مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: پس از مدتها کار کارشناسی و تخصصی و بنا بر اجرای بندی از برنامه پنجم توسعه کشور و تصویب شورای عالی هواپیمایی نرخ بلیت هواپیما در ۱۷۰ مسیر آزاد و ۸۷ مسیر همچنان جزء مسیرهای حمایتی قرار گرفت.
رضا جعفرزاده با بیان اینکه انگیزه این آزادسازی بر سه محور مهم چون ارتقای ایمنی، ایجاد رقابت در سرویس دهی، فراهم شدن زمینه انتخاب برای مسافران استوار است، افزود: توسعه اقتصادی کشور در گروه داشتن حمل ونقل هوایی کارآمد و به روز است و آزادسازی نرخ بلیت هواپیما توان عملیاتی شرکتهای هواپیمایی، سرویس دهی و نوسازی ناوگان هوایی کشور را تضمین خواهد کرد و چنین تصمیمی در بیرون مرزها نیز به عنوان مقدمات رشد و توسعه اقتصادی کاربردی و موفقیت آمیز بوده است.
وی همچنین مسیرهایی که آزادسازی نرخ بلیت در آنها صورت گرفته را مسیرهای منتهی به جزایر کیش و قشم، شهرهای نفتی و مسیرهای انفرادی و مسیرهای جدید عنوان کرد.
جعفرزاده با اعلام اینکه دستورالعمل آزادسازی نرخ بلیت هواپیما و مسیرهای حمایتی صبح امروز به شرکتهای هواپیمایی ابلاغ شده است، گفت: این دستورالعمل از تاریخ ابلاغ قابل اجرا است.
در این راستا، صبح امروز جلسهای با حضور مدیران عامل شرکتهای هواپیمایی در سالن کنفرانس سازمان هواپیمایی کشور تشکیل شد.
به گزارش مهر، در این جلسه ضمن استماع نقطه نظرات مدیران عامل و مسئولان عالی شرکتهای هواپیمایی و دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی، علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ضمن توضیح چگونگی روند آزادسازی و رعایت موارد قانونی و اجماع نظرات مسئولان ذیربط بر تلاش شرکتهای هواپیمایی در تامین ایمنی و سرویس دهی مناسب به مردم و حسن اجرای دستورالعمل آزادسازی نرخ بلیت هواپیما تاکید کرد.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد