از آن، خریدهای خود را به تعویق انداختند، اما از آنجا که این طرح تاکنون به مرحله اجرا نرسیده، اندک مشتریان لوازم خانگی نیز کاهش یافته و تولید قفل شده است. وی با طرح این پرسش که چرا اجرای این طرح بعد از اعلام با تاخیر مواجه شده است، خطاب به مقام‌های بانک مرکزی گفت: اگر کارخانجات با توقف تولید مواجه شوند، برای نظام بانکی انبوهی از معوقات را به همراه خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها